אחת לכמה חודשים אני מקבלת מייל ממישהו שבדיוק סיים לקרוא את מה שכתבתי או שלחתי.
אותו אחד כותב לי משהו בסגנון: "אני קראתי את מה שכתבת ואני רוצה להגיד לך שאני כבר יודע הכל ומכיר את הכל ואין כאן שום דבר חדש בשבילי".
העובדה שאותו אדם שלח לי את המייל בערך 2 דקות אחרי שסיימתי לכתוב את התוכן, מעידה על רמת ההשקעה שהוא השקיע בטקסט...
אבל הדבר החשוב ביותר, שאני יודעת שכמוהו יש מאות ואלפי בעלי עסקים שקוראים ומקבלים את אותם החומרים, ונהנים מהם ומצליחים בזכותם להגדיל את המכירות בעסק שלהם, בעשרות ומאות אחוזים מידי
שנה. אז כנראה משהו בחומרים שלי עובד....
כאשר בעל עסק, שמחזור המכירות שלו, מגיע אולי ל-60,000 ש"ח בשנה, אומר שהוא יודע הכל ואין מה לחדש לו, לעומת בעלי עסקים שמרוויחים פי 2 אולי גם פי 3 ממנו , מיישמים את מה שאנחנו מלמדים, כנראה גם זו הוכחה שמשהו עובד בשיטה שלנו.
נכון שאני נפגעת, כן, התגובה הראשונה שלי אחרי קבלת מייל שכזה, זה להיפגע.
אני מאד אוהבת את מה שאני עושה ואני עושה הכל מהנשמה, אז ברור שהאינסטינקט הראשון, זה לקחת את זה קצת אישי....
אבל אחרי כמה דקות אני מתעשתת ונזכרת בלקוחות שנהנים ומפרגנים וממשיכים לעבוד איתי וזה מחזיר אותי לשמחה ולסיבה שבשבילה הקמתי את העסק שלי.
אני לא שולחת מייל זועם ללקוח, אני פשוט מנסה להבין מאיפה זה בא.
ממה שהבנתי, אחרי שהשקעתי לא מעט מחשבה, זה שאותם אנשים מחפשים פתרון קסם שאפשר לשלוף מהכובע.
כאשר מישהו רוכש קורס או ספר או נרשם לסמינר והמחשבה שמלווה אותו זה שהוא יודע כבר הכל ובטח אף אחד לא יחדש לו דבר (כולל הבן אדם שאותו הוא הולך לשמוע בסמינר...)
אותו אדם חייב לשאול את עצמו שאלה אחת חשובה:
אם אני כבר יודע הכל ואני שולט בכל החומרים, איך יכול להיות שאני לא מצליחן כמו אותו אדם שאותו אני הולך לשמוע?
רוב האנשים לא שואלים את עצמם את השאלה הזו וככה הרבה יותר קל להם לזרוק את האשמה על מישהו אחר ולא על עצמם. ורובנו כבר יודעים שלזרוק את האשמה על מישהו אחר , זו לא הדרך להביא שינוי וצמיחה בעסק שלכם.
בחיפושים שלי אחר התשובות למה זה קורה, גיליתי שיש בעצם 2 מצבים של תשומת לב שרלוונטיים פה:
מצב ראשון קביעת מטרה....וזהו! - זה אומר שברגע ששמעת על רעיון שלא הכרת קודם ואתה מדמיין איך את המיישם את זה בעסק שלך. בעצם קבעת עכשיו מטרה לביצוע בעסק שלך.
מה שיקרה עכשיו, זה בעצם... כלום ! רוב האנשים לא עושים שום דבר עם המטרה שהם הציבו לעצמם.
רוב האנשים משאירים את הרעיון כרעיון ולא מיישמים.
מצב שני כוונה וביצוע- המפתח כאן הוא ההוצאה לפועל. הפעם, עדיין יש לך את המטרה אבל הפעם במקום להגיד "זה יהיה מעולה לעסק שלי ואני כבר אתחיל ליישם מחר", אתה פועל, זז, לוקח ומיישם את הרעיון בעסק שלך.
ב SaleWay ההצלחות הגדולות ביותר הן של הלקוחות שהציבו להם מטרות ויישמו אותן.
זה יכול להיות בניית אסטרטגיית מכירות חדשה, אולי תמחור חדש, כל דבר שלא עשו קודם ועכשיו פשוט עובד.
כאשר אנשים מהסוג בראשון, שומעים משהו שהם כבר שמעו בעבר, הם לא חושבים לרגע ליישם ולהתאים לעסק שלהם, הם פשוט מחפשים אחר רעיון חדש שהם לא שמעו שאולי הוא יביא להם את הישועה....
אז איפה אתם ואיך נראה העסק שלכם?