בין הכלים השיווקיים אשר עומדים לרשותו של כל ארגון או חברה, תופסים סרטי התדמית מקום של כבוד. זוהי הדרך היעילה ביותר לפנות לקהל היעד ולהעביר מסרים מסוימים, באופן המקצועי והמדויק ביותר. וכך, אחת למספר שנים, כל גוף המכבד את עצמו בוחר להשקיע מספר חודשים בתכנון והפקת סרט התדמית. אנחנו ננסה להבין מדוע.
ראשית: מתי זקוקים לסרטי תדמית?
במקרים רבים, לא צריך סיבה מסוימת לערוך סרטון תדמית: הזכרנו כבר את הצורך של כל גוף, גדול וקטן כאחד, לשווק את עצמו. ואגב, רצון זה קיים, באותה מידה, אצל עמותות או ארגונים ללא כוונות רווח, ואפילו אצל אנשים פרטיים. ככה זה בעידן גובר של תחרות.
יחד עם זאת, ישנם מספר מצבים אחרים בהם סרטי תדמית יכולים להיות רעיון מצוין. חברה אשר משווקת מוצר מסוים, תרצה בוודאי לקדם את המכירות שלו- ובעזרת סרט תדמית המציג את מאפייניו ויתרונותיו, זה יהיה פשוט הרבה יותר. באותה מידה, גם גופים המעוניינים לגייס הון או משקיעים, בישראל או מחוצה לה, מבינים כי זהו אמצעי השכנוע היעיל ביותר שעומד עבורם.
כך מציגים את התוצר הסופי
סרט תדמית מהווה השקעה לטווח ארוך, פשוט מכיוון שנדירים המקרים בהם הוא מתיישן. לאחר התכנון, ההפקה והעריכה, ניתן למעשה להשתמש בו למגוון צרכים. כיום, כשלכל גוף או חברה יש אתר אינטרנט ופרופיל פעיל ברשתות החברתיות, ברור כי העלאת הסרטון לשם תהיה מובנית מאליה. את הסרטון ניתן גם להציג בכנסים שונים או בנקודות מכירה, לחלק ללקוחות פוטנציאליים במגוון דרכים (דיסק DVD, כונן נייד וכו') או אפילו להפיץ באמצעות הדואר האלקטרוני או הטלפון הנייד.
הכול מתחיל בפנייה לחברה מקצועית
חשוב להדגיש כי הפקה של סרטון תדמית איכותי מצריכה זמן, מאמצים וציוד טכנולוגי מתקדם. מצלמות, אמצעי תאורה, תוכנות עריכה, תפאורות- קשה להאמין שלעסק מצוי בישראל יהיו את אלה. לכן, הפתרון הכמעט יחידי עבורם בדרך להפקת הסרט הוא פניה לחברה שזו תחום התמחותה. החדשות הטובות הן שלא חסרות כיום חברות בישראל שמתעסקות בהפקת סרטונים מכל סוג, ובכלל זה סרטי תדמית. הדבר מבטיח כוח אדם איכותי שנרתם למשימה, ובקיא בכל שלבי התכנון והביצוע בפועל