אבחון ליקויי למידה הפך לחלק כמעט אינטגראלי בחייהם של תלמידים וזאת בשל המודעות ההולכת וגוברת אודות להשפעתם של לקויות הלמידה על מדד ההצלחה בלימודים. אבחון לקויות למידה נערך היום במסגרות אבחון הפועלות מטעם קופות החולים או במרכזים העוסקים במגוון אבחונים שונים ברמה הפסיכולוגית והדידקטית. בחירת הבוחן והמרכז שבו תיערך הבדיקה היא החלטה אשר תשפיע על איכות הבדיקה ותהפוך את חוויית הבדיקה למהנה או למטרידה. היקף הבדיקות יקבע על סמך ההמלצה של היועץ הפדגוגי ובהתאם לסוגי הלקויות שלהן שמו לב במסגרת הלימוד של הילד. כאשר מדובר על תוצאות של אבחונים, עליהן לכלול את ההמלצות לטיפול המומלץ וגם את האישורים הדרושים להצגה במוסדות להשכלה.
כיצד מיישמים את ההמלצות אשר מתקבלות בתום אבחון לקויות הלמידה
במידה ובעת אבחון לקויות למידה ימצא כי תלמיד סובל מלקויות למידה דידקטיות, יינתנו המלצות לטיפול תרופתי או לתרגול עצמאי לשם שיפור היכולות הפחות חזקות של התלמיד. במקרים מסוימים יינתן לתלמיד אישור להערכת זמן במבחנים ובמקרים חריגים, אף יינתן אישור להיבחן בעל פה. אישורים אלה נועדו לא רק על מנת להקל על תהליך הלמידה אלא גם על מנת לאפשר לתלמיד לקבל הטבות המגיעות לו בשל הליקוי. יחד עם זאת, אבחון ליקויי למידה ותוצאותיו נועדו קודם כל על מנת לגרום למודעות לצורך בתרגול או טיפול מיוחד ועל מנת לחזק את ההכרה כי אי ההצלחה בלימודים אינה קשורה לרמת המשכל של הנבחן.
כיצד יסייעו אבחונים אלו לסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה
גם סטודנטים להשכלה גבוהה ניגשים לביצוע אבחון ליקויי למידה על מנת לבחון את החולשות והחוזקות שלהם ועל מנת לבטל את האפשרות של הפרעת קשב וריכוז שהנה אחת ההפרעות הנפוצות היום. ההמלצות שיתקבלו לאחר קבלת התוצאות של אבחון לקויות למידה, יכולות להיות טיפול תרופתי, הארכת זמנן במבחנים או להתבטא בצורת אישור על דיסלקציה והקלות המגיעות בשל כך לסטודנט שכותב עם שגיאות כתיב.