קשיים שונים עשויים להשפיע על הישגיו של הילד ולמנוע ממנו לממש את הפוטנציאל שלו. על מנת לאתר את מקור הקשיים, ניתן לבצע אבחון ליקויי למידה. אבחון לקויות למידה מאפשר קבלת תמונה ברורה יותר על הקשיים ונקודות החוזק של הילד. במסגרת אבחון ליקויי למידה נבדקים תפקודי הבסיס של הילד וכן מיומנויות התפיסה והזכירה שלו. בנוסף בוחן אבחון ליקויי למידה את תחומי הידע ויכולות הקשב של הילד. במסגרת אבחון לקויות למידה מתבצעת השוואה בין תפקודו של הילד לתפקודם של בני גילו. בעזרת אבחון לקויות למידה ניתן לאבחן את הקשיים מהם סובל הילד. כמו כן, בעזרת אבחון ליקויי למידה ניתן לגלות אילו שיטות טיפול יוכלו לסייע לילד. לאחר אבחון לקויות למידה ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול שתוכל לסייע לו לעקוף את קשייו.
אחד מסוגי האבחונים שניתן לבצע הוא אבחון פסיכודידקטי. במסגרת אבחון פסיכודידקטי נבדקים ההיבטים הפסיכולוגיים וכן ההיבטים הדידקטיים כך שמתקבלת תמונה אבחונית רחבה. האבחון בוחן את תפקודו של הילד מבחינה רגשית על מנת לאבחן האם מקור הקשיים בלמידה הוא מליקוי למידה או מקושי רגשי. אבחון פסיכודידקטי כולל גם בדיקת קשיים בתחומי הלמידה וכן בודק סיבות אפשריות להיווצרות קשיים אלה. בעזרת אבחון פסיכודידקטי ניתן לאתר דרכים שיסייעו לעקיפת הקשיים ולאחריו ניתן להתאים למאובחן תוכנית טיפול מתאימה.
אבחון נוסף אשר ניתן לבצע הוא אבחון דידקטי אשר משמש כבסיס לכל בדיקה של תחומי הלמידה. במסגרת אבחון זה ניתן לבדוק קשיים בתחומי הלמידה- כתיבה, קריאה, הבנת הנקרא והבעה. כמו כן, לעיתים מאפשר אבחון דידקטי לגלות גם את הסיבות לקושי. אבחון דידקטי יכול לסייע גם בגילוי קשיים בתחומים אחרים כמו קשיי קשב, קשיים בהתארגנות, קשיים גרפו מוטוריים, קשיים במיומנויות זכירה ובעיות רגשיות. לאחר אבחון דידקטי ניתן להתאים לילד תוכנית טיפול בהתאם לקשייו.
מרכז כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.