חפש מאמרים:
שלום אורח
08.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ארבעת מקורות הפיקה באסלאם

מאת: יוני כץדתות09/01/20092476 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ארבעת מקורות הפיקה באסלאם

•1.       הקוראן - בניגוד לתנ"ך שהוא גם ספר היסטוריה, הקוראן הוא ספר של דברי האלוהים  ויש לו קדושה יתרה. למעשה זוהי התגשמות ה - ה'. אם שופט מוסלמי - שרעי (שופט של השריעה), אם באים אליו שני אנשים בנוגע לירושה. המשפט אינו פילוסופי כי יש בו שורה תחתונה. הוא ילך ראשית לקוראן - האם הוא נותן לה יתרון מלא? דיני הירושה מפורטים מאוד וברורים בדיני הירושה - כולם יורשים. הקוראן אינו ספר משפטי ועל כן ניתן למצוא את רוב התשובות במקור השני. עליהם לומדים בבגרות.

•2.       החדיף (סוני)- התורה שבע"פ, הסונה. מי שמאמין בה הוא סוני ומי שאינו מקבל אותה הינו שיעי. כשהנביא מוחמד הלך לעולמו היה צורך בכללים, מלומדיו הראשונים למדו ממה שהנביא אמר, עשה ושתם בגינו כמקור לחיקוי. התורה עברה מדור לדור - כמו שההלכה היתה לפני דורות בזמנו של הנביא מוחמד. לכן מתחיל החדיף בשרשרת של נימוקים - מי שמע ממי את המקור בע"פ.                                                                                                                                   

מילת נשים - 85% מהנשים במצרים עוברות היום מילה בין גילאים 5-12, המילה נעה בין שריטה לכריתה מלאה. האם דואגת למילה כדי שהאם תוכל להשיא את ביתה. כך ירד החשק המיני של אותה אישה והיא עקרת בית טובה. כשנשאלת השאלה האם הדבר מותר או אסור - נימצא בחדיף חלש ועל סמכו אומרים באסלאם הפוליטי שזהו חלק מהאיסלאם. "הנביא הלך ברחוב וראה אישה אחת ושואל אותה במה היא עוסקת, היא עונה שהיא "מטהרת נשים", הוא אומר לאישה שתחתוך אך לא תגזימי כי זה טוב לבעל אך לא טוב לעור הפנים.        לעיתים חדיפים סותרים זה את זה - השופט האסלאמי שלא מצא תשובה בקוראן מתבסס על חדיפים אך כשאלו מתנגשים מסתמך השופט על המתמטיקה. מדע האיסנאד - ישבו הפקיה ודירגו את כל החכמים - אם אדם מעביר מסורת בשיבוש יש לקחת את בחשבון: אמינות, זיכרון, מוניטין, ידע, מעמד חברתי - כל אחד מהם קיבל ציון בסופו של דבר. כך, אם על השופט לבחור בין שני חדיפים הוא מסכם את החדיפים על פי מי נתן את אותם פסקות. מי שמקבל יותר הוא המנצח. 

•3.       הקונצנזוס - אג'מאע - הסכמת הכלל. דרך התנהגות. מוחמד אמר "אומתי לעולם לא תתאחד בדבר טעות", כלומר, שאם יש הסכמה, קונצנזוס על משהו, סימן שהדבר נכון! ניסו במאה העשרים לקחת את המקום הדמוקרטי - אם החכמים מסכימים על כך בלי לסכם בינהם, ברור שהדבר נכון.

•4.       קיאס - צורת חשיבה - היקש, אנלוגיה, ללמוד מדבר אחד על השני, אם הדבר מתאים לכולם הוא יתאים גם לאחד.דוגמא -  אם כולם הסכימו על קריאת ספר מסוים, הדבר יתאים גם לאדם אחד ואין מה ללכת לשאול אותו. אם יש אינטרס לאדם אחד הוא יתאים גם לכולם - אם נשאל אדם אחד אם היה רוצה לקבל העלאה במשכורת - סביר להניח שהדבר יתאים לכולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני כץ

