מיותר לציין עד כמה חשובה התרומה האנושית של העובדים בארגון
למעשה המשאב האנושי הוא קצה ערמת הקצפת עם הדובדבן למעלה.
זה ברור כי רמת העובדים, מעורבות העובדים, יכולות העובדים, מעמידים ומציבים את הארגון שלנו או החברה והעסק בראש הפירמידה וכפי שהם ינהגו או יפעלו כך תתקדם ותשופר הביצועים של העסק או החברה.
כ יועץ עסקי אני מנסה לאבחן את שתי הפנים אשר יש לו לבן האנוש ולעובד.
הרי ידוע כי לכול עובד יש את האישיות שלו, את המאוויים שלו, את הכעסים או המשקעים שלו, כמובן שלכולנו יש בעיות כאלה ואחרות המשפיעות על התפקוד שלנו בטח בשעות העבודה המרובות בו אנו נמצאים עם חברים לעבודה, לקוחות, ספקים, מנהלים וכ"ד. הרי אין כאן ניתוק מושלם בין ביית = עבודה ובטח מאורעות המגיעים מהבית יש להם השפעות כאלה ואחרות במהלך שעות העבודה. גם הטבע האנושי לרכל, לדבר על השני, לצחוק מהשלישי, לקבץ קבוצת שנאה מול העובדת ההיא, או לקטול יחד את המנהלת או המנהל לא יכולות להביא לפריון או מרגוע בתחום המשרד, המפעל או כול מקום עבודה בו מקובצים אנשים.
כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי אני בטוח ומשוכנע כי יש דרך לרצות עובד ולרתום אותו למהלך עשייה בתוך תחומי שטח העבודה הן בפנים הארגון והן מחוצה לו מול ספקים, נותני שירותים, לקוחות ואחרים.
כ יועץ אסטרטגי גיליתי כי ככול שאני מרחיק את העובדים מהטורדניות היום יומיתשלהם אשר מקורה מתחיל מהבית ודואג להעסיק את העובדים במטלות כאלה ואחרות ולא רק בתחום הזרימה של העסק או החברה, אלה באלמנטים נוספים בתחום העבודה אזי עובדים אלה מקבלים אנרגיה חיובית ומתחילים להיות יצירתיים.
יש הרבה מאד מחלוקות, צודקות, מצד מעסיקים לגבי התנהלות ותפקוד של עובדים, אבל אם אנו מדברים על עובדים העוסקים ביצירה בתחום העבודה קרי מכירות, שיווק, שירות לקוחות ואפילו מזכירות ופקידות יעלות ניתן להרים את רמת המעורבות שלהם בעסק או בחברה למענה ולמען הצלחתה.
כמי שיושב עם עובדים, אנשי מכירות, פעילים בתוך העסק אני כבר יכול לדגום איך תפוקתו של עובד משתפרת פלאים בניהול נכון של מעסיקים.
עובדי הם בשר ודם ונפש אנושית, ואל כאלה צריך לדבר ולהתנהל בשפתם ובשפת האנוש, אין להשליך עובדים שורכים על כלל העובדים והמועסקים במשק הישראלי, יעילותו של עובד להצלחת העסק הוא בקשר הנכון בין עובד מעביד או יועץ עסקי עובד.