אם כולם חושבים אותו דבר
אז... אף אחד לא התאמץ
לחשוב מחוץ לקופסא .
אתם יודעים שאתם מסוגלים להגיע ליעדים עסקיים גבוהים יותר
אתם מרגישים שההצלחה על מפתן החברה והעסק...אבל...
להלן ארגז כלים יישומי ומעניין שיכול לסייע לכם
מאת: משה שמש
יועץ אסטרטגי מלווה שיווקי
צמיחה פיתוח עסקי
אתם יודעים שאתם מסוגלים להגיע ליותר לקוחות , יותר הכנסות, יותר רווחיות
אבל זה לא קורה בפועל ואתם שואלים את עצמכם מדוע?
באלו כלים ניתן לקדם את החברה/העסק/הארגון?
תחלמו
תחלמו, כן תחלמו חלום שלא ניתן להגשימו באופן מלא אך אתם יודעים מהו החלום.
הסופר הרלן קובן, כתב בספרו "מרוץ מטורף" – חלומות לעולם אינם מתים, לפעמים נדמה לך שהם מתים, אבל הם רק ישנים את שנת החורף שלהם, כמו איזה דב קוטב זקן וגדול ואם החלומות ישנו הרבה זמן... הדוב הזה יתעורר עצבני ורעב.
להעביר חזון למציאות
בנו חזון עסקי מדויק, הגדירו את יעדיו, הרגישו את החזון, ותנסו בכל דרך לקדם אותו.
טוני סן אמר פעם – "רדוף אחר החזון ולא אחרי הכסף... הכסף כבר ירדוף אחריך".
חשוב מאוד להעביר חזון למציאות ביצירתיות ומחוץ לקופסא.
בנו דרך ואסטרטגיה
אסטרטגיה הכוללת את הדרך, תכנון, ייעול, יעדים, מיקוד, קהל מטרה, הבנת החוזקות, הבנת החולשות, מהם החסמים? ובעיקר היכן נמצאות ההזדמנויות.
יצירתיות
יצירתיות היא הכלי החשוב ביותר להצלחה.
תכנית עבודה יישומית
בניית תכנית עסקית יישומית המציגה את אופי השוק, הצרכים, המתחרים, מעמד השירות או המוצר שלכם בשוק, לוחות זמנים.
אל תפחדו לקפוץ למים – ידוע כבר שכל מה שצריך ללמוד לעשות, לומדים תוך כדי עשייה. חשוב לצאת לדרך בלי להסס גם אם הדרך נראית לא ברורה בהתחלה, הצטיידו בחזון ותכנית עסקית וצאו לדרך.
החלטה ומחויבות להחלטה – הטמעה
הטמעת החזון, תכנית עבודה בחיי היום יום העסקיים ,היא המשימה החשובה ביותר. חשוב לתת לעובדים ערך של שותפות. חשוב לתת לעצמכם את ההזדמנות ליצור שינוי על ידי שינוי דרך , יצירת דרך חדשה והטמעה, לא רק בדיבורים אלא במעשים.
יוזמה
לא להפסיק ליזום, לבנות לוח יוזמות, לצאת להתקפה, אתם יודעים שאתם מסוגלים על כן לא לפחד מלשמוע לא.
המסקנה מהתוכן האסטרטגי שקראתם עד עכשיו?
אם כולם חושבים אותו דבר
אז... אף אחד לא התאמץ לחשוב מחוץ לקופסא.
תחשבו אחרת על פתרונות , בידול, ייחודיות שמעניק העסק שלכם לקהל לקוחותיו ותצליחו לבלוט ולייצר יתרון תחרותי להגדיל מכירות ורווחיות .