|
|
|
|
|
האם אני באמת במקצוע הנכון?-הרהורי טרום קרירה
|
|
|
למה חשוב שנעסוק במקצוע המתאים לנו?
פרויד, אחד התורמים המשמעותיים לעולם הפסיכולוגיה והבנת הנפש, אמר פעם שעל מנת שאדם ירגיש מאושר, הוא צריך להגשים את עצמו בעבודה ובאהבה. אנחנו מכירים את עצמנו אבל לפעמים דווקא אנשים אחרים יכולים להגיד לנו מה באמת הפוטנציאל שלנו ובמה אנחנו יותר טובים מאנשים אחרים, ובעצם איך נוכל לתרגם את הפוטנציאל הזה לעושר ולאושר. אדם שנמצא במקצוע המתאים לו, יוכל להגיע להישגים טובים בזכות הגשמת הפוטנציאל הטמון בו, יחוש מאושר יותר וברוב המקרים, ירוויח טוב יותר ממקצוע שלא מתאים לו.
איך אני יודע שאני מתאים למקצוע מסוים...???
לסוגי מקצועות נזקקים אנשים בעלי כישורים מסוימים.לדוגמא- רופאים זקוקים ליכולת טובה של דיוק, ריכוז וחשיבה הגיונית. כמו כן הם נדרשים לתפקד בצורה טובה בסיטואציות של לחץ. פסיכולוגיים מאופיינים ביכולת טובה להקשיב, להכיר ולהבדיל בין גבולותיהם לגבולות האחר. רואי חשבון נדרשים בראש ובראשונה לאמינות גבוהה. כמו כן הם נזקקים ליכולת חשיבה לוגית, דייקנות ויכולת להתמיד בעבודה שגרתית. מורים נדרשים ליכולת ביטוי טובה, עקביות ואהבת הבריות. אומנים יתאפיינו ברוחניות, מעוף ובחוש לאסתטיקה. עורכי דין יתאפיינו ביכולת חשיבה מהירה, כושר ביטוי גבוה וכושר אילתור. תכונות אלו בדיוק מנסים לאתר גרפולוגיים בכתבי היד.
הגרפולוגיה ככלי להתאמה והכוונה מקצועית
אחד מתחומי העיסוק של העיקריים של הגרפולוגיה הוא התאמה והכוונה מקצועית. כיום, לכל עבודה מכובדת נדרש המועמד למשרה לעבור (בין שאר המבחנים הפסיכולוגיים האחרים), ניתוח גרפולוגי על סמך כתב ידו ולעיתים גם על-ידי ציורים. המטרה בניתוח היא לעמוד במהירות על הפוטנציאל האישי שלהכותב ועל ההתאמה שלו למשרה המבוקשת. מצד שני משמשת הגרפולוגיה ככלי להכוונה מקצועית בעזרת אבחון היכולות העיקריות של הכותב והתאמתו לעבודה שבה יוכל להגשים את הפוטנציאל שבו.
זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי
לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.
|
|
תגיות המאמר: עבודה, לימודים, למידה, כוח אדם, חיפוש עבודה, הכוונה, תעסוקה, מקצוע, עובד, גרפולוגיה, גרפולוג, גרפולוגים, ניתוח גרפולוגי, הכוונה מקצועית, טיפול בכתיבה, התאמת זוגיות, המכון להכוון גרפולוגי, כיוון, הכוון, עופר בןחורין, עופר, כיוון לימודים, מציאת עבודה
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי
לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת המכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי
איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.
|
תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם
את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.
|
סוגי המקצועות המבוקשים בשוק משתנים מידי שנה. במאמר זה מובאים חמשת תחומי המקצועות הבוערים בהייטק בשנת 2012- בין השאר תחומי המובייל והסלולר, תחום מיחשוב הענן ותחום הטכנולוגיות הירוקות.
|
רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם וגוררים את עצמם בקושי מהמיטה.
בניגוד לדעות הרווחות, עבודה יכולה להיעשות גם מתוך תחושת ייעוד ושליחות. מה שצריך להנחות זה לא במה תעשה הכי הרבה כסף אלא מה באמת אתה רוצה לעשות בחייך.
|
רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם. השאלה הגדולה היא אם אנחנו עבדים לעושר חומרי, לציפיות של האנשים סביבנו או שאנחנו עבדים לרצונות שלנו, למה שעושה אותנו מועילים ובעיקר ממצים את עצמנו.
לעיתים מספיק פשוט לשנות גישה בעבודה שבה אנחנו נמצאים, אך לפעמים אין מנוס אלא לבצע הסבה מקצועית.
|
בחיינו אנחנו כל הזמן מחליטים החלטות. חלק מההחלטות הם החלטות בעלות חשיבות רבה כמו ההחלטה על הכוונה מקצועית בשבילנו. במאמר זה מובאים סגנונות החלטה שונים ומוצעת הדרך הנכונה להחליט.
|
הבנת הערכים שלנו חשובה בתהליך הכוונה מקצועית נכונה. ערכים לדוגמא הם הכנסה גבוהה, תרומה לזולת, שליטה והשפעה בעבודה, עצמאות בעבודה, גיוון, אפשרויות קידום ועוד.
|
מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?
|
לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...
|
יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...
|
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.
|
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד
|
למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...
|
האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...
|
|
|
|
|