סרטי תדמית נועדו, על פי רוב, להיות מוצגים בפני קהל מטרה רחב, באמצעות רשת האינטרנט ובאמצעות טלפונים ניידים חכמים. העובדה שלרבים כל כך יש היום אמצעים לצילום דיגיטלי, הופכת את האפשרות להפקת סרטי תדמית באופן עצמאי לקלה במיוחד, לפחות באופן תאורטי. למעשה, אין טעות גדולה מזאת. הפקת סרטי תדמית הינה עסק למקצוענים ולא לחובבנים. אפילו צלם מקצועי, כמו צלם חתונות, למשל, לא יוכל להפיק סרטי תדמית באופן המקצועי ביותר, וזאת משום שתהליך הפקת סרטי תדמית מקצועיים ואפקטיביים הוא מורכב.
לא על ידי חובבים
תהליך הפקת סרטי תדמית, שבו נעסוק מיד, אינו יכול להתבצע על ידי חובבנים. סרטי תדמית שלא יתבססו על תסריט נכון, שלא יכללו מוזיקת רקע מעוררת עניין ושלא יזכו לעריכה נכונה, עשויים לגרום יותר נזק מתועלת. סרטי תדמית המשולבים באתר האינטרנט של בית העסק או החברה, בדף הפייסבוק שלה, או באתר סרטים כדוגמת יוטיוב, מביא לחשיפה עצומה. סרט כזה גם משדר יוקרה ומקצועיות בעיני לקוחות קיימים וחדשים. סרט תדמית יכול לעזור ללקוח לבחור בחברה אחת ולא באחרת, מפני שהוא מאמין שאין טוב ממראה עיניים. אבל אם אכן אין טוב ממראה עיניים, איזה לקוח יבחר בבית עסק שמציג את עצמו באופן רשלני וחובבני קבל עם ועדה?
אבני דרך בהפקת סרטי תדמית
אפילו הפקת סרטי תדמית קצרים במיוחד מצריכה עבודה רבה ומאומצת. תהליך הפקת סרטי תדמית טובים נעשה בשלבים, שחלקם יכול להתבצע במקביל.
- ראשית לכל, חברת ההפקות מבצעת עבודת תחקיר יסודית. מטרת התחקיר היא להכיר את העסק או הארגון שעבורו מופק הסרט. חשוב, בשלב זה, להבין מיהו הצופה המיועד והיכן אמור סרט התדמית להיות מוקרן.
- השלב השני הוא כתיבת תסריט. ללא תסריט מהודק, מעניין וממוקד, יקשה על המשתתפים, שאינם שחקנים מקצועיים, לשתף פעולה, וגרוע מכך – הסרט לא יוכל להשיג את מטרותיו ולהשיג את תשומת הלב של הצופה.
- קריינות – צריכה להתאים לתסריט ולאופן שבו מזמין הסרט רוצה להציג את עצמו.
- פס קול – כמו בכל סרט קולנוע למוזיקת רקע השפעה רבה בהעצמת מסרים ויצירת מתח או עניין.
- צילום – נעשה במצלמה מקצועית, כמו מצלמת כתף, ובשום אופן לא במצלמה ביתית, זולה וחובבנית.
- עריכה – זהו אחד השלבים החשובים ביותר. עריכה נכונה, קצבית ומדויקת תוכל להעביר את המסר העיקרי ולמשוך את תשומת ליבו של הצופה. עריכה מרושלת תעביר את הצופה, מהר מאוד, אל המתחרים.