אסור לנו להסתנוור מהטכנולוגיה
אסור לנו כבעלי עסקים וחברות להבין שהמזור לעסקנו יבוא מהטכנולוגיה.
לדעתי, כול מומחי הרשת, האינטרנט, הרשתות החברתיות, מרצים ומדריכים כי עלינו כעסקים וחברות לשים את כול הביצים בסל אחד. והסל נקרא "אינטרנט"
לא בפירוש לא!
כ יועץ עסקי אני נתקל בעסקים, חברות, וכאלה שמתכננים לפתוח עסקים, אשר מייעדים את הפרסום של המוצר או השירות שהם רוצים למכור ברשתות החברתיות לדוגמא "פייסבוק" עד כדי כך הם מאמינים כי זו הבמה המרכזית ודרכה מוצריהם יוכלו להיות משווקים כפי שרצו הם לא משאירים פרוטה עבור מאמצי שיווק או פרסום או כול שופר אחר ומסר משכנע מעבר לרשתות החברתיות, עוזרים לאנשים אלה אותם יועצים הפזורים ברחבי האינטרנט אשר משכנעים אותם ש בקורסים קצרים, ברכישת קלטות, במשפטי מחץ, בקופירייטינג נכון המזור יגיע והמוצרים או השירותים שלהם בליווי מה שלמדו מהקורס או העצות ששילמו עליהם כסף יעבוד כמטה של קסמים. יותר מזה אנשים מחפשים כי אחרים יעשו להם LIKE למה? אני לא יודע! האם זה מניע לקנייה? ממש לא! זה נחמד אך לא מעבר לזה.
אז אני קובע קטגורית כמי שנותן ייעוץ עסקי דיבורים לחוד ותוצאות לחוד.
הפרסום בפייסבוק עובד עבור חברות ענק, מותגים גדולים, אשר מנהלים קמפיינים שיווקיים דרך הפייסבוק אבל את השופר האמתי למבצעים אלא מפרסמים ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונות ובבאנרים גדולים בפורטלים החזקים.
פייסבוק היא לא במת פרסום, פייסבוק זה בשביל לאחל מזל טוב ליום הולדת, לברך את החברים, להציג את התמונות של הילד או הנכד החדש, להראות תמונות מהטיול בארץ ובחו"ל ולהשוויץ לחברה, להראות לאימא שאני חי ומטייל, להעביר קצת ביקורת. וזה הכול! הוכחה לכך היא התגברות השימוש באינסטגרם ששם רואים רק תמונות. אבל כמו שאני מכיר את מחנכי הדור הדיגיטלי לעסקים מחר כולם יבנו על פרסום באינסטגרם.
כ יועץ עסקי הבמה האינטרנטית המרכזית לפרסום היא הייתה ונשארה ה- WWW וה- פרסום במנועי החיפוש ובראשם GOOGLE/ להופיע במנועי החיפוש במקומות סבירים זה המקום שבו עסק חדש, קיים, מתפתח, צריך להימצא בו כי היום החלטת הקניה שייכת ללקוח בלבד ולא למפרסמים שדופקים לו את הראש בטלוויזיה, בעיתונים, באינטרנט, בשירותים, בדואר זבל, ב-SMS ועכשיו האופנה החדשה "שיחות טלפון המפרסמות הלוואות, תרומה לרב, תרומה לצדיק, קניית רכב וכ"ד.
יעשו טוב עסקים חדשים, או מיזמים חדשים וגם עסקים קיימים שדוחפים להם לראש "פייסבוק" "מה אתה לא בפייסבוק" ומרוב שדוחפים להם את המילה "פייסבוק" הם קוראים לילד, לנכד, לחברת קידום אתרים רק שיפתחו להם פייסבוק! מה הם עושים מזה או מה זה תורם לעסק שלהם, לקב"ה פתרונות.
עסקים צריכים להבין שבכדי למכור צריך להשקיע בשיווק ובפרסום, האינטרנט הוא ספר כתובות "דפי זהב לשעבר" ותו לא. פעם שאינסטלטור רצה לפרסם את עצמו בדפי זהב הוא היה קורא לעסק שלו "אאאאאאאאינסטלציה אהרוני" בשביל להיות במקום הראשון. היום זה לא עובד כך.עדיין נשארו שופרות אחרים לפרסום ושיווק מעבר לפרסום הנכון באינטרנט.
אז בבקשה תהיו אחרעים למוצר או השירות שאתם מוכרים ועל תולכו שולל אחרי שרלטנים הנאחזים בעשבי הבור שלא ליפול.