חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכוונה מקצועית לשם הסבת מקצוע

"העבודה היא חיינו, אבל לא בשבילנו" היא אחת מהאימרות הנפוצות לגבי הצורך ללכת לעבודה. רבים מאיתנו קמים ליום עבודה בחוסר חשק ומחכים לרגע שבו נוכל לארוז את חפצינו ולחזור הביתה. לא כך חייב להיות הדבר.

מחקר שנעשה על-ידי הפסיכולוגית איימי וז'סנייבסקי (Wrzesniewski) טוען שאנשים יכולים לראות את עבודתם בשלושה דרכים:

· העבודה כפרנסה- אנחנו הולכים לעבודה כי אנחנו חייבים להרוויח כסף ולהתפרנס. עובד שכזה רואה את העבודה ככורח ומחכה לחופשות ולסופי שבוע.

· העבודה כקריירה- אנחנו הולכים לעבודה בגלל גורמים חיצוניים כמו כוח, יוקרה, קידום וכסף. כאן המעמד וההתקדמות בעבודה, הערכת העמיתים היא זו המשמעותית לנו.

· העבודה כייעוד- אנחנו הולכים לעבודה בגלל גורמים פנימיים בתוכנו. משמע שהעבודה היא מטרה בפני עצמה. עובד כזה חש שמטרות העבודה תואמות את מטרות האישיות שלו. הוא חווה תחושה של הגשמה עצמית, מתלהב מהעבודה ורואה זכות לעסוק בה.

על מנת שנגיע לעבודה בשביל ייעוד ושליחות, בתהליך של הכוונה מקצועית, אנחנו צריכים להבין לא במה אנחנו טובים או לא טובים, לא במה נעשה הכי הרבה כסף ולא מה יעשה אותנו מוערכים על-ידי אנשים אחרים, אלא מה אנחנו באמת רוצים לעשות בחיינו.

ד"ר טל בן שחר, מחבר הספר "באושר ובאושר" כותב בפרק "אושר בעבודה" שבתהליך ההכוונה המקצועית, הסבת מקצוע או הסבת אקדמאים, על האדם לשאול את עצמו מספר שאלות:

· מה נותן לי משמעות?

· מה נותן לי הנאה?

· מהן הדברים שבהם אני חזק?

הצלבת הרשימות של הדברים שנותנים לנו משמעות, הדברים שנותנים לנו הנאה והדברים שאנחנו חזקים בהם, תעלה את השטחים החופפים ביניהן ואז תאפשר לנו לדעת אילו תפקידים יתאימו לנו ביותר.

למשל, אם השטחים החופפים בין שלושת הרשימות הם פתרון בעיות וילדים אז הכוונה מקצועית נכונה היא למשל ללכת לכיוון הוראה או חינוך מיוחד.

חשוב לזכור שלא תמיד אנחנו זקוקים לשינויים גדולים כמו לעזוב עבודה שבה אנחנו כבר נמצאים. לעיתים הדרך הנכונה היא לבצע שינויים קטנים באורח חיינו. למשל, להוסיף עוד שעתיים לתחביב אותו אנחנו אוהבים לעשות, להפחית מעט את כמות שעות העבודה ולהיות יותר עם המשפחה, למצוא משמעות בעבודה שבה אנחנו נמצאים ועוד.

לסיכום, אמר פעם הפסיכולוג הדגול אברהם מאסלו "הגורל הנהדר ביותר, המזל הטוב והנפלא ביותר שיכול לקרות לאדם הוא שישלמו לו כדי שיעשה את הדבר שהוא אוהב לעשות"- האם אתם בין ברי המזל הללו?

ביבליוגרפיה

כל מה שרצית לדעת על בחירת מקצוע, עפרה נבו. המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. ירושלים. 1988.

מדריך לבחירת מקצוע, סירקו בלהה. שירות התעסוקה, המרכז לייעוץ ולמידע תעסוקתי, המדור לחקר עיסוקים. תל-אביב.

1985.

הפרק "אושר בעבודה" מתוך הספר "באושר ובאושר", ד"ר טל בן שחר. הוצאת מטר, 2012.

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיהוקבל תשובה תוך 24 שעות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיה וקבל תשובה תוך 24 שעות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת המכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי

איכות קו כתיבה היא אלמנט חשוב בתורת הגרפולוגיה ואותו לא ניתן ללמוד או לזייף. הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "הגרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה. סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו ואת אופן הליכתו אל מטרות.

תיאוריית האישיות של רנה לה-סן כוללת שמונה טיפוסים. מאמר זה מסכם את המושגים הבסיסיים של התיאוריה, את הטיפוסים ואת המאפיינים הגרפולוגיים של כל טיפוס.

סוגי המקצועות המבוקשים בשוק משתנים מידי שנה. במאמר זה מובאים חמשת תחומי המקצועות הבוערים בהייטק בשנת 2012- בין השאר תחומי המובייל והסלולר, תחום מיחשוב הענן ותחום הטכנולוגיות הירוקות.

רבים מאיתנו משועבדים לעבודתם. השאלה הגדולה היא אם אנחנו עבדים לעושר חומרי, לציפיות של האנשים סביבנו או שאנחנו עבדים לרצונות שלנו, למה שעושה אותנו מועילים ובעיקר ממצים את עצמנו. לעיתים מספיק פשוט לשנות גישה בעבודה שבה אנחנו נמצאים, אך לפעמים אין מנוס אלא לבצע הסבה מקצועית.

בחיינו אנחנו כל הזמן מחליטים החלטות. חלק מההחלטות הם החלטות בעלות חשיבות רבה כמו ההחלטה על הכוונה מקצועית בשבילנו. במאמר זה מובאים סגנונות החלטה שונים ומוצעת הדרך הנכונה להחליט.

הבנת הערכים שלנו חשובה בתהליך הכוונה מקצועית נכונה. ערכים לדוגמא הם הכנסה גבוהה, תרומה לזולת, שליטה והשפעה בעבודה, עצמאות בעבודה, גיוון, אפשרויות קידום ועוד.

מאמר זה מפרט את שלוש המערכות- מיתם, מישב ומידעת- אשר בהן ניתן להיעזר לצרכי הכוונה מקצועית ומסביר איך ניתן לעשות זאת באופן מושכל.

מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה

מאת: ילדונתאימון לקריירה10/06/194190 צפיות
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?

לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...

יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...

מאת: אבי כחלוןאימון לקריירה19/08/152921 צפיות
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.

מאת: מגניב אימון לקריירה01/07/152746 צפיות
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד

למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...

האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica