למה רובנו לא אוהבים לעשות מכירות
מדוע אנו נרתעים שאנו צריכים להרים טלפון ולעשות מכירות
לקבוע פגישות, לשכנע, לדאוג שהלקוח יקשיב לנו (כן, להשפיל את עצמנו קצת) "ותלוי מה זה השפלה"
לא, שלא תבינו אותי לא נכון, זה לא כולנו, יש אנשים, אנשי מכירות אמיתיים שאין להם כול בעייה להרים טלפונים וגם שיסגרו להם את הטלפון בפנים הם כבר יימצאו דרך לחזור אל הלקוח בדרך אחרת.
ראו! אנו נמצאים בתקופה עסקית גרועה, אנו מחויבים אבל מחויבים לבצע מכירות עם לא בכול מחיר אז כן בכול מחיר. כול כסף שנכנס לעסק רק מאזן את שובר השיוויון והאיזון בין ההוצאות הקבועות להכנסות, ולכן עלינו לבגל לעצמנו מנהגים שעד היום לא נהגנו בהם.
כ יועץ עסקי או יועץ שיווק בואו ננסה רגע ללכת על פי דימיון מודרך.
בואו נחשוב, בלילה כולנו הולכים לישון במיטה.
כול יום יש לו סוף יום.
שאנו מתכוונים לעשות משהו שלא בדיוק תפור עלינו אבל אנו מחויבים לעשות אותם, תמיד נזכור שבסוף יום הולכים הביתה, אוכלים משחקים עם הילדים רואים טלויזיה עושים מה שעושים והולכים לישון-מחר יום חדש! זה ברמת ה"מיקרו" ברמת המיקרו בואו רגע נחשוב! שאנחנו מרימים טלפון, או שיחת מכירה ללקוח שאנו מכירים או אנו לא מכירים, יכולים להיות מספר תגובות, הראשונה יגיד לכם הלקוח אין לי זמן כרגע תתקשר יותר מאוחר, או שהוא יגיד אני אתקשר אליך, או שיגיד "נו מהר מה יש לך לאמר" או שיהיה מספיק נחמד עבורכם ויסכים לשמוע אתכם. מצוין! כבר יש לנו ציפור ביד ושניים על העץ, מבחינתי זה הישג יפה.
כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי, איש מכירות מקצועי מה היה עושה? מתלבש על הלקוח הנחמד, ונלחם להשיג פגישה עם שני הלקוחות שנפנפו כלאחר יד את הפגישה. אותו דבר צריך לעשות בעל העסק או זה שחייב בעסק או בחברה לעשות את המכירות וזאת מתוך אותה גישה! אני עושה את עבודתי, הלקוח יחשוב מה שיחשוב אבל אני את מה שיש לי למכור לו או להגיד לטו אני יעשה! כי במקסימום הוא יכול לטרוק לי את הטלפון, ולא קרה דבר, (למה הדבר דומה מי שביקר בחנויות בארצות הברית יודע כי המוכר מקבל אותך בשמחה, אתה מסתובב בחנות, לא קונה דבר, ואז המוכר אומר לך שלום בחיוך גדול.
כ יועץ עסקי אני לא משתחצן כאן כי אני יודע למכור או מבין איך מוכרים ואילו אתם מנותקים! לא ולא! אני חוזר ומדגיש שכול בעל עסק חייב שתהיה לו גישה תעוזה והעזה למכירות.
אני תקווה כי כול אחד או רובינו נפנים שבראש ובראשונה אנו צריכים להיות אנשי מכירות טובים, ועוד פעם אחזור לאמריקה שם אפילו ההומלסים פונים לעוברי האורח בגישה מכירתית למכור את הבקשה כי ישלשלו כמה סנטים לכיסם.