ישנם עסקים אשר חושבים שאין להם צורך בפרופיל חברה. הם מרגישים שהעסק שלהם קטן מדי, ברור למדי ולכן פרופיל חברה אינו יכול לשרת אותם או שאינו יכול להיות מקיף ושיווקי. רוב העסקים הללו מוגדרים תחת הקטגוריה מקצועות חופשיים, התחום של הצווארון הכחול. אינסטלאטורים, חשמלאים, אנשי מקצוע תיקונים ושיפוצים.
ראשית חשוב להבין שפרופיל חברה טוב, יכול לשרת כל מקצוע וכל עסק, לא משנה מה תחום העיסוק. גם חשמלאי, קבלן אואינסטלאטור יכולים לשווק ולקדם את העסק שלהם, על ידי כתיבת פרופיל מקצועי, הכול תלוי בדרך שבה הם מסתכלים על העסק שלהם.
מה צריך להכיל פרופיל חברה של בעלי מקצוע ואיך הופכים אותו לאטרקטיבי יותר
- כאשר אדם אוחברה מחליטים על איש מקצוע, חשוב להם לעבוד עם אדם בעל מוניטין. אחד כזהשמכיר את העבודה, יודע מה צריך לעשות ויש לו קבלות. במילים אחרות, פרופילחברה צריך לחזק ולבנות את המוניטין שלכם למול הלקוח הפוטנציאלי, על ידי הצגתהניסיון המקצועי והידע שלכם בתחום.
- אל תחששו לשלבבפרופיל מונחים מקצועיים מהתחום שלכם, זה מעיד על הבנה רחבה וידע מקיף שאינומצטמצם רק לתחום בו אתם פועלים. זה המקום לספר אודות קורסים והשתלמויותמקצועיות שעברתם בתחום או בתחומים משיקים, אם אתם למשל בעלי הסמכה כמו חשמלאימוסמך, ציינו זאת. לפרט אודות ניסיון מעשי בפועל ולפרט ללקוח מה עשיתם בעבוראחרים ומה אתם יכולים לעשות למענו.
- חשוב מאוד שלאלצמצם את תחום העיסוק שלכם למינימום אלא לחשוב רחב ובתועלות, מה עוד אתםיכולים לתת, כך שתהיו יותר אטרקטיביים מאחרים.הכול תלוי בדרך שבה אתםמתבוננים על הדברים.
חברת הובלות יכולה לסכם את פועלה בכך שהיא מבצעת הובלות מנקודה א לנקודה ב.
חברת הובלות שרוצה לקדם את העסק באמצעות פרופיל חברה יכולה לספר אודות שירות אריזה ופירוק בבית הלקוח, אודות מציאת שטחי אחסון במקרה שצריך לאחסן תכולה לפרקי זמן קצרים. ברגע שתחשבו מה עוד אתם יכולים לתת, תצליחו ליצור בידול.
- גם במקרה שאין לכם אקסטרה שירות,תוכלו לפרק את מה שאתם עושים בשטח לנקודות מפורטות יותר. כך לדוגמא. חשמלאיאשר מציע שירות לעבודות חשמל, יכול לכתוב ביצוע כל עבודות החשמל ויכול להדגיששהוא נותן ייעוץ לפי אופי פרויקט, כמו למשל איפה למקם את הנקודות, איך לתכנןנכון את מערכת החשמל בבית, איזה מפסקים לשים. הייעוץ הוא חלק אינטגראלימהעבודה, אולם ברגע שאתה מציין אותו כשירות, אתה פתאום הופך מסתם חשמלאיליועץ.
- נסו להציע כמה שיותר שירותיםמשלימים, על מנת לתת קשת רחבה של פתרונות בבית אחד. שיתוף פעולה בין אנשימקצוע שונים, יכול לשדרג את השירות ואת פרופיל החברה.
- אם יש לכם צוות מתקינים, מתקנים,מתכננים וכדומה, פרופיל חברה זה המקום לתת להם במה.
- אם אתם נותנים אחריות, ביטוח,מתעסקים גם בהשגת חלקי חילוף בתחום, חשוב לציין זאת במסגרת השירותים הנלווים.לקוחות אוהבים להרגיש שבעל המקצוע יכול לתת להם מענה שלם והם לא צריכים לטרטרעצמם ממקום למקום.
- רשימת פרויקטים. אם יש לכם פרויקטיםששווה לציין או לשים עליהם דגש, תוכלו לשלב אותם בפרופיל, אפילו כדף פרויקטיםולקוחות מרוצים בנפרד.
פרופיל חברה לבעלי מקצועות חופשיים הוא הכרחי ויכול לעשות עבודת שיווק וקידום למול לקוחות פוטנציאלים. גם אם נדמה לכם שתחום העיסוק שלכם מצומצם או מוכר, אל תשכחו שהיום אתם צריכים למכור ולקדם ממש כמו כל בעל עסק אחר.