חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבחון פסיכו דידקטי ואבחון ליקויי למידה

כאשר ילד אינו מתקדם בקצב הלימודים של הכיתה מתחילות להידלק נורות אדומות במערכת החינוך ואצל ההורים. במידה והתופעה נמשכת על פני זמן, היא יכולה להתבטא בתסכול של הילד מלימודים, הימנעות משיעורים, פחד ממבחנים, תוצאות שאינן כגודל ההשקעה, או חוסר השפעה של עזרה בלימודים. במקרים אלו  מייעצים גורמים חינוכיים לשלוח אותו לאבחון פסיכו דידקטי . לעיתים, יהיו אלו ההורים אשר ישימו לב שהתלמיד אינו מצליח כפי יכולתו ויבקשו את האבחון בעצמם.

אבחון פסיכו דידקטי, מטרתו אבחון ליקויי למידה -תופעות המשפיעות על יכולת הלמידה של הילד, ולהתאים להם תהליך אשר יעזור לתלמיד להתקדם בקצב של הכיתה. ליקויי לימידה מקורן במערכת העצבית, ומתבטאים בבעיות בקליטה בכתב או בע"פ, בכתיבה, הבנת הנקרא, מספרים ועוד.

אבחון פסיכו דידקטי מועבר על ידי פסיכולוג המתמחה באבחון דידקטי (לימודי). לחלופין, ניתן לבצע אבחון משותף לפסיכולוג ומאבחן דידקטי אשר יתנו אבחנה משותפת. המאבחן הפסיכולוגי מתבונן ביכולותיו השכליות (ה-IQ) והרגשיות של האדם, ואילו המאבחן הדידקטי מתבונן ביכולותיו ללמוד, לקלוט מידע מהסביבה ולהביע את עצמו. מאבחן דידקטי יהיה בקיא בהוראה, בחינוך מיוחד ובצרכים של ילדים בעלי לקויות למידה, הוא יזהה את יכולותיו האמיתיות של הילד מבחינת רמת משכל ורגש, ויוכל באבחון ליקויי למידה להעריך באיזו מידה ליקויים אלו משפיעים על יכולותיו.

המאבחן המומחה ללקויי למידה , בניגוד לפסיכולוג, מעריך את הכישורים והיכולת בתחומי התיפקוד השונים ומספק אבחנה מבדלת בין ליקויים שונים ורמת תפקוד. המאבחן משתמש במבחנים שהותאמו במיוחד לאוכלוסיות חריגות, והם בנויים ומיועדים לנבדקים בעלי קשיים שונים: נבדקים שיכולת הכתיבה והסימון שלהם לקוייה (דיסלקסיה ודיסגרפיה), נבדקים שיכולת ההתארגנות שלהם במגבלות זמן לקוייה, נבדקים שאינם יכולים לבצע חישובים מתמטיים (דיסקלקוליה), נבדקים לקויי-שפה ודיבור ליקויי קשב וריכוז ועוד.

לאבחון, לאופי הלקויות ולטיפול שיותאם להם יש השפעה מכרעת של המשך חייו של הילד במערכת החינוכית ומחוצה לה, ולען יש חשיבות רבה ליכולותיו של המאבחן או צוות המאבחנים. אבחון פסיכו דידקטי יש לערוך רק אצל מומחים בתחום האבחון הדידקטי ולדרוש תעודות והמלצות. אחרי האבחון, יש להמשיך מעקב קבוע כמו גם לערוך אבחונים מתקדמים לפי הצורך.

מכון כיוונים אחרים הוא מרכז רב תחומי לייעוץ, אבחון, טיפול וקידום הלמידה. המרכז פועל על פי תהליך אשר מבוסס על ניסיונם הרב של אנשי צוות המרכז ומסייע באבחון והתמודדות עם קשיים שונים בתחומי הלמידה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת כיוונים אחרים

מאת: כיוונים אחריםליקויי למידה06/10/111293 צפיות
בעיות קשב וריכוז (ADHD) ולקויות למידה שונות הן תופעות נפוצות יחסית וכאלו שנראה שהולכות ומשפיעות על יותר ויותר ילדים בימינו, בין אם מסיבות אמיתיות של עלייה במקרים אם מסיבות של עלייה באבחונים, בכל מקרה זוהי בעיה מהותית המשפיעה רבות על חיי הילדים הן במהלך הלימודים וגם אחריהם. קיימות מגוון שיטות לטיפול ואבחון של בעיות קשב וריכוז כמו שיטות אבחון ליקויי למידה – אבחון פסיכודידקטי הוא שיטה נוספת וכזו שנמצאה יעילה מאוד.

מאת: כיוונים אחריםליקויי למידה20/09/111575 צפיות
במידה ואתם הורים לילד וזה עתה קיבלתם עצה ידידותית מהמורה של הילד לגשת איתו לביצוע אבחון פסיכו דידקטי ואתם תוהים מה זה בכלל, כיצד בוחרים מכון שיבצע אבחון פסיכודידקטי, כמה זמן לוקח עד שמקבלים את התוצאות והאם האבחון יעניק לבנכם הקלות לימודיות, מאמר זה הוא בדיוק בשבילכם.

מאת: כיוונים אחריםליקויי למידה19/09/111279 צפיות
בעשור האחרון, בעקבות קשיים לימודיים בהם נתקלים המורים והתלמידים בבתי הספר, גברה המודעות לקיומם של בעיות קשב וריכוז ולקויות למידה אצל התלמידים והתעורר הצורך בביצוע אבחון פסיכודידקטי לחלק גדול מן התלמידים.

מאת: כיוונים אחריםליקויי למידה19/09/111433 צפיות
בעשור האחרון, בעקבות קשיים לימודיים בהם נתקלים המורים והתלמידים בבתי הספר, גברה המודעות לקיומם של בעיות קשב וריכוז ולקויות למידה אצל התלמידים והתעורר הצורך בביצוע אבחון פסיכודידקטי לחלק גדול מן התלמידים.

מאת: כיוונים אחריםליקויי למידה08/09/111154 צפיות
בעיות קשב וריכוז אצל תלמידים הן בעיה נפוצה ושכיחה. אין מורה שלא נתקל בקושי במהלך השיעור ומאשים בסופו את התלמידים כי הם סובלים מבעיות לימודיות ולכן השיעור נהרס או לא צלח. האמת המרה היא כי לא בהכרח כל קושי לימודי בו נתקלים התלמידים והמורה בכיתה, מקורו בבעיה אצל התלמידים ובצורך שלהם לעבור אבחון פסיכודידקטי.

מאת: כיוונים אחריםליקויי למידה14/08/111719 צפיות
אבחון לקויות למידה הפך בשנים האחרונות לשירות נפוץ בקרב תלמידים והורים רבים, אשר מחפשים את הדרך לסייע בלימודים בכדי להגשים את הפוטנציאל הגלום בהם – חרף בעיות ריכוז או ליקויי למידה שונים.

מאת: כיוונים אחריםהפרעות קשב וריכוז03/08/111286 צפיות
על מנת לבדוק האם קיימים בעיות קשב וריכוז לתלמיד, מוטב להגיע אל מרכז כיוונים, מרכז המיומן לביצוע אבחונים דידקטיים בידי מיטב אנשי המקצוע החינוכיים. מאובחנים המגיעים אל מרכז כיוונים מגיעים ראשית אל פגישת היכרות עם מומחים מצוות מרכז כיוונים.

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173737 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161929 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152234 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152531 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/144089 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143631 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144240 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica