האם מצב העסקים ישתפר השנה עת מתקרב ראש השנה העברי.
האם המכירות יעלו, הריבית הבנקאית תרד, המס ירד, המיסים העקיפים ירדו, מס שלטים יבוטל, ארנונה תרד, או אולי נקבל תוספת לאוכלוסייה הבוגרת של עוד שני מיליון עולים השנה דבר שיגביר את הצריכה.
כמי שנותן ייעוץ עסקי אז ברור לי ולקוראים את המאמרים שלי כי "בשורה" כזאת לא תקרה, המס לא ירד ומס השלטים לא יבוטל, ההפך הכול עומד לעלות, המיסים, המע"מ, הדלק, החשמל, המים, הארנונה, בקיצור הכול. אז אם כך מה ישפר את מצבם של העסקים?
כמי שנותן ייעוץ עסקי נגלה לעיני סקר שעושה העיתון כלכליסט השואל את קוראיו הדיגיטליים " אופטימי או פסימי? מה את/ה צופה שיקרה למכירות העסק שלך בחודשים הקרובים?" והתשובות אומרות 39% יעלו, 55% ירדו, 6% יישארו יציבים. נכון שאני לא יכול להצביע לכם בקרב כמה איש נעשה הסקר או לנסות לדמות אותו לסקר תקני, אבל רוח הדברים מקבלת ביטוי בתוצאות הביניים של הסקר (הסקר הוא סקר מתחדש באתר הדיגיטאלי של העיתון) והביטוי כי התחושה שהמכירות אכן ירדו מיד לאחר כניסת החג.
ובכול זאת, מה עושים, האם נשארים עם הנתון של חמישים אלף עסקים שנסגרים, או שהפעם אולי נחליט לעשות מעשה וניקח את העסק בידיים, או נפקיד אותו בידיים מקצועיות כעזרה לבעל העסק או החברה על מנת לעבור את התקופה. כפי שכבר ציינתי וכול אחד מאתנו מכיר את לוח השנה ויודע כי רק בחודש ספטמבר 2013 חסרים לנו כ-13 ימי עבודה. הווה אומר חצי חודש עבודה הלך, ותוצאות עסקיות של חודש כזה ידוע לנו מראש.
כ- יועץ עסקי הייתי מציעה לעסקים להגביר את הפרסום שלהם בתחילת חודש אוגוסט, כן תחילת חודש אוגוסט למרות שכולם יודעים שחודש אוגוסט הוא חודש של חופשות השנה יהיה זה חודש של קניות, גם קנייה לפני החג, גם קנייה לפני בית הספר, אנשים יסתובבו בחוץ ודווקא רף הקניות עלול לעלות, על מנת שכול עסק יהיה בחגיגה הזאת קצת פרסום לא יזיק, או באינטרנט ב-PPC של מסעות הפרסום GOOGLE ADWORDS או במקומונים, או בפליירים, או בכול כלי זול וממצה שהעסק מכיר, מלחמה על הרוכש הפוטנציאלי בחודש אוגוסט צריכה להיות משימה של כול בעל עסק.
זה לגבי החודשיים הקרובים, לגבי שאר השנה עם הצפי לירידות במכירות, אני בהחלט מציעה כי שיחה עם יועץ עסקי או מי שכולל בשירותים שלו ייעוץ עסקי ושיווקי לא אמורה להזיק, ההפך.