בעידן של היום האבחונים דידקטיים הינם חלק אשר הפך להיות בלתי נפרד מתהליכי אבחון לקויות למידה. תהליך זה מסייע במיפוי של כל יכולות הלימוד של המאובחן ובכך גם לאתר את הסיבות אשר גורמות למאובחן לקשיים השונים בתחומי הלימוד. לצורך גילוי הסיבות הקיימות וכדי להשיג את המטרות אשר יגרמו למאובחן להצלחה, קיים אבחון דידקטי. במהלך אבחון זה יערך למאובחן אפיון מקיף של כל מיומנויות הלמידה.
הסיבות לביצוע האבחונים הדידקטיים
את תהליך אבחונים דידקטיים ממליצים לבצע כאשר סטודנט או תלמיד בכל מסגרת לימודים חווים קשיים בזמן הלימודים, וכמוגן גם כאשר רמת ההישגים לא תואמת את רמת האינטליגנציה הנדרשת מהסטודנטים או מהתלמידים ועל כן, עליהם לערוך אבחונים דידקטיים.
מהן המטרות אשר ניתן להשיג אחרי ביצוע אבחון דידקטי
מטרת אבחון דידקטי הינה לאפיין שיטת לימוד אשר תגרום לנבחן להגיע לתוצאות מוצלחות וכך למעשה גם לאמת או לשלול חשד לקיום הפרעות קשב וריכוז או הפרעות תפקוד אחרות אשר מוכרות ומשפיעות על היכולת הקוגנטיבית של המאובחן. בסיום אבחונים דידקטיים הנבחן מקבל המלצות בנוגע לטיפול בקשיי הלמידה אשר אותרו בזמן האבחון. כמו כן, אבחון דידקטי הוא אבחון אשר מסייע למתקשים בתחומי הלימוד בכל הקשור לפוטנציאל האישי תוך כדי המלצה על מתן הקלות בתחומי הלימוד שבהם הם מתקשים, מה שיסייע למאובחן להצליח בתפקוד היומיומי, במסגרות השונות בחיים וגם במסגרות הלימודיות.
כמו כן, אבחון דידקטי הוא אבחון אשר מסייע למתקשים בתחומי הלימוד בכל הקשור לפוטנציאל האישי תוך כדי המלצה על מתן הקלות בתחומי הלימוד שבהם הם מתקשים, מה שיסייע למאובחן להצליח בתפקוד היומיומי, במסגרות השונות בחיים וגם במסגרות הלימודיות.