זה לא כול כך נעים לראות גן סגור!
זה מה שראו אנשים שהגיעו היום 27.10.2013 לחנויות הרשת של אופי דיפו וראו את השערים נעולים! מה אכפת לי, אני דורון עמית, שאני כותב על אופיס דיפו? מדוע אני מתערב בדבר לא לי, אופיס דיפו סגורה. אז אופיס סגורה, לא צריך להאיר זאת כול פעם, אלא שכן! אופיס משקפת מצב של הרבה מאד עסקים אשר דרכם תהיה בדיוק כמו דרכה של הרשת לציוד משרדי הגדולה בישראל.כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי לפני הרבה מאד שנים נכנסה לישראל רשת האחות של אופיס דיפו "סטייפלס" בקול תרועה רמה ונמכרה לא הרבה זמן בהיותה תחת חסותה של שופרסל לאופיס דיפו. למעשה הרשת המדוברת עברה כול כך הרבה תלאות במהלך שנותיה בישראל ולא ידעה יום אחד של מנוחה עסקית רגועה, החליפה ידיים מאחד לשני, עמדה לפני חדלות פירעון, נמכרה ב-0 אגורה ליזם אחר ועדיין היא מדשדשת ומפרפרת בין החיים למוות. כ יועץ עסקי אני שואל שאלה עסקית גרידא! מדוע כולם לוטשים עיניים אל עסק אשר מדשדש, נמכר, חוזר לבעליו, שוב נמכר, שוב בעליו הקודמים רוצים אותו ושוב אינו נמכר להם אלא לאחר! מה יש בה ברשת הזאת שכולם רוצים לזרוק אותה אבל גם לקנות אותה. כ יועץ אסטרטגי האמת שהרכישה האחרונה של הרשת נמכרה ב-0 אגורה, ומי שהחליט להשקיע בה נלחם כאריה מול מספר גורמים במשק בתחום הציוד המשרדי שאולי היה להם יד ורע בניהול של מותג מסוג זה אבל בית המשפט החליט! ומה שהחליט, נמכר! והרשת חזרה להיות באותו מצב! הפעם עם שערים נעולים מפחד כי הספקים המסכנים המטורטרים כמו יו יו יבואו וייקחו את הציוד שמכרו על הנייר וכסף לא כול כך נראה שהם יראו! ושוב אני שואל את השאלה הרטורית "מה יש בה ברשת שכולם רוצים לקנות ולמכור אותה באותה נשמיה" האם זה להשתמש בקופת המזומנים שהיא מייצרת, האם זה להזרים עוד מחזור לחברה בורסאית או לרכישה של שלד בורסאי, או שסתם בעלי עסקים רוצים להראות למי יש יד יותר ארוכה וזאת בהמעטה. המקרה הזה של הרשת והטלטלה שהיא עוברת מתחילה ליצור לה כתם אדום הולך ומתחזק, ואני כבר לא כול כך בטוח כי לקוחות ירצו לרכוש מהרשת מהפחד כי ירכשו מוצר ומחר היא תעלם, יש צורך צרכני לחנות מסוג הרשת אבל נראה לי שאת הצורך הזה יממשו אותם חברות לציוד משרדי אשר קצת נחלשו מאז שאופיס קמה ועכשיו זה אולי הזמן לעשות את הקאם בק.