החלטתי להקים מיזם, לפתוח עסק קטן, ואני מתלבט איך עושים זאת?
זאת אחת השאלות עליה נדרשים לענות יועץ עסקי לעסקים קטנים כאשר פונים אליהם יזמים צעירים או לא אשר מרגישים כי יש להם משהו ביד (איזה פטנט, רעיון, דבר נחמד שראו או רוצים לעבור במקצועם ממצב של שכיר למצב של עצמאי)
כול כך הרבה שאלות יש לאותו יזם, בפרט היום, כאשר אנו יודעים שהשוק רווי ועסקים נלחמים על הישרדות וההמשכיות של עסקם
כ-יועץ עסקי לעסקים קטנים, אני רק יכול לברך יזמים חדשים להצטרף למעגל בעלי העסקים בישראל, כי בעסקים אין חוקים, וההתפשטות שלהם או הצלחתם היא דבר אפשרי והחלטי. עסקים חדשים או מיזמים חדשים יכולים "להיתפש" ולהיות למובילים בתחומם. זה רק עניין כיצד אתם מביאים את הרעיון למעשה.
הנה אנו מגלים בימים האחרונים על מיזם חדש של "בנק חברתי" רעיון מבריק, שהלוואי ויושם, וכבר בהתהוותו הוא גורם להתרגשות בקרב הצרכנים ודאגה בקרב הבנקים הגדולים.
אז נכון שלא כול היזמים החדשים או אלה שהחליטו לפתוח עסקים חדשים הולכים להקים "בנק" אבל השוק פתוח לרעיונות חדשים, למוצרים חדשים, לשירותים חדשים או משודרגים כמו צאן הצמא למי שתייה לאחר מסע מפרך בשדות העמק.
כ-יועץ עסקי לעסקים קטנים, ועל מנת שלא לייאש את היזמים החדשים, אני לא אציב להם תכניות עסקיות, סדורות מראש מוקפדים ומדוקדקים בדפי אקסל וגיליונות אלקטרוניים מסובכים, אני לא אקבע להם מה יהיה היעד מכירה שלהם או יעד ההתפתחות שלהם, אני פשוט יוביל אותם בדרך החתחתים של העסקים בישראל.
ממעוף הציפור עת מסתכלים על הסטטיסטיקות המתפרסמות עולה התמונה כי למעלה מ-30.000 עסקים נסגרים בשנה בישראל וכ-44.000 עסקים חדשים מוקמים בישראל.
כאשר אני בא לנתח מספרים אלה מיד קופצת העובדה כי עסקים בישראל נמצאים בקשיי ניהול וארגון של העסק שלהם וזאת מתוך תובנה ברורה כי הם עסוקים בניהול עסקם יותר מאשