בעת תהליך ההקמה והעיצוב של אתר לעסק, צריך להתחשב בנתונים רבים למדי - סוגו של האתר, המטרות שאנו מציבים לו, אופי העסק שהוא מייצג וכמובן - מי יהיה קהל היעד של האתר. קהל היעד, אותו חתך אוכלוסיה שאנו רוצים לפנות אליו, הוא אחד הפקטורים החשובים והמשמעותיים ביותר - הרי קהל משמע גולשים וגולשים שקולים לכניסות. מכיוון שאתר ללא כניסות אינו שווה דבר - ברור מהי חשיבות הפנייה לקהל היעד שלנו. התייחסות לקהל היעד עוד בעת בניית אתר ועיצובו, תעזור לנו לאתר את הלקוחות הפוטנציאליים ולגרום להם להיכנס לאתר - מבין כל אינספור הגולשים שמסתובבים ברשת. כדי שנוכל לעשות זאת, יש להפוך את חווית הגלישה לאולטימטיבית לאותו קהל יעד - עלינו לדבר בשפתם, לשבות את עיניהם ולמשוך את תשומת ליבם.
אז איך נעשה זאת?
עלינו לחשוב מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו - גילם, מאפייניהם, תחומי העניין שלהם.. לדוגמא, כאשר אנחנו בונים אתר לעסק שמוכר מוצרים או שירותים לאוכלוסיית גיל הזהב, יהיה עלינו להתייחס למאפיינים ובין היתר למגבלות של אוכלוסייה זו. מכיוון שזוהי אוכלוסייה שעלולה לגלות קשיים עם גלישה באינטרנט, נקפיד על ממשק פשוט ונוח, נעדיף כתב גדול וקריא, ואף נשלב קבצי סאונד ווידאו. לעומת זאת, בעת בניית אתר לעסק שלקוחותיו צעירים, יש להקפיד על חדשנות ומקוריות - הצעירים כבר ראו הכל, ועלינו להפתיע אותם ולעניין אותם באתר דינמי ומרגש. דוגמא אחרת יכולה להיות בניית אתרים לדתיים או חרדים - אתרים אותם כדאי להפוך ל"שומרי שבת" - כלומר לא פעילים בשבת.
כפי שניתן לראות, התאמה בין אתר תדמית לבין מאפייני הלקוחות הפוטנציאליים שלו אינה פשוטה - אך היא יכולה להקפיץ את האתר בכמה רמות ולהביא להצלחה אדירה. ברגע שנגרום ללקוחות הפוטנציאליים "להרגיש בבית" באתר ונעניק להם תחושה כי מוצרינו מתאימים בדיוק לצרכים שלהם, הם ככל הנראה יעדיפו את העסק שלנו על פני המתחרים.