חפש מאמרים:
שלום אורח
03.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדיניות אכיפת עברות בניה בעיריית חולון עדכונים אחרונים שכדאי לדעת! מאת קלינגר בנימין יועץ ממוניציפלי בכיר

מדיניות האכיפה הינה נגזרת של התכליות לטיפול בעבירות תכנון ובניה שהן:
שמירה על המדיניות התכנונית.


שמירת הבטיחות.


קיום שלטון החוק וכיבוד הדין ויישומו.


מניעת הנאה מפרי העבירה. כפועל יוצא מכך, סדרי העדיפויות בחריגות בניה יהיו על פיהן, קרי עדיפות גבוהה תהיה לכל מקרה של בניה העלולה להוות סכנה לשלום הציבור, מכל סוג שהיא.

כמו כן תינתן עדיפות גבוהה לעבירות בניה אשר יוצרות הפרעה משמעותית מבחינה תכנונית. בנוסף, יטופלו עבירות המניבות רווח כלכלי לנאשמים, שלא יצא חוטא נשכר. מדיניות זו מתווה את האכיפה, והכל בהתאם לשיקול הדעת של הפיקוח על הבנייה והתביעה העירונית.


הפיקוח על הבניה יטפל בעבירות הבאות (אין משמעות לסדר הרשימה):
בניה/שימוש נוגדים תב"ע – פלישות לשטחים פתוחים וקרקעות עירוניות. בניה במרחב הציבורי – שצ"פ, דרכים ומדרכות. בניה בשטחים לבנייני ציבור (שב"צ) – בדגש על בניה של מי שאינו בעל זכויות בקרקע ו/או בניה בחריגה מהיתר. אי קיום צווים מנהליים ושיפוטיים.


פיצול דירות (בניה). תוספות בניה משמעותיות, בשטח של 25 מ"ר ומעלה.

שימושים חורגים באיזור תעשיה: אולמות אירועים, מכוני עיסוי, ספא וכדומה. שימושים חורגים בהיקף משמעותי.

בניה חורגת באתרי בניה פעילים. אכלוס בניינים חדשים ל?לא אישור אכלוס/טופס גמר. בנייה בקומת מגורים מפולשת, הוספת יחידות דיור. שימוש חורג - גן ילדים/ פיצול דירות / משרדים / מרפאות / בתי כנסת/ מקוואות (רשימה חלקית). בנייה בסטייה מהיתר, הריסת חומות ותפיסת קרקע עירונית.

הפיקוח על הבניה יטפל אף בעבירות הבאות ברף נמוך יותר:


עבירות קלות בשטחים משותפים, עד 25 מ"ר, בשים לב למידת ההפרעה ולפי שקול דעת מנהל הפיקוח על הבניה.

השתלטות על חצרות משותפות – גדרות/שערים/פתיחת יציאה נוספת/ מדרגות/ שימוש כחניה. השתלטות על גגות – בבנייה (חדרים/פרגולות/הצבת מחסנים) או בחסימת יציאה של האחר.

השתלטות על חלקים משותפים – חדר אשפה/חדר אופניים/ מחסנים – ושימוש חורג באותם חלקים.

שימוש בשטח משותף בחריגה – קרי חריגת בנייה אל תוך המסדרונות והלובי או הצבת מחסנים בחניה. בשטח פרטי בעבירות של חריגות בנייה- הרחבות שטח עד 25 מ"ר .

בניית פרגולות/סככות והצבת מחסנים – ללא היתר.

תוספות בניה קשיחה/קלה, שינוי תוואי קרקע והקמת חניות.

רשימת זוטי דברים


חניה: כולל עמודים, סטופרים, סגירת חניה פרטית במרתף/חניון (ללא שינוי ייעוד) ככל שאין סכנה בטיחותית.

פיתוח קרקע וגינון ריצוף משטחים, יציקת משטחי בטון בבניין פרטי או בבניין משותף ובתנאי שאינם מהווים בסיס לבניית מבנה ובמידה ואין פגיעה באינסטלציה. סוככים: מרקיזות מתקפלות בעסקים ובמגורים, ובלבד שאין קיבוע לקרקע (לא כולל סגירות חורף).

חניונית מתקפלת מבד בשטח פרטי של בעל  הנכס ושאינו מחובר פיזית.

סככה (כיסוי בלבד) מבד יוטה ללא אלמנטים קונסטרוקטיביים. גגונים: גגונים קטנים שאינם בחזית הקדמית . מזגנים ביתיים (שלא בחזיתות קדמיות של בניינים משותפים) למעט בבניינים חדשים בהם נקבע בהיתר מיקומו של המזגן ו/או בבניינים לשימור.

התקנת ונטה.

אנטנות טלוויזיה ורדיו רגילות למעט אנטנות גדולות המשמשות מערכות כמו מוטורולה?, סלקום ומוקדים. צלחות לקליטת שידורי לוויינים על גגות מבנים. מחסומים חשמליים או אחרים בבתים פרטיים ומשותפים ובתנאי שהמחסום נמצא בגבולות המגרש  ואינו מהווה סכנה בטיחותית.

אינסטלציה ואשפה: שינוי ביתני אשפה ,שינוי צינור ביוב בתוך האדמהגדרות ומעקות: גדרות מפרידות מרשת בשטח פרטי או רכוש משותף שאינן לחזית הרחוב. גדרות הפרדה בין שתי חלקות בבתים פרטיים עד לגובה של 1.5 מ' (מהנקודה הנמוכה). גדר מבד / יוטה וכו', הנסמכת לגדר רשת קיימת, למעט בחזית.

מעקות בטיחותיים מכל סוג בגגות או מרפסות בבעלות הבונה התואמות לחזית המבנה ובאישורו של מהנדס בניין.

שינויי חזית: שינויים בלתי משמעותיים בגודל של פתחים חיצוניים כגון: חלונות ו/או דלתות. פריצת דלת לשטח משותף בקומת הקרקע, כשהחצר נשארת פתוחה לשימוש יתר הדיירים.

החלפת ויטרינה ישנה באותן מידות שאינה מהווה פגיעה ארכיטקטונית בחזית הבניין ובתנאי שתואם ויטרינות אחרות בבניין. סורגים ללא תפיסת שטח ועד 30 ס"מ הבלטה.

אדניות שבחזיתות הבניין או בשטח הגג ובתנאי שיש חוות דעת הנדסית בעניין היציבות.

החלפת גג רעפים ללא שינוי קונסטרוקטיבי.

סגירת מתלה כביסה (בבנייה רוויה) ובתנאי שאין שינוי בחזית הבניין ובקונסטרוקציה.

***על אף האמור לעיל, בכל מקרה של בניה העלולה להוות סכנה לשלום הציבור ו/או היוצרות הפרעה משמעותית מבחינה אדריכלית ותכנונית, תבוצע אכיפה, בכפוף להפעלת שיקול דעת.


***ברשימה שלעיל יתכנו שינויים, בהתחשב בנסיבות ובהתאם לשיקול דעתם של מנהלת התביעה העירונית ומנהל הפיקוח על הבניה.


***יצוין כי אין באמור לעיל כדי לגרוע מסמכות הרשות לפעול ולבצע אכיפה מכוח חוקי העזר השונים, ובכללם חוק רישוי עסקים, חוק עזר למבנים מסוכנים וכדומה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קלינגר בנימין יועץ בכיר לתכנון בנייה ורישוי נייד 0523-888813
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/233075 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/233162 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/233269 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/223267 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222954 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222995 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222750 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאמרים נוספים בנושא מיסוי מקרקעין

מאת: בנימין קלינגרמיסוי מקרקעין01/03/211081 צפיות
פסיקות שונות של בתי המשפט – העליון והמחוזי – מהחודש האחרון מלמדות סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין קובע מסגרת זמן של 4 שנים לפתוח שומת מס שבח או מס רכישה. לאחר 4 שנים, קובע הסעיף כי השומה ומה שנקבע בה לגבי המיסוי הם סופיים. מסגרת הזמן הזו מגלמת את האיזון בין עקרונות של סופיות, ודאות ויציבות מצד אחד לבין העיקרון של הטלת מס אמת בצד שני.

מאת: ניב אבןמיסוי מקרקעין05/10/162534 צפיות
אחד התחומים שנמצא כעת בכותרות הוא דווקא זה של בעלי הדירות אשר המדינה מנסה לחלץ מהם את כל ההשקעות הללו שיעברו לכדי מגורים אצל אנשים ואולי גם תיעצר הרכישה של דירות על ידם, וזאת בעזרת כל מיני מיסים מלבד מס רווח הון על הדירות הללו.


מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין28/07/151984 צפיות
משה, חתם ביום 1.2.54 על חוזה שכירות של חנות. לאור התקופה הממושכת של שכירות החנות (מעל 14 שנה) התגבשה למשה זכות של דייר מוגן לפי חוק הגנת הדייר, מבלי ששילם דמי מפתח.

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין14/04/152229 צפיות
דוגמא 25.1: מכירת דירה יחידה; מכירה לפני תקופת המעבר ואחריה; תושב חוץ ביום 1.1.2012 רכש יחיד תושב ישראל 2 דירות מגורים מזכות לראשונה בחייו. ביום 31.12.13 מכר היחיד דירה ראשונה בפטור ממס מכוח סעיף 49ב(1) לחוק. ביום 1.1.2015 מכר היחיד את הדירה השניה.

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין11/09/143309 צפיות
סעיף 49ב(5) לחוק מיסוי מקרקעין, (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963 (להלן - החוק) מעניק פטור במכירת דירה מזכה שקיבל המוכר בירושה בהתמלא כל התנאים הבאים:

מאת: מנחם כהןמיסוי מקרקעין08/09/143049 צפיות
נישום העומד לרכוש בנין עסקי עשוי לשקול שתי אפשרויות: א. רכישת הבניין מחברה שהינה איגוד מקרקעין; ב. רכישת מניות באיגוד המקרקעין מבעלי המניות באיגוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica