פרסום שיווק ויח"צ
האם ענף יחסי הציבור עדיין חי ונושם?כולנו מכירים את איש יחסי הציבור רני רהב מאחר והוא מופיע אצלנו כול שבוע על המסך כאחד משופטי תוכנת הראליטי, אני בטוח כי הרבה מאד מהצופים, מכירים את האיש בפנים, או נפגשו עם פניו בתכנית הראליטי אבל למעשה לא יודעים בכלל מה תפקידו ומה הוא עושה. זה לגבי רני רהב, גם לגבי אנשי יחסי ציבור אחרים לא בטוח כלל וכלל כי הציבור ראה, שמע ויודע מאחר ופניהם של אנשים אלה הם מאחורי הבמה ולא בקדמת הבמה.
רק בשביל שנבין יחסי ציבור זו הזרוע המקשרת בין סלב או חברה או מנכל חברה או זמר או כול אדם בתפקיד כזה או אחר אשר מבקש לשמור את תחום יחסי הציבור גבוהה למעלה כמו כותרות העיתונים, רדיו, טלוויזיה, תקשורת אינטרנטית, כתבות שער או כתבות אחרות חייב שיהיה לו מקשר בדמות יחסי ציבור המקושרים לאנשי התקשורת עיתונאים, עורכים, מנהלי מחלקות בתקשורת, וכ"ד. למעשה הקשר בתקשורת הוא מחויב המציאות כי ללא תקשורת אין זכות קיום למגוון רחב של מקצועות בעולם העסקי והבידורי בישראל.
כמי שנותן ייעוץ עסקי הרי שאפשר להגיד כי זה מפרה את זה כי ללא יחסי ציבור או אנשי יחסי ציבור ידיעות לא היו מגיעות לתקשורת כי עיתונאים ניזונים מאותם אנשי יחסי ציבור, והם אלה שמזינים את הקוראים שלהם, או המאזינים והצופים שלהם.
כ יועץ עסקי אפשר להגיד כי אנשי יחסי הציבור הם אלה אשר יוצרים את הכותרות המייצרות את המכירה של מוצרי התקשורת בכול מיני שיטות כאלה ואחרות תוך שהם דורשים מאותם אלה שהם מטפלים בהם ליצור "דרמות" להביא סיפורים פיקנטיים, לחדש, ליצוא אייטמים מעניינים שיהיו ראויים להיות משודרים ומפורסמים ובקיצור דבר רודף דבר.
כ יועץ שיווק מצאתי כי מי שנהנה הכי הרבה מתחום יחסי הציבור הם אותם חברות גדולות, מנהלי חברות גדולות, עולם הבידור והיצירה, ופחות נהנים מזה רוב העסקים הקטנים הבינוניים והגדולים, ואז מצאתי כי אלה יכולים לעשות לעצמם יחסי ציבור במסע הפרסום של גוגל ADWORDS אשר יכול להועיל להם עד אין סוף בתחום קידום יחסי הציבור של אותם עסקים.
אומנם המסע נקרא מסע פרסום אך בתוכו נמצאת תוכנית הנקראת REMARKETING אשר הופכת להיות איש יחסי הציבור האישי והפרטי של החברה הארגון או העיסוק שלך.
הכותב דורון עמית מומחה בתחום פיתוח עסקי