אימון מקצועי, אישי או ארגוני, הינו תחום פורח ומשגשג בעשור האחרון. אנשים רבים לומדים אימון ופונים לעזרתם של ארגונים, חברות, עמותות, צוותי עובדים וגם אנשים פרטיים, כדי לעזור להם לנהל את העסק או את החיים שלהם טוב יותר. אבל גם מאמנים עצמם זקוקים לפרופיל עסקי. פרופיל עסק למאמנים הכרחי על מנת להציג את המאמן עצמו, את התמחותו ואת דרכי ההתקשרות עמו, וחשוב להשקיע בו מחשבה ותשומת לב בעת כתיבתו.
עבודתו של מאמן
אימון בהיבט החברתי, המתייחס בעיקר לליווי חברות ואגונים בהתייעלות טובה יותר בניהול כלכלי, עסקי, ניהול הייצור וניהול עובדים, הוא, כאמור, תחום שהתפתח בעשור האחרון והוא כל הזמן הולך וצובר תאוצה. יותר ויותר אנשים פונים לעזרתו של מאמן כדי להניע את גלגלי העסק או אפילו להינצל מקריסתו של העסק. מאמנים רבים מלווים מנהלי עסקים וחברות, צוותי עובדים ואפילו לקוחות. אבל אל לנו לשכוח כי גם המאמן עצמו מנהל עסק - מנהל את עצמו. אימון הוא עסק לכל דבר, בין אם הוא מתקיים במסגרת חברת אימון השולחת מאמנים לבקשתם של ארגונים וחברות, ובין אם הוא מתקיים באופן עצמאי על ידי מאמן פרטי. וכמו כל עסק, גם מאמן זקוק לפרופיל עסקי על מנת להצליח ולהתפתח. למרות שמאמנים רבים יודעים כיצד להניע תהליכים ולבצע שינויים משמעותיים ויעילים בחברה גדולה, לא כולם יודעים כיצד לכתוב פרופיל נכון ושיווקי, וישנם מאמנים הזקוקים לעזרת בעת כתיבת פרופיל עסק למאמנים.
מה מטרתו של פרופיל עסק למאמנים
כתיבת פרופיל עסק למאמנים, ולמעשה עבור כל עסק, מבצע תפקיד של היכרות עם העסק, ובמקרה זה- עם המאמן. בפרופיל העסקי בדרך כלל מפורטים פרטי המאמן, תעודות רלוונטיות, השכלה, ניסיון תעסוקתי, פרסים או ציונים לשבח (במידה ויש). לאחר מכן, יפורטו פרטים על העסק עצמו ועל דרכי העבודה של המאמן. לבסוף חשוב להוסיף סיפורי הצלחה והמלצות של לקוחות, וכמובן כמובן- פרטי יצירת קשר ואפשרויות קריאה נוספות (למשל הפנייה לדף הפייסבוק או לכתבה אודות המאמן במידה וקיימת). כתיבת פרופיל עסק נכונה משמעותית מאד ועשויה להטות את הכף ולכאן או לכאן. פרופיל שכתוב טוב ימשוך לקוחות ויעניק להם מידע רלוונטי שחשוב להם. פרופיל שכתוב פחות טוב, ימשוך פחות לקוחות, גם אם המאמן עצמו מעולה.
כיצד כותבים פרופיל עסק?
כתיבת פרופיל עסק עשויה להיות עבודה בפני עצמה. דרושה יצירתיות, שיווקיות, כתיבה שתיצור עניין מצד אחד אבל תהיה נאמנה לאמת. כתיבה שתגרה לקוחות ליצור קשר דווקא עם המאמן הספציפי, אבל לא תהיה בוטה מדי. מדובר בטיפות עדינות שיש להלך ביניהן ועל כן, חשוב לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בתחום כתיבה בכלל, וכתיבת פרופיל עסק בפרט.