יזמים חדשים, משווקים, בעלי עסקים קיימים!
בואו ננסה קצת לתת כמה טיפים איך נוכל להתמודד עם העסקים שלנו בפרט עכשיו בחודשי הקיץ ש-מיד אחריהם מגיעים חגי תשרי.
עובדים זה חלק חשוב במערכת בארגון או בעסק, כדאי לכנס את העובדים ולהשקיע בהם יותר בד בבד עם להשיט עליהם משימות נוספות שאולי יחסכו לעסק עובדים נוספים, או נוכל להקטין את צוות העובדים שלנו, דבר אשר יחסוך לנו עלויות רבות, ובכלל, חודשי הקיץ ובפרט השנה שהחגים מגיעים מיד עם תום חופשת הקיץ זה לא זמן לגייס עובדים.
כמי שנותן ייעוץ עסקי, אני מגיע לעסקים שעל כול קטע מסעיף הוצאות שאני מציין נאמר לי ע"י המנהלים "לא! זה בלתי אפשרי לקצץ" למרות זאת בכוח הקסמים של יועץ עסקי מקצצים את ההוצאה ועוד מתפלאים בשביל מה בכלל היינו צריכים אותה, מה שבה ומלמד כי חייבים לשקול כול הוצאה מחדש בפרק זמן די קצר. נושא ההוצאות עומד במרכזו של עסק היום, כאשר המכירות צולעות, כאשר ההיצע גדול והביקוש קטן, כאשר לתחרות אין כול הגיון עסקי, זה הזמן לקרב את ההוצאות להכנסות ולא להרחיק אותם אחד מהשני. על הוצאות ניתן לשלוט ואילו על הכנסות קצת יותר קשה.
כ- יועץ שיווק לא הייתי מתעצל ונכנס כן אל המדיה החברתית באינטרנט על מנת שנוכל לשווק את עסקינו! לא משנה במה אנו עוסקים המדיה החברתית כמו פייסבוק, טוייטר, לינקדין, אינסטרגרם, גוגל + יכולים מאד לעזור לחשוף את עסקינו ברבים ובפני לקוחות פוטנציאלים. תתפלאו עד כמה תוצאות חיוביות יכולות להיות בשימוש נכון בדף הפייסבוק של העסק שלכם, מאד פשוט לפתוח דף עסקי בפייסבוק שיהיה אפילו מחובר לאתר הפייסבוק שלכם.זה עושה את העבודה! גם באינסטגרם כדאי לכם לפתוח דף שישאב את הנתונים מדף הפייסבוק שלכם, בו תוכלו להעלות את כול תמונות המוצרים שלכם ולהתחיל לחבר אליכם עוקבים על מנת שייהנו גם הם ממגוון המוצרים או השירותים שהעסק שלכם מציע.
כמי שנותן ייעוץ אסטרטגי אנו יכולים לאמץ לעצמנו שיטה של שאלה ותשובה. להציף שאלה אשר אנו יודעים כי ללקוחות בתחום העיסוק שלכם חשוב לדעת או שזה פותר להם שברון לב מסוים, וגם לתת מענה ייחודי לשאלה שאתם כספקים ייצרתם אבל גם עניתם, שירות כזה יכול להיות בדף הפייסבוק שלכם, באתר האינטרנט שלכם, או באחד מהרשתות החברתיות שאתם יכולים להשתמש בהם.
כ-יועץ עסקי קשה לבעלי עסקים להכנס בשעות היום ואולי בלילה לנהל את המערך הזה אבל מעבר לזה אני מציע לכול אותם בעלי עסקים אשר להם מזכירות, פקידות, במחלקות שונות, אשר בטח לא פעם ולא פעמיים במהלך היום מוצאות את הזמן להכנס לדף הפייסבוק האישי שלהם, או בכלל לשוטט ברשת שיעשו את עבודת הקודש הזאת עבור העסק על מנת לקרב יותר לקוחות לחברה. זה אפשרי וזה חיוני
עוד המלצה שאני רוצה לייעץ לבעלי העסקים והחברות הוא לחיות את ה-היום ואת ה-עכשיו, ה-היום ו-ה-עכשיו הם אלה הפעולות הנחוצות לעשייה היומית למען ההכנסה על העסק, כול מה שניתן לסגור כאן ועכשיו עם לקוחות עדיף ממה שלתת ללקוח את הזמן לחשוב יותר מידי עם עצמו עסקאות שנגמרות כאן ועכשיו הם עסקאות בטוחות עסקאות שנמשכות בטלפון, במיילים, בתזכורות הופכות להיות ללא מעניינות מצד הלקוח ויותר מזה כול התקשרות נוספת ללקוח הפוטנציאלי רק מורידה את התנאים ואת המחיר. עדיף בשלב של ה-כאן ו-עכשיו לסגור את העסקה גם במחיר מופחת, גם במתן ערך נוסף, גם במתן מוצר דומה או מקביל או סינרגטי בכדי לסגור את המכירה.
הכותב הינו אסטרטג עסקי