כנראה שכבר יצא לכם לשמוע את המושג "דף נחיתה" בהקשרים שונים - קידום אתרים, פרסום באינטרנט, שיווק מוצרים.. אך יכול להיות שעדיין לא ברור לכם - למה צריך דף מיוחד, אם כבר יש ברשותי אתר מרשים עם דף בית מעוצב לעילא ועילא? מדוע אם כל המידע כבר נמצא באתר, עלי לבנות דפים נוספים חיצוניים לאתר? כל התשובות - במאמר.
מהו בעצם אותו דף נחיתה?
דף נחיתה הוא דף אינטרנט שאינו ארוך במיוחד ובו יש מידע מרוכז ומתומצת. בניגוד לאתר, לדף נחיתה יהיה בדרך כלל מטרה אחת ויחידה - יצירת רכישה, פנייה או התעניינות - כלומר, "ליד" בשפת האינטרנט המדוברת. עסקים רבים בוחרים לפתח דפי נחיתה בכדי לפרסם מוצר או שירות או כדי לגרום לגולשים להירשם למועדון הלקוחות או לרשימת הדיוור האלקטרוני. דף הנחיתה נועד להיות מקושר למודעות בגוגל, קמפיינים, באנרים וכו'.
בשל אופיו, דף נחיתה צריך להיות שונה מאוד מעמוד הבית. חשבו על כך: גולש קרא באנר על מוצר כלשהו, לחץ על קישור - והגיע לדף הבית עמוס במידע, תמונות ותפריטים. כיצד יידע היכן נמצא אותו מוצר שהוא מחפש? לרוב הוא לא ישקיע זמן נוסף, ויוותר על הרעיון. לעומת זאת, דף נחיתה שיכלול בדיוק מידע על אותו מוצר ואפשרות לרכישתו/ליצירת קשר עם בית העסק, יוביל מהר מאוד לביצוע העסקה. דף נחיתה נותן מענה מיידי ומהיר תוך יצירת סקרנות ועניין אצל הגולש, וכך הוא מגדיל מאוד את יחס ההמרה.
איך מתבטא ההבדל?
- תוכן: מסרים ממוקדים, מיעוט בתוכן, מידע שיווקי. יש להתאים את הטקסט לקהל היעד ולאופי העסק.
- עיצוב: אלמנטים גרפיים מועטים וברורים שמבליטים את המסרים. המסרים עצמם יהיו בולטים לעין. לרוב עדיף להימנע בגלילה כדי שכל המידע יוצג בפעם האחת.
- הנעה לפעולה: בסופו של דבר דף הנחיתה נועד כדי לגרום למבקר לבצע את הפעולה הדרושה, ולכן יהיה מכוון לכך - תוך הקפדה על איזון בין אזור ההנעה לפעולה לבין המלל השיווקי.