בכל חברה וארגון רציניים מועסקים אנשי שיווק המכירים את מבנה ואופי הארגון, ואת צרכי השיווק הייחודיים שלו לפרטיהם. בד בבד, ייעוץ שיווקי הינו כלי עזר חשוב ביותר בעולם העסקים העשוי לסייע גם למנהלי שיווק מצליחים למנף את המכירות, וזאת בכיוונים ודרכים אשר איש השיווק לא העלה על דעתו בשל היותו חלק מהמערכת ונתון לתכתיביה.
לאילו סוגי שווקים מיועד הייעוץ השיווקי
ייעוץ שיווקי נוגע בכל תחומי השיווק של העסק תוך התאמה לצרכיו ולאופיו הספציפיים. הייעוץ מתאים לכל סוגי השווקים ועוסק בין היתר בשוקי משאבים כדוגמת שוק ההון, שוק העבודה ושוק חומרי הגלם, שוקים ממשלתיים, שוקי מוצרים כגון חנויות, רשתות וחנויות אינטרנטיות, שווקים בינלאומיים ומקומיים, שוק התיווך, וכן שווקי צריכה המורכבים משירותים או מוצרים. במהלך הייעוץ השיווקי מסופק עבור כל סוג של שוק ייעוץ אסטרטגי מקיף לפרסום, לשיווק, ולקידום האינטרסים, המוצרים והשירותים של החברה.
בניית אסטרטגיה שיווקית
תכנון ובניית אסטרטגיה שיווקית מתחילה בהגדרת מטרות ויעדי הארגון. ואולם, על מנת להציבם באופן מעשי יש להבין את מצב החברה כיום, האם היא עומדת בחזון ובשאיפות מנהליה, מהווה עסק משגשג ומוביל בתחומה, וזוכה לחשיפה מרבית בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאליים. לאחר שהובן מצב החברה יש להגדיר מטרות עתידיות עבורה לטווח הקצר והארוך, ולאחר שגובש החזון ניתן להתחיל בתכנון האמצעים והאפשריות שיובילו למימושו. יש לציין כי יועץ שיווקי יעניק לארגון ליווי עסקי מלא לכל אורך תהליכי השיווק והשינוי, עד להטמעתם ויישומם המלאים בחברה.
צוות ייעוץ שיווקי
תוכנית ייעוץ שיווקית מורכבת מאנשי מקצוע נוספים המלווים את הפרויקט ומסייעים בבנייתו, ביניהם מעצבים גראפיים, קופירייטרים, חברות סקרים, מעצבי ומקדמי אתרים, מפיקי דפוס, מומחי שיווק ברשתות חברתיות ואנשי שיווק המתמחים במגזרים מסוימים באוכלוסיה. מדובר בצוות בעל ידע וניסיון רב הפועל תחת ניהולו של יועץ השיווק, ושעבודתו המשותפת מובילה את החברה לפיתוח יכולות שיווק מתקדמות ופוריות.