עסקים רבים, ובעיקר בקנה מידה קטן או בינוני, מוצאים כי שיווק מוצרים מהווה משימה קשה וסבוכה המצריכה גיוס כוח אדם הולם, בניית אסטרטגיה ומערך שיווקי, וכן פיקוח וניהול קמפיין. מאמצים אלו דורשים השקעת משאבים מרובים הן מבחינת זמן והן בכסף, מה שמכביד על התנהלות העסק. יחד עם זאת, בימינו ניתן להימנע מבעיות אלו באמצעות הצטרפות אל שיווק שותפים, המכונה באנגלית Affiliate Marketing.
כיצד ומדוע שיווק שותפים יעיל לעסקים
תוכנית שותפים הינו שיטת עבודה חדשנית אשר צמחה לאור התפתחותם של שיווק סלולרי ושל רשת האינטרנט בכלל, המאפשרת לבעל עסק לשווק את מוצריו ללא מאמץ גדול. בשיטה זו מעביר בעל העסק את המוצרים שאותם הוא מעוניין לשווק לאחת מיני תוכניות השותפים הרבות בארץ או בחו"ל, אשר מצידן מפעילות שותפים. השותפים משווקים באופן עצמאי את המוצר וזוכים לעמלות רק עבור פעולות שיווק שהניבו פירות, כדוגמת מכירות או כניסה לאתר העסק. אפשרות זו חוסכת לעסקים כסף וזמן רב ומאפשרת להם להתמקד בפיתוח מוצרים מבוקשים בקרב ציבור הלקוחות.
בחירת תוכנית שותפים לעסק
ענף תוכניות השותפים זוכה לאחרונה לתנופת התפתחות אדירה, כך שהשוק מציע לבעלי עסקים ואתרים מגוון גדול של תוכניות לבחירה, הנבדלות זו מזו בטיב ובאופן העבודה. בחירת תוכנית שותפים דורשת מכם בראש ובראשונה למצוא תוכנית מוכרת ואמינה, ולאחר מכן לבדוק ולהשוות את גובה העמלות הנגבות. בדרך כלל משתנה גובה העמלות בהתאם לסוג המוצר, עלותו והסיכוי של בעליו למכור אותו בעצמו.
הכנת מערך שיווק נכון לתוכנית שותפים
שימוש נכון בתוכנית שותפים דורש הכנת מערך הסברתי מפורט ככל הניתן אודות החברה והמוצר, מאפייניו, שימושיו, יתרונותיו לעומת מוצרים מתחרים, וכן קהל היעד שעבורו הוא נועד. זכרו כי ככל שתספקו עבור השותף, כלומר ה- Affiliate, יותר חומר רקע כך הוא יוכל לשווק את מוצריכם באופן מדויק יותר.