דיוור ישיר הוא כבר מזמן לא רק מכתב, הוא יכול בקלות להפוך לקמפיין שלם, עם קריאייטיב חזק ויעיל.
דיוור ישיר הוא בעצם כל חומר פרסומי שנשלח בדואר ישירות לצרכן או ללקוח הפוטנציאלי שלך. החומר הפרסומי הזה יכול להסתכם בעמוד פשוט עם טקסט שיווקי או להיות חבילה יוקרתית עם חפץ ייחודי בתוכה, הוא יכול להישלח בתפוצה כלל עולמית ומנגד להגיע רק לעשרה אנשים שבחרת בקפידה. הכל על פי קהל היעד, התקציב ויותר מכל המטרה השיווקית. צוות קריאייטיב מנוסה ידע להתאים עבורך את הדיוור הנכון ולהפוך אותו לכלי שיווקי חזק ואפקטיבי.
אבל למה בכלל להשתמש בדיוור ישיר? בגלל המיקוד! ולא מדובר על חמש הספרות שמוסיפים לכתובת שעל המעטפה אלא על היכולת לכוון במדוייק את המסר השיווקי שלך. דיוור ישיר מאפשר לך להחליט לכמה אנשים לפנות ומתי.
דיוור ישיר הוא בעצם פרסומת אישית
גם היום בעידן של המדיה הדיגיטלית, תמיד כיף לקבל חבילה\מכתב בדואר עם השם שלך עליה. בניגוד לכלי פרסום אחרים כמו עיתונות ורדיו, כאן הפרסומת לא מופצת לקהל הרחב אלא מגיעה ישירות אל הלקוח הפוטנציאלי שלך. אפשר להגיד שהדיוור הישיר הוא סוג של "פרסומת פרטית".
קריאייטיב חכם יכול להיות ההבדל בין עוד מכתב משעמם לדיוור שרצים להראות לחברה'
זאת הסיבה שלקופירייטר יש תפקיד מרכזי בהצלחת הדיוור וקודם כל בצד של הכתיבה השיווקית. בגלל הפניה האישית, לטקסטים השיווקיים בדיוור יש משקל רב, הם צריכים להיות מספיק מעניינים, מסקרנים ואפילו מרגשים כדי להעביר את המסר השיווקי ולהפוך את הנמען לעוד לקוח מרוצה.
הקופירייטר הוא גם זה שמביא את הצד היצירתי והמפתיע של הדיוור.
לדוגמא, קמפיין שעשה בקנדה בית דפוס שמתמחה בהדפסות גדולות. במקום לשלוח מכתב שיספר על השירות שהוא מעניק הוא שלח למשרדים של לקוחות פוטנציאליים את כרטיסי הביקור שלו בגודל של בן אדם! רעיון נוסף לדיוור חכם מגיע דווקא מאקוודור, שם חברת תרופות שרצתה לשווק כדור לכאב ראש, שלחה לבתי המרקחת ולרופאים מטקה, כן, זאת לא טעות, מטקה שעליה מצוייר ראש של בחור מתפתל מכאבים ושאליו מחובר בחוט כדור. כל מי שקיבל את הדיוור יכל לשחק עם הכדור ולהקפיץ אותו על "הראש" של הבחור. אינטראקטיבי, מפתיע, גורם לחיוך ובעיקר יוצר שיחה על המוצר.
ולפני שגם לך יתחיל כאב ראש, נסכם במשפט אחד - שילוב חזק בין רעיון לטקסט יהפוך את הדיוור הישיר הבא שלך לפרסומת ממוקדת, בולטת ועוצמתית.