חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על חשיבות היצירתיות והעזה בארגון

מאת: פנינה מילואאימון מנהלים16/01/20101542 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם היינו שואלים מנהל מצוי על הפרופיל של העובד הרצוי, אני מניחה שהוא היה עונה שהוא מעוניין בעובד שהוא מקצועי,איש צוות, ממושמע, חברותי ומשתף פעולה. אינני בטוחה שיצירתיות והעזה היו נמנות עם התכונות המבוקשות .

יצירתיות מוגדרת כגמישות מחשבתית, היכולת לצאת מתוך המסגרת ליצור עולם חדש,או לבנות דרך חדשה להתמודדות. יצירתיות קשורה להיחלצות מקיבעון. העזה מתייחסת ליכולת לקחת סיכון,לפעול במצבי עמימות.השילוב בין השניים מחבר חשיבה ועשייה פורצות דרך.

יצירתיות והעזה הינם מרכיבים חשובים מאוד בכל שלב משלבי חייו של הארגון. תמיד קיים הצורך בחשיבה שאיננה קונבנציונאלית, ביכולות לקחת סיכון מחשבתי וביצועי . גם בארגון השמרני ביותר יש צורך באנשים יצירתיים ונועזים החושבים מחוץ לקופסה, מותחים את גבולות התפקיד והמערכת .אנשים כאלו מהווים את השמרים בארגון .

 ארגון המורכב רק באנשים יצירתיים ונועזים הזקוקים למרחב אישי על מנת לבטא את עצמם, עשוי להגיע לאנרכיה.לעומת זאת, ארגון הבנוי מאנשים בעלי איכויות זהות יוביל לניוון הארגון  מאחר ולא תהייה בו הפריה הדדית, חשיבה שונה ודיאלוג .יש צורך במינון נכון של האיכויות האנושיות של עובדים על מנת להפוך את האנרגיה הייחודית למוצר או פתרון שניתן לממש .איך ליצור תמהיל נכון של צוות, שיש בו יכולות ותכונות משלימות המפרות זו את זו בשונות שיש ביניהם.         

מעבר לכישורים המקצועיים הנדרשים לתפקיד ,יש חשיבות רבה  לתכונות אישיותיות של האדם ,לערך המוסף שהוא מביא איתו ביכולות הייחודיות ולשילובו בצוות .כשמנהל מביט על צוות עובדיו כמערכת ועל התפוקות והתוצאות אותן הוא אמור להפיק כל עובד יבחן דרך התשומה שהוא מביא עמו למערכת ולתוצאות הסופיות .

מערכת מתפקדת במיטבה הינה מערכת המאפשרת לכל עובד לתרום מהידע ומהכישורים הייחודיים שלו . כשכל עובד מצליח להביא את כל כולו לתוך המערכת היא יכולה להפיק ממנו הרבה מעבר ליידע המקצועי שלו.

 .כאשרהמנהל מקבל את העובד כמות שהוא (לאחר שעבר את האבחונים המעידים על התאמתו לתפקיד ) ומאפשר לו לבטא את יכולותיו אזי העובד ירגיש מוערך ותורם ועל ידי כך ישתדל יותר וימצה את מלוא כישוריו היות ואיש אינו עסוק ב"לתקן" אותו ולהתאימו למשבצת התפקודית שהוגדרה עבורו.

אחת מהמנהלות שליוויתי כיועצת התלוננה על הקושי בהנעת העובדות הותיקות ,שאינן מוכנות לקבל את הצעותיה,לעומת העובדות החדשות שהן מלאות מרץ, משקיעות ונעות יחד אתה .בעקבות זאת החליטה שתגייס רק עובדים שסיימו לאחרונה את לימודיהם ,כך שתוכל להשפיע ולעצב את זהותן המקצועית.יכולתי להבין את הקושי אך להציע לה לראות את החשיבות של צוות מגוון ,ותיק וחדש בעל ניסיון ובשלות מצד אחד ובעל אתגר ומוטיבציה מצד שני. כדאי שתראה בהתנגדות של העובדים הותיקים בקשה לעצור ולבחון מה קורה ואולי לא לדהור עם הרגל על הגז ולראות את הקושי עמם כבלמים של רכב שתפקידם להאט על מנת למנוע תאונות.

השונות של חברי צוות מפרה את הארגון גם אם הרבה יותר קל להתמודד עם עובדים הדומים לנו וחושבים כמונו,כדאי שנראה את האתגר בניהול השונות,ביצירת אקלים המאפשר לעובדים לבטא את עצמם את יכולותיהם הייחודיות. הארגון ירוויח עושר מחשבתי ורגשי רב יותר ויכולת מערכתית מקיפה להתמודדות עם פתרון בעיות.

על מנת להכיל צוות מורכב ושונה יש צורך במנהל עם אינטליגנציה רגשית גבוהה המסוגל לראות את התרומה של כל אחד למערכת ,לא לחשוש מעודף מוטיבציה משום שקל יותר לנתב מוטיבציה מאשר לעורר עובד עם מוטיבציה נמוכה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פנינה מילוא

מאת: פנינה מילואגיל הזהב31/07/111246 צפיות
תהליך הפרישה מהעבודה ידוע בספרות המקצועית כאירוע המפר את האיזון במערכת הזוגית ובמערכת המשפחתית.כל מי שחווה תהליך של פיטורין, פרישה מוקדמת, ואפילו פרישה במועד , יוכל להעיד על כך .

מאת: פנינה מילואאימון אישי24/07/111406 צפיות
בעשור האחרון הולך האימון ומתפשט בכל תחומי החיים והעיסוקים המקצועיים.האימון מבוסס על התערבות מקצועית ממוקדת לטווח קצר ,מאמינה בכוחו ובידע של הלקוח לפעול למען עצמו ,אינה מתמקדת בעבר אלא בעתיד. ההתייחסו

מאת: פנינה מילואאימון עסקי24/07/111456 צפיות
אחת השאלות המעסיקות אותנו הינה כיצד יכולה מחלקה לשירותים חברתיים, ברשות מקומית קטנה להטביע את חותמה ולהיות משמעותית ורלוונטית במקום בו היא פועלת? המאפיינים הבולטים במחלקות קטנות הינם : 1) כוח אדם

מאת: פנינה מילואאימון לקריירה24/07/111468 צפיות
שחיקה מקצועית הינה תופעה ידועה, מוכרת ומדוברת במקומות עבודה. תופעה הפוגעת בעובד ומשפיעה גם על מקום העבודה. מפליא הדבר שממעטים לעסוק בה בעסק הזעיר, למרות שסביר להניח שבעל העסק הזעיר הנושא על גבו אחריות

מאת: פנינה מילואאימון עסקי24/07/111440 צפיות
ההחלטה לפרוש מהעבודה הינה החלטה קשה, כשלעובד מוצעת הצעת פרישה הוא מתלבט לא אחת, לפעמים העובד חיכה להצעה זה המקרה הקל, לפעמים הוא בהלם ואפילו פגוע הוא לא ציפה לזה. מרבית העובדים שוקלים כדאי או לא כדאי

מאת: פנינה מילואאימון לאיכות חיים24/07/111276 צפיות
אחת התופעות המאפיינות את החיים המודרניים הינה אובדן האיזון.הרצון להצטיין ולהצליח בכל תחומי החיים,להשקיע ולהגיע לתוצאות בבית בעבודה במשפחה ובעצמנו.אולם למרבה הצער ביממה יש רק 24 שעות.טרם נמצאה השיטה להאריך את שעות היממה,גם אם נלך לישון שעה מאוחר יותר ונקום שעה מוקדם יותר,איך לצאת מהמרוץ המטורף לשמור על איזון ושפיות....

מאת: פנינה מילואאימון אישי24/07/111402 צפיות
תחושה של תקיעות היא אחת התחושות הלא נוחות להמצא בה.תחושה זו יכולה להתרחש בכל תחום בחיינו.השאיפה היא לזרום,מאחר וזרימה הינה התהליך הטבעי של החיים.איך אפשר להפוך את אותה תחושה של חוסר נוחות למנוף לשינוי והתפתחות....על כך ועוד בהמשך

מאמרים נוספים בנושא אימון מנהלים

מאת: tiloniאימון מנהלים14/02/223632 צפיות
אימון מנהלים זהו תהליך של מעין קורס אימון עסקי המותאם במיוחד למנהלים בתחומים שונים ובארגונים שונים

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205457 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: דרור אטריאימון מנהלים01/01/193281 צפיות
עומדים לפני משכנתא וניגשתם לבנק שלכם לבקש משכנתא? הבנק סירב? לא נורא, יש דרך לקחת משכנתא בנקאית, אפילו שהבנק סירב כבר למשכנתא. שמי מרטין בוקסדורף ואני יועץ מומחה להשגת משכנתאות לאחר סירוב בבנק. אני אנסה במאמר הזה להסביר איך ניגשים למשכנתא לאחר סירוב בבנק.

מאת: הדסהאימון מנהלים28/08/182999 צפיות
מנהלים ואנשי מקצוע בחברות וארגונים שונים, דוגמת מוסדות בריאות או חינוך וכן חברות בתחומים שונים במשק, יכולים להפיק רבות מלימודי פיתוח מנהיגות. כיום מרכזים שונים מציעים סדנאות, ימי עיון, כנסים והכשרות בנושא, אשר מקנים טכניקות וכלים לחיזוק כישורי מנהיגות. מומלץ לבחור בלימודים אשר הינם בעלי אופי חווייתי התנסותי ולא רק תיאורטי, ואשר מקנים כלים מעשיים בהם המשתתפים יכולים להתנסות עוד במהלך הלימודים.

מאת: רוני הכהןאימון מנהלים24/12/172976 צפיות
יש משפט נדוש שאומר shit Happens או בעברית תקלות קורות ואין מה לעשות, מדוע הוא נדוש? מכיוון שנוח ליחס אותו לטעויות שלנו או של אחרים. נוח לציין ולהמשיך לעבוד כרגיל גם שמשהו משתבש.

מאת: אילה פינקוייסאימון מנהלים05/01/173083 צפיות
כתבנו בעבר על כך שאושר ארגוני מהווה מרכיב קריטי להצלחתו של הארגון. ארגון מאושר הינו ארגון שיש בו עובדים יצירתיים יותר, בריאים יותר, הישגיים ומצליחים י

למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, מוצר יקר ללקוח, טיפים לאנשי מכירות, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, מטפל רוחני, תמיכה נפשית: עכשיו יש סיטואציה לצורך העניין שבן אדם הולך למכור מוצר, אוקי וקשה לו למכור את המוצר והסיבה שקשה לו למכור את המוצר זה כי הוא חושב שהמוצר יקר מדי, המוכר חושב שהמוצר יקר מדי אז תגיד לו אז תוזיל את המחיר, אוקי ועכשיו יכול להיות שתי תשובות אפשריות תשובה אחת "אני לא יכול להוזיל את המחיר כי..." תשובה שניה הוא בכלל שכיר, בוא נסיים את הראשונה הוא לא יכול להוזיל ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica