האם עסקים קטנים יכולים לשתף פעולה עם עסקים אחרים דבר שיביא להגברת המכירות א המודעות של העסק?
האם מה שנקרא שת"פ יכול באמת לעבוד בין עסקים זעירים או עסקים קטנים ובינוניים?
מה היה קורה עם לדוגמה משרדי עורכי דין היו משתפים פעולה עם משרדי רואי חשבון וביחד היו מגיעים לקהל לקוחות הרבה יותר גבוהה, כך זה יכול להיות בכול תחום בקרב העסקים הקטנים והבינוניים, עסק אשר נותן שירות או מוכר מוצר יכול להוות פלטפורמת מכירה לעסק סינרגטי אחר וביחד להגדיל קהל לקוחות.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אנו רגילים לראות שיתופי פעולה של חברות גדולות, חברות עם כוח פרסומי רחב, עם יכולת להגיע לקהל רחב יותר, כאלה שנושא שיתוף הפעולה מקבל תהודה גדולה יותר מבחינת חשיפה, קחו לדוגמה חברות גדולות המעניקות תווי קניה של רשת גדולה אחרת, לדוגמה: קנה בסופרפארם בעלות של 200 ₪ ותקבל שובר הנחה לקנייה ברשת "פוקס" של 50 שקלים.
כ יועץ עסקי אנחנו מודעים כי נושאי שיתוף הפעולה הם אפקטיביים רק כאשר יש במה פרסומית ואכן נושא שיתוף הפעולה מגביר את המכירות לשני הצדדים כי כאשר אתה מגיע עם שובר של 50 שח זה ברור כי תרכוש מוצרים בסכומים יותר גבוהים.
כמי שנותן ייעוץ עסקי לא אחת הייתי שותף לניסיון של שיתופי פעולה בין חברות ועסקים קטנים, שיתופי פעולה שצלחו אך במגבלות התקציב ובעיקר תקציב הפרסום והנכונות של בעלי עסקים לערוך שיתופי פעולה כאלה ואחרים עם עסקים סינרגטיים אחרים.
לעומת זאת אני מכיר ניסיון לשיתוף פעולה בין עסקים קטנים ובינוניים אשר לא צלחו וזאת מהסיבה כי ההתלהבות הראשונה כבתה עם חוסר הצלחה של שיתוף הפעולה.
המלצתי לעסקים אשר בעליהם חברים או לקוחות של עסקים אחרים אם זה במוצרים או שירותים! הגיעו לשיתוף פעולה עם העסקים האחרים, לדוגמה: בעל חנות לצרכיי משרד ייתן קופון שווה כסף לחנות המוכרת צעצועים, בעל חנות אופנה (לא רשת) ייתן קופון הנחה או קופון שווה כסף בחנות הנעלה, בעל חנות למוצרי חשמל ייתן קופון לחנות המוכרת אביזרים לסלולרי, משרד נסיעות ייתן קופון לחנות המוכרת תיקים, מרפאת שיניים תיתן קופון בבית מרקחת פרטי בתחום ההגיינית הפה, ועוד רעיונות מפה עד הודעה חדשה.
עלינו להפעיל את הדמיון שלנו, אנו חייבים לעשות שיתופי פעולה כאלה ואחרים על מנת להגביר את המכירות שלנו וההפך, שיתוף פעולה עובד לשני הצדדים.