הנה זה הגיע אלינו.
הטרנד החדש של חנויות ייעודיות למכירת אביזרים ל סמארטפון.
זה היה נראה כבר כי התופעה הזאת דעכה, אבל פתאום, בבת אחת, צמחו להם על כולפינה, בכול קניון, בכול שטחי מסחר חנויות ייעודיות לאביזרים למכשירים סלולריים.
כ יועץ עסקי ממזמן טענתי כי סף הכניסה לעסקים בישראל הוא נמוך עד נמוך מאד, בעיקר בתחומים שהם בהם מה לחדש או לרגש את הצרכן הישראלי, חנויות אלה שהתחילו לצוץ כמו פטריות לאחר הגשם מוכרים בדיוק אותו דבר מה שמוכרת החנות הנמצאת במרחק 100 מטר אחת מהשנייה.
וזה עוד לא הכול, גם רשתות השיווק הגדולות הקימו דוכנים של מכירת אביזרים לסלולרי וגם הם לא מציעים מבחר ייחודי כזה או אחר שלא מציע המתחרה ממול, אני גם לא יהיה מופתע עם חברות ואנשים פקחים התחילו למכור זכיון לממכר מוצרים בתחום הסלולרי או כיסויים לאיפון או לאנדרואיד.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני מנחש כי המודל העסקי הוא מכירה של מוצרים לתחום הסמארטפון, שירות תיקונים או ביטוח למכשירים וכול מיני אפשרויות שניתן להכניס על מנת לגבות עוד מעט שקלים בכדי לתחזק את החנות או הסניף או הרשת ומה שיהיה.
אבל, כמו תמיד, כאשר רואים כי טוב! מגיעים הרשתות הסלולריות הגדולות ופותחות גם הם "חנות" בתוך אולם המכירות הפזורות ברחבי הארץ של חברות הסלולר לממכר אביזרים וציוד לטלפונים סלולארים ובעיקר לאיפון ולאנדרואיד.
כ יועץ שיווק גם אני הייתי ממליץ לחברת פלאפון לפתוח חנות בתוך חנות של הציוד לסמארטפונים לטבלטים ולמחשבים כפי שהכריזו עתה על הקמת הרשת החדשה של המותג פלא פון למכירת המוצרים הנלווים.וכך סלקום וכך אורנג כאשר להם הייתרון הברור של נתינת שירות למכשירים והפיזור הגדול של הסניפים ביחד עם הכוח השיווקי וטיפול הלקוחות המסיבי שהיא מקיימת בתוך סניפיה ברחבי הארץ.
תסכימו איתי כי כאשר לקוח מחכה במרכז שירות, משועמם לתורו, הוא יכנס לחנות עם חווית קניה של מגוון רחב של מוצרים ובהינף יד ירכוש לעצמו אביזר כזה או אחר בשביל הסמארטפון הנכסף שלו.
גם בענף הזה אנו רואים תחילה של שליטה של הרשתות הגדולות המאיבות על החנויות והמיזמים שנפתחו ברחבי העיר ובמרכזי הקניות והקניונים.
לפני שאתם מקימים עסקים עם סף כניסה נמוך, אנא בדקו תכנית עסקית, התכנות עסקית, בידול שיווקי, יתרון תחרותי. או תנאים של רכישת זכינות בכסף רב.