איכות הקו היא מדד בגרפולוגיה אשר מסתכל על קו הכתיבה. הוא מתייחס לעוצמת הלחץ של הכתב, לגבולות הקו ולתכונותיו (האם הקו חד ומוגדר? האם הקו פרוץ או עבה ומפעפע? האם הכתב הוא בעל קווים עגולים או ישרים והאם הכתב הוא מהיר?). כל המדדים הללו יכולים ללמד אותנו על כוח החיים או האנרגיה שבה ניחן הכותב.
הגר וולטר היה גרפולוג צרפתי אשר הוציא ב-1938 ספר בשם "גרפולוגיה של הקו". בספר זה הוא פיתח שיטה ייחודית אשר מתבססת על ארבעה סימנים של קו הכתיבה (שאותו לא ניתן ללמוד או לזייף). סימנים אלו מייצגים את טמפרמנט האדם, את הליבידו שלו-כמה האדם הולך במהירות אל המטרה או משתהה בדרך אליה.
הגר השווה את הקו לנהר המוביל לים. האם בנהר מים רבים שזורמים מהר (מיצוי האנרגיה) או מעט מים (לחץ קל שהולך אל הים באופן פחות שוטף, בצקי ומגיע תוך איבוד אנרגיות בדרך). העוצמה של האדם להתמודד עם קשיים בדרך ולהיאבק בהם.
הסימנים הם:
עוצמת הלחץ (כבד או קל)- הלחץ החזק מגיע מהר יותר אל המטרה. הלחץ הקל פחות נלחם אקטיבית וכוחנית יחסית ללחץ החזק.
גבולות הקו (חדים, פרוצים או מפעפעים)- קו חד ומוגדר (אין נזילות וביצות של הדיו) מראה על הליכה מהירה וישירה אל המטרה, שליטה עצמית גבוהה, יכולת איפוק, תיעול יעיל של האנרגיה, גישה תכליתית ועניינית, שליטה של ההיגיון על הרגש.
קו פרוץ מראה מבחינת גרפולוגיה על איבוד אנרגיה מיותר. הוא מתאפיין למשל בחילול תיכון שבו חלק מהאות נעלם.
קו עבה ומפעפע (נזילות וביצות של הדיו) מראה התעכבות בדרך אל המטרה, על מעורבות רגשית, מושפעות ממה שקורה מסביב וחושניות. מדובר גם בהשפעה של הרגש על ההיגיון שיכולה לעקב את ההתקדמות שלנו למטרה (כמו טיפוס יופיטר, שמאוד פעיל, אך גם מושפע מהסביבה).
תנועה ישרה או מעוגלת (כתב מעוגל או ישר)- כתב בעל קווים ישרים (כתב שלדי) מעיד על אדם שנע ישר אל המטרה. כתב עגול בעל קווים מעוגלים מושפע יותר מהרגש, מהתהליך ולכן הדרך אל המטרה חשובה יותר מהמטרה עצמה.
מהירות (כתב מהיר או איטי)- ככל שהכתב מהיר יותר מבחינת גרפולוגיה, קצב ההתקדמות אל המטרה מהיר יותר. התגובה, החשיבה, היוזמה, התושייה, האלתור, הספונטניות והיכולת להגיב מהר יותר למצבים לא צפויים, טובים יותר.
להגר ישנם 2 טיפוסים טהורים:
הטיפוס האקטיבי ביותר- נע לכיוון המטרה מהר וישר. מאופיין בביטויים האקטיביים של ארבעת הסימנים- לחץ חזק, גבולות קו ברורים, תנועה ישרה וכתיבה מהירה. מתאים לטיפוס הסנגויני לפי לה-סה וקרוב לטיפוס האימפולסיבי של אודם.
הטיפוס הפאסיבי ביותר- משתהה בדרכו למטרה. חשובה לו הדרך יותר מאשר המטרה. מאופיין בביטויים הפאסיביים של ארבעת הסימנים- לחץ קל, גבולות קו פרוצים/מבעבעים, קו כתיבה מעוגל וכתב איטי. הוא הכי קרוב לטיפוס האמורפי לפי לה-סן, לטיפוס הירח בפלנטרית ולטיפוס הנרפה אצל אודם.
שאר הטיפוסים נמצאים על הטווח שבין שני הטיפוסים הללו, בהתאם לכמות הסימנים האקטיביים-פאסיביים אצלם.
זכויות מאמר זה שמורות למכון הגרפולוגי להכוון תעסוקתי
לחץ כאן להכוונה מקצועית או למיון מועמדים למשרות בעזרת מבחן הגרפולוגיהוקבל תשובה תוך 24 שעות.