בעשור השני של שנות האלפיים מקדמים חברות וארגונים את מוצריהם ושירותיהם באופן נרחב, בעוד הפרסומות מקיפות אותנו מכל עבר בטלוויזיה, ברדיו, בשלטי חוצות, בעיתונות הכתובה וגם ברשת האינטרנט. מאחורי פרסומים אלו עומדות חברות מקצועיות המסייעות בשיווק עסקים וגופים שונים בעולם תחרותי ודינאמי בעל קצב מהיר. מדובר בתחום עיסוק מאתגר ומרתק, ומי שמעוניין להשתלב בו כיום בעמדות מפתח נדרש ללימודי אקדמיים מתאימים. אחד מתחומי הלימוד המבוקשים ביותר ענף זה הינו ללא ספק לימודי שיווק ופרסום.
מה כוללים לימודי שיווק ופרסום
לימודי שיווק ופרסום מוצעים כיום במספר רב של מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ כקורסים, כלימודי תעודה ואף כלימודים לתואר ראשון. חשוב לדעת כי לימודי תואר ראשון בשיווק ופרסום נערכים כלימודים נפרדים או כתחום התמחות בענפים נושקים, ביניהם תקשורת, שיווק ומנהל עסקים. כמו כן, מדובר בדרך כלל במסגרת דו חוגית, כך שניתן לשלב את לימודי השיווק והפרסום עם מגוון מקצועות נוספים, כדוגמת ניהול משאבי אנוש, מדעי ההתנהגות וכלכלה. במהלך לימודי שיווק ופרסום נחשפים הסטודנטים לשיטות ולכלים המיועדים להעברת מסרים שיווקים שמתאימים לפלחי שוק שונים. לימודים אלו כוללים בין היתר קורסים במיומנויות שכנוע, כתיבה רעיונית, ניהול קמפיין שיווקי, פילינג, הפקת פרסומות, התאמת מסרים למדיות ותקשורת המונים.
אפשרויות תעסוקה בתחום השיווק והפרסום
בוגרי לימודי שיווק ופרסום לתואר ראשון עשויים להשתלב במגוון מקומות תעסוקה, למשל במשרדי פרסום גדולים במחלקות קריאייטיב, לקוחות, קידום מכירות או מדיה, וכן במחלקות שיווק ופרסום בחברות וארגונים, או כעצמאיים. בתוך כך יכולים הבוגרים לעסוק במגוון תפקידים כדוגמת יועצי פרסום, יחצנים, קופירייטרים, מפיקי קמפיינים לאינטרנט, ייזום פרויקטים, יצירת קונספט ואסטרטגיה שיווקית ופרסומית, ניתוח שוק ומתחרים, ותקציבאים.