מאת: יוני כץזוגיות ואהבה08/08/111494 צפיות
למשחק המקדים יש חשיבות רבה, הן להנאה מיחסי המין עצמם, הן לקרבה בין בני הזוג והן לאינטימיות. למרות שרובינו אוהבים לקיים יחסי מין, אחרי שנים של זוגיות, קיים סיכוי, שהיחסים האינטימיים יוזנחו וזוגות רבים ימצאו את עצמם בסופו של יום עייפים מדי בשביל להשקיע בזה זמן ויעדיפו להשקיע את מעט הזמן

מאת: יוני כץצרכנות17/08/101573 צפיות
אחרי חודשים של ניסיונות, הצלחתם להיכנס להריון. עברתם את החודשים הראשונים עם ההקאות והבחילות, פתאום הבטן כבר גדלה והנה אתם כבר לקראת סוף ההריון. בשלב הזה בדרך כלל כבר מתחילים לחשוב על שם לתינוק, על מה יקרה אחרי הלידה, איך התינוק יראה והכי חשוב - מתחילים לבנות את הקן, החדר של היצור הקטן, פרי אהבתכם. בשלבים המתקדמים של ההריון כבר יודעים אם זהו למעשה בן או שזוהי בת. ישנן שתי דרכים לריהוט חדרי תינוקות.

מאת: יוני כץשיפוצים07/01/101592 צפיות
משטחי שיש הפכו עם השנים לפופולאריים מאוד בחברה האנושית. האדם מזהה את משטחי השיש כמוצר יוקרתי המסמל את מעמדו, מיצובו בחברה וסמל הסטאטוס שלו. נראה לפעמים כי שיש הוא בן זוגו של היהלום והזהב, עוד סמל סטאטוס חברתי אותו מוכנים לרכוש הלקוחות לפעמים גם בכל מחיר. מציעה לכם מהפכה אמיתי בענף השיש בישראל, לראשונה שיש יוקרתי ומהודר במחיר של שיש פורצלן. האמת היא שזה די פשוט, אתם מגיעים אלינו למשרדים ונחשפים אל משטחי שיש אותם אנו מוכרים לשימושי ריצוף, חיפוי (אנו גם מוכרים אריחי אבן לחיפוי וריצוף

מאת: יוני כץהגבלים עסקיים20/07/099217 צפיות
בהלכת המכירה פרק ז' י' של הרמב"ם אנו רואים את הכלל המרכזי והלא מסויג אשר עונה לנו על השאלה, מה דינו של שליח שנשלח ע"י משלחו לקנות סחורה, ושהחליט לבסוף לקנות את אותה לעצמו? הרמב"ם עונה לנו כי אדם זה ייחשב כרמאי כי חובה על השליח להעדיף את עניינו של שולחו על פני עניינו שלו (לכך התייחס טל בפס"ד קליין), נראה כי הלכה זו של הרמב"ם, המבוססת על מקור מהברייתא הירושלמי ב"ה פ"ה מ"ג.

מאת: יוני כץתורת המשפט20/07/098962 צפיות
מספר פוסקים עסקו בעקרונות הנוגעים בהגבלות על "תחרות בתצרוכת", וניסו לאזנה עם קיום "תחרות חופשית" שמגינה על הסוחרים, הם החילו את ההגבלות על כל הליכות המסחר, וקבעו שורה של הלכות הקובעות סייגים ל"הסגת גבול מסחרית" (לדוגמא, ב"ב כ"א, ע"ב). עקרונות "זכות הקדימה בין קונים" נוגעות בסוגיית "עני המהפך בחררה" שמובא במשל הרב גידל בקידושין נ"ט ע"א, ההגיון המשפטי ממנו נגזר דין זה הוא ככל הנראה "קנייני ביסוד" (שו"ת דברי ריבות, שצ).

מאת: יוני כץחוק ומנהל20/07/094135 צפיות
השפעת אופן התקיפה על היקף הבטלות היחסית נחוצה להשגת הצדק החברתי ולהגשמת רצון המחוקק, כיום בעקבות ההלכה החדשה, יכול כל אדם להתאים את סוג התקיפה אל אופיו של האקט, על מנת להצליח בתביעה (דוגמא ע"פ זמיר: אקט אינדיבידואלי יטופל בישירה ותקנה בעקיפה), כאשר האזרח לא פועל כראוי ולמשל בוחר להתחמק מתקיפה ישירה תוך הסתמכות בשוגג על תקיפה עקיפה, הוא מפחית את סיכוייו לזכות בתביעה (כפי שקרה בהראל).

מאת: יוני כץחוק ומשפט - כללי24/06/092592 צפיות
באנגליה, נחלקים עו"ד ל2 הSolicitors והBarristers, כשההבדלים ביניהן משמעותיים וניכרים: ה- Solicitorsהם רוב עו"ד, העובדים מול לקוחות בעניינים אישיים ועסקיים (חוזים, צוואות, מיסים, ביטוח ודיני חברות) ולרוב פועלים כעצמאיים או מאוגדים במשרדים קטנים. תפקידם העיקרי, הכנת התיק לקראת המשפט אך במקביל הם גם מייצגים את לקוחות בביהמ"ש נמוכים, האיגוד המקצועי שלהם הוא, Law Society, למרות שאין דרישה חוקית להיות חבר בארגון, לארגון כוח רב לקבוע חוקים, בהסכמת השופט העליון ושופטים מובילים אחרים,

מאמרים נוספים בנושא דתות

מאת: דודישדתות02/05/182546 צפיות
ממש לא מזמן יצא לי להתקל בשאלה די מעניינת באחד האתרים אשר קיים בהם מדור 'שאל את הרב'. למען האמת, חיפשתי קצת מידע בנושא תיקון הכללי

מאת: אבי בכרדתות19/12/173189 צפיות
האסלאם תמך גם בכל מה שקשור לקידום מעמדה של האישה ובשוויונה המוחלט אל מול הגבר, מה קרה אם כך? מה השתבש? מדוע מעמדה של האישה הורע עד כדי הפיכתה עם השנים ל"חפץ" והשפלתה ונחיתותה ברוב מדינות האסלאם?

מאת: יובל ברדתות23/05/171873 צפיות
אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מזוזה אז כדאי שתקראו את המאמר הבא שיעזור לכם לבחור את המזוזה המתאימה לכם

מאת: ברסלב מאירדתות09/06/167516 צפיות
ואלו המכונים נוער נושר נוער בסיכון, שבבניקים , פצועים , חוזרים ב... והנה חלק גדול מהם נושרים מכוח גודל הלחץ , בעיקר לחץ הלימודי שמפעילים עליהם. שהרבה פעמים הוא מעל ומעבר ליכולתם. חלק אחר נושר משום תחושת בדידות ואפסיות וחוסר חום ואהבה - לפעמים מצד ההורים, לפעמים מצד המלמדים, וק"ו כשהדבר מכל הצדדים. חלק אחר נושר מחוסר מסגרת מתאימה, דהיינו שההורים דחפו אותם בישיבה שלא מתאימה להם, מצד הרמה הלימודית, ובפרט בדור שלנו שהרבה מאד נערים הם ילדים טובים ונפלאים, אלא שסובלים שלא באשמתם מחוסר קשב וריכוז..

מאת: ברסלב מאירדתות21/01/162474 צפיות
פרשת השבוע בשלח | לעמוד במבחנים של החיים, כל אחד עובר נסיונות בין עני בין עשיר בין בפרנסה בין בחינוך הילדים כל אחד נתקע במהלך החיים וכשהם נתקעים לא יודע מה לעשות... אז איך מצליחים במבחן ? איך עוברים את הנסיונות ? בכלל איך חיים את החיים ? ראש ישיבת ברסלב מאיר יאיר לכם כמה נקודות למחשבה והתחזקות על פי דעת רבי נחמן מ- ברסלב...

מאת: רוני הכהןדתות02/06/152852 צפיות
למרות כל הקדמה שמביאה שפע של ספרי יהדות אל פתח דלתינו, לאנשים דתיים רבים אין אינטרנט בבית מטעמי שמירה עח צניעות והישמרות מטומאה שקיימת לרוב ברחבי האינטרנט. יהודים רבים עדיין מעדיפים ללמוד ולקרוא מספרים של תלמוד ומשנה או ספרי הגות ומחשבה בצורה המסורתית, ולא מול מחשב.

מאת: ענת אמרדתות12/04/152205 צפיות
במאמר שכאן נעשה לכם סדר עם סידורי קבורה והלוויה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica