רגע לפני שאני יוצאת לחופשה, אני חושבת על בעלי עסקים רבים המשאירים את שיווק העסק השוטף ללא טיפול מסיבות שונות: חופשה, עבודה שנכנסה ושואבת את כל משאביהם, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים בעסק ועוד.
התוצאה בדרך כלל תהיה עליות וירידות חדות בהיקף העבודה. שיווק אינטנסיבי כאשר אין עבודה, יוביל בהדרגה לכמות לקוחות הולכת וגדלה בעסק (בהנחה שבוצע שיווק אפקטיבי כמובן), העלייה בעבודה משתקת כמובן את השיווק, וכאשר "נגמרים" הלקוחות שהגיעו, שוב אנו חוזרים לנקודת ההתחלה בה אין לקוחות והעבודה בעסק דלילה.
בעיה נפוצה נוספת היא שעסקים רבים נוטים לחשוב שאם הם מצויינים בתחומם, הרי ששלב ה"פה לאוזן" קרוב ואז אין צורך בשיווק נוסף. למעשה, לא כך הם פני הדברים. פה לאוזן לא קורה מעצמו, וגם כאשר הוא קורה לא ניתן לשלוט בהיקפו ובמהירות הגעת הלקוחות דרכו.
על מנת לבסס שיווק המזרים לקוחות לעסק באופן קבוע עלינו לבנות סט פעולות קבועות המבוצעות ללא קשר לשאלה האם אני עובד או בחופשה. ניתן כמובן לווסת את מינון הפעולות בהתאם לכמות הלקוחות והעבודה שהעסק מסוגל להכיל, אך אסור לנו להפסיקו לחלוטין.
כפי שאחת ממורותיי נהגה להסביר בצורה משכנעת למדי: "זה כמו ערימות הכביסה בבית, תשומת לב קבועה ועבודה מסודרת תשאיר את הערימות מטופלות וכמות סבירה של בגדים נקיים תהיה זמינה בכל עת, אך לעולם לא נגיע למצב בו אין צורך לטפל בכביסה כלל, והבגדים הנקיים יגיעו מעצמם.... "
שלושה טיפים חשובים לבעלי עסקים המעוניינים לבנות סט פעולות שיווקיות קבועות:
1. אספו נתונים והחליטו מהם ערוצי השיווק האפקטיביים עבורכם, מהם מגיעים רוב לקוחותיכם היום.
דוגמה לערוצי שיווק: מדיה חברתית, אתר ופעילות אינטרנטית, נטוורקינג, שת"פ או
המלצות של בעלי מקצוע אחרים או גופים מקצועיים, מאגר לקוחות או כל מקור אחר.
2. הגדירו מהן הפעולות שאתם עושים היום כדי למשוך את אותם לקוחות, ומהן הפעולות הנוספות שניתן לעשות בכל ערוץ שיווקי בו אתם פועלים כדי להגביר את כמות הלקוחות והיקף העבודה המגיעים ממנו.
אם היום אתם מושכים לקוחות דרך האתר, אולי כדאי להוסיף תכנים בתדירות קבועה, להוסיף אירועים, להוסיף חנות וכו.
אם אתם מושכים לקוחות דרך מדיה חברתית, אולי כדאי להשתתף בפורומים או רשתות חברתיות נוספות.
3. הגדירו איזה פעולות חייבות להיות מבוצעות על ידכם, ואיזה פעולות ניתן להעביר למישהו אחר לביצוע בשמכם. פעולות פשוטות ניתן להפקיד גם בידי עובדים לא מקצועיים וזולים יותר.
כתיבת תכנים יכולה להיות מבוצעת ע"י מישהו מקצועי שאינו אתם, או אם אתם הכותבים תוכלו להעביר למישהו אחר את הפצתם. קיימים שירותי משרד רבים אותם ניתן לצרוך לפי שעה: מזכירות, גביה, אדמיניסטרציה וכו'.
זיכרו, סט פעולות שיווקיות קבוע יכול ליצור זרימת לקוחות קבועה לעסק!