על פי סעיף 324 לפקודת העיריות, העברת הזכויות בנכס מותנית בהצגת תעודה מהעירייה המופנית לרשם המקרקעין, ולפיה שולמו במלואם כל החובות המגיעים לעירייה מאת בעל הנכס ביחס לנכס. תעודה זו מהווה תנאי להסדרת הליך רישום הבעלים ברשם המקרקעין (טאבו).
תהליך קבלת התעודהעל מנת שנוכל להנפיק תעודה זו, עליכם להגיש מסמכים כמפורט מטה ולשלם את אגרת התעודה. לאחר מכן נבדוק כי כל התשלומים בגין הנכס ובכללם: ארנונה, אגרות והיטלים לרבות היטלי השבחה, וכן מים וביוב (עד 31.12.2009), סולקו במלואם.
במסגרת הטיפול בבקשה לקבלת תעודה לרשם המקרקעין (לטאבו), ייתכן שתבוצע ביקורת בנכס לצורכי ארנונה.
מה תוקף התעודה?תוקף התעודה הוא עד שנה מיום תשלום אגרת טאבו, בתנאי ששולמו מלוא התשלומים המגיעים לעירייה מאת בעל הנכס, כהגדרתו בפקודות העיריות, בגין הנכס לתקופה זו.
הגשת הבקשה
אופן הגשת בקשה לתעודה לרשם המקרקעין (טאבו)תהליך הנפקת התעודה לרשם המקרקעין (טאבו) נעשה באגף הגבייה - מוקד טאבו והחזרים.
ניתן להגיש בקשה באחד הערוצים הבאים:
- פנייה מקוונת - באמצעות טופס מקוון באתר האינטרנט.
- בפקס או בדואר - יש להדפיס ולמלא לטופס פנייה לקבלת תעודה לרשם המקרקעין להעברת זכויות בנכס ולהעבירו לאגף הגבייה בצירוף כל המסמכים הנדרשים (המפורטים בהמשך), לפי פרטי הקשר המופיעים מטה.
דגשים למילוי הבקשהחשוב למלא את טופס הבקשה בקפידה - לציין שם מלא, כתובת מדויקת למשלוח התעודה (דואר אלקטרוני/דואר) ומספר טלפון נייד ליצירת קשר.
שימו לב שהנכם מציינים על גבי הטופס את מספר חשבון הלקוח (ארנונה) ואת התאריך של מסירת הנכס (החזקה).
מסמכים שיש לצרף לבקשה (כולל מסמכים נדרשים בהתאם לסוג עסקה)
-
צילום נסח רישום עדכני מלשכת המקרקעין (טאבו)
-
צילום תעודה מזהה של שני הצדדים
-
במקרה של מיופה כוח
-
לעסקת מכר
-
להעברה ללא תמורה
-
לחכירה / הארכת חכירה
-
להעברה מנאמן לנהנה
-
לפירוק חברה
-
לרישום / תיקון בית משותף
* לאחר בדיקת הבקשה והמסמכים הנדרשים, ייתכן ותתבקשו להשלים מסמכים נוספים.
אגרת טאבוהאם תעודה לרשם המקרקעין (טאבו) כרוכה באגרה?קבלת התעודה לרשם המקרקעין כרוכה בתשלום אגרה בסכום של 111.40 ש"ח (נכון לינואר 2021).
אגרת הטאבו תגבה לפי מספר החלקות או תתי חלקות - הגבוה מבניהם.
אופן תשלום האגרה
לאחר בדיקת המסמכים שהגשתם, יישלח אליכם מסרון לתשלום האגרה או להשלמת מסמכים בהתאם לצורך.משך הטיפול בבקשה ואופן קבלת התעודהמשך הטיפול בבקשה
הטיפול בבקשה אורך כ-10 ימי עבודה מיום תשלום האגרה.אופן קבלת התעודה
בסיום הטיפול, התעודה תישלח באמצעות דואר אלקטרוני או דואר ישראל, בהתאם לבקשתכם. ניתן יהיה להמשיך את תהליך העברת הזכויות אצל רשם המקרקעין.קבלת מידע בדבר חובות לעירייה (איתור חובות)קבלת מידע בדבר חובות לעירייהבעל נכס המעוניין לדעת אם קיימים חובות ביחס לנכס, יכול לפנות בבקשה לאיתור חובות עבור הנכס מבלי לבקש תעודה לרשם המקרקעין. מסמך זה אינו מהווה תעודה לרשם המקרקעין ואינו מאפשר העברה של זכויות בנכס ברשם המקרקעין (טאבו).
האם קבלת מידע בדבר חובות כרוכה בתשלום?קבלת מידע בדבר חובות אינה כרוכה בתשלום.
אופן הגשת בקשהיש להדפיס ולמלא טופס בקשה לקבלת תעודה לרשם המקרקעין להעברת הזכויות בנכס, ולהעבירו לאגף הגבייה באחד הערוצים הבאים:
- פנייה מקוונת - באמצעות פנייה מקוונת באתר העירייה.
- בפקס או בדואר - יש לשלוח את הטופס לאגף הגבייה לפי פרטי הקשר המופיעים מטה.
דגשים למילוי הטופס
- חשוב למלא את הטופס בקפידה.
- יש לרשום על הטופס ''לצורך איתור חובות" ואת מספר חשבון הלקוח (ארנונה).
מסמכים שנדרש לצרף לבקשה
- צילום נסח רישום עדכני מלשכת המקרקעין (טאבו)-- אם הנכס אינו רשום בטאבו, יש להציג אישור זכויות עדכני מהחברה המשכנת.
- צילום תעודה מזהה של שני הצדדים - תעודת זהות כולל ספח. מי שאינו אזרח ישראלי יצרף צילום של דרכון בתוקף/צילום תעודת התאגדות (חברה/ עמותה/ שותפות).
- במקרה של מיופה כוח - ייפוי כוח מבעל הנכס וצילום תעודה מזהה (תעודת זהות/רישיון נהיגה/דרכון ישראלי) של מיופה הכוח.
אופן קבלת המכתבבתום הבדיקה, העירייה תפיק מכתב המרכז את החובות שנותרו לבעל הנכס ביחס לנכס בגין: ארנונה, היטל השבחה, אגרות והיטלי פיתוח וכד', וכן מים וביוב [עד 31/12/2009].
המכתב יישלח באמצעות דואר אלקטרוני או דואר ישראל, בהתאם לבקשתכם.
אופן תשלום החובות בגין הנכס
כדי לקבל תעודה לרישום בטאבו יש לשלם את כל החובות על פי הפירוט שנמסר לכם. פירוט החובות מתקבל ביחידות השונות, והסדרת החוב נעשית אצלן.
אופן תשלום החובאם התקבלו שוברים מצורפים למכתב - יש לשלמם מיד.
אם לא התקבל שובר או נדרש בירור נוסף - יש לפנות ליחידה המטפלת להמשך טיפול (ראו פרטי קשר של היחידות בטבלה מטה).