אבחון דידקטי ואבחון פסיכו דידקטי מהווים את אחד הכלים החשובים לביצוע אבחוני לקויות הלמידה, אך לא כולם נדרשים לעבור את שניהם. אבחון פסיכו דידקטי מיועד עבור מי שקיים לגביו חשש כי לקויות הלמידה שלו נובעות ממצב פסיכולוגי או סוציולוגי בעוד שהאבחון הדידקטי בוחן את יכולות הלמידה ללא הקשרים נפשיים ורגשיים. סדר עריכת האבחון הנכון הוא קודם כל האבחון הדידקטי ורק במידה ובאבחון זה לא ימצאו סיבות ללקויות הלמידה, יופנה הנבחן לביצוע האבחון הפסיכו דידקטי.
מי עורך את האבחון הדידקטי וכמה זמן הוא נמשך
אבחון דידקטי נערך על ידי מאבחן מקצועי אשר מתמחה באבחון דידקטי. לעומת אבחון פסיכו דידקטי שהנו ארוך יותר ונערך בהשתתפות פסיכולוג חינוכי, האבחון הדידקטי הוא אבחון קצר יחסית ואינו מצריך מעורבות של פסיכולוג. במהלך אבחון זה, מאבחן בוחן את יכולת הקרוא וכתוב ואת הכישורים של הבנת הנקרא. בנוסף, אבחון זה בודק גם את היכולות המתמטיות ואת יכולת השפה הזרה והכתיבה. במידה ובסיום ביצוע אבחון זה לא אותרה הסיבה ללקויות הלמידה, הנבחן מופנה לביצוע אבחון פסיכו דידקטי המקיף יותר.
מי עורך את האבחון הפסיכו דידקטי וכמה זמן הוא עורך
אבחון פסיכו דידקטי הוא אבחון אשר שם דגש על המצב הנפשי של הנבחן ומטרתו לבחון את ההקשרים החברתיים וההתפתחותיים בנוגע ללקויות הלמידה. משך אבחון זה הוא כמה שעות ובמהלכו נהוג להשתמש בכלים הלקוחים מהפסיכולוגיה החינוכית. את תוצאות האבחון מנתח פסיכולוג בשיתוף עם מאבחן פדגוגי ותוך השוואת הממצעים עם התוצאות שהתקבלו לאחר ביצוע אבחון דידקטי. ממצעי שני האבחונים יספקו למומחי האבחון את הכלים המקצועיים המקיפים ביותר להמלצה על ההקלה בתחום הלימודים או על הטיפול שיסייע לנבחן לשפר את הישגיו הלימודיים למרות לקות הלמידה שממנה הוא סובל.