בידול, ייחודיות, למה למעשה שאנשים ירכשו מאתנו!
מה מבדל אותנו, מה גורם לעסק שלנו להיות שונה על מנת שלקוחות יעדיפו דווקא אותנו.
למעשה, היום, זה החלק הכי חשוב בפתיחה של עסקים ברחבי הארץ.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אני קורא לכול בעל עסק הן אם הוא מתחיל והן עם הוא עסק קיים, לעשות שיעורי ביית מקיפים ולהבין למי העסק שהקמתי נותן פתרון. ראו לצורך דוגמא או השוואה פיצוציה שיושבת מאה מטר מהפיצוצייה השנייה אמורה לשרת קהל לקוחות באותו אזור עם אותם מוצרים, מה שאומר שפיצוציות לא נהנות מבידול מיוחד אלא מעצם מיקומם שהרי כול אחד צורך את השירותים שלהם. אך עם פיצוציה אחה הייתה מרימה להגבהה מוצר נוסף שירות נוסף אזי כבר הייתה יוצרת בידול מהפיצוצייה השנייה הנמצאת במרחק מה ממנה.
כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי חובה על עסק לצקת תכנים ייחודיים רק לו בתמהיל השיווק שבו. לדוגמא: בעולם הישראלי צצו להם עשרות עם לא מאות של מכונים לפדיקור, מניקור, איפור, מקומות אלא תפסו תאוצה והיום על כול פינה ושעל תוכל למצוא קומפלקס כזה. לעומתם המספרות אשר היו נותנים את השירותים האלה אך בקטן, לא בגרנדיוזיות כמו שמעניקים המרכזים האלה היו מחלקים את עסקם חצי מספרה וחצי פינה ייעודית, ממותגת, לתחום הזה אזי המספרות היו מקפיצות את ההכנסות שלהם פי עשרות מונים! למעשה בראייה שיווקית שלי המספרות והסלונים אשר לקחו קטגוריה חשובה והסתירו אותה בתוך בית עסקם הם אלה שאפשרו לפתוח קטגוריה חדשה אשר לה סינרגיה מלאה עם הפעילות הנעשית במספרות וסלונים בישראל. (קצת דמיון, קצת מחשבה, קצת ראייה רחוקה והמספרות בישראל היו חוגגות"
כ יועץ עסקי אשר מקבל עסק חדש לידיו או כאשר הוא נקרא לטפל בעסקים הבדיקה הראשונה שאני עושה זה כיצד אוכל למתג את העסק ו"להקפיץ" אותו למעלה בתחום מעל כולם, ולכך יש שיטות חשיבה רבות.
אחת מהם היא לחשוב מה בדיוק העסק שלכם נותן ולמי הוא מכוון, שהרי אם העסק שלכם לא נותן ללקוח את כול הקטגוריה אליו הוא שייך אזי אין כול מקום שווה לתחרות, אבל אם העסק שלכם מקנה ללקוחות את כול מה שנותן עסק דומה אחר מכאן ניתן לעלות ולמצוא את המבדל. ראו הוזהרתם, בידול זה מבדל אחד זה לא שניים ויותר בידולם, בידול אחד גדול או קטן כפי שיהיה מספיק ליצור לעסק את הבידול שממנו הוא יתרומם ויתפרנס. ובידול כזה נמצא בכול עסק חי ונושם