אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שמוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות.
ליפעמים טעות חישוב קטנה יכולה לגרום לפסילת השאלה כולה - וזה חבל.
נסו גם לגרום לילד לכתוב כל חישוב שנדרש ולא להסתפק בחישוב בעל פה. את החישובים בעל פה המורה לא יכול לראות או לבדוק, כך שאם יש טעות, כל הפתרון ילך לאיבוד.
אם נחזור לבדיקת התוצאה, הסיפור שתמיד סיפרתי לילדי הוא על גלית, תלמידה בכתה י"א שלמדה פיזיקה. באחד הימים, המורה עשה בוחן וביקש לחשב את המרחק לירח. גלית הסתבכה בצמצום החזקות והמרחק לירח יצא לה 2000 מטר.
המורה , על אף היותו פיזיקאי, היה אדם עם חוש הומור (יש כאלה סטיות גנטיות). כשהוא בדק את הבוחן של גלית וראה שהמרחק לירח הוא בסך הכל 2000 מטר, כתב לה:” אם זה כל כך קרוב, אולי תלכי לשם ברגל"?
כדי שהילד שלכם לא יוזמן אף הוא להגיע לירח ברגל, נסו לתת לו טיפ לבדיקת התוצאה.
נניח שהילד לומד אחוזים. הוא צריך לחשב 4% מ-25. הסבירו לו שהתוצאה זהה לחישוב 25% מהמספר 4. הרי 25% זה רבע, רבע מ-4 זה 1. פשוט, נכון?
עוד דוגמא: נניח שהתרגיל הוא לחשב 80% מ- 50. זה כמו 50% מ- 80. זה 40. קלי קלות!
בהצלחה – ואולי בזכות תרגילים נכונים במתמטיקה גם הילד שלכם יגיע בגיל 21 לירח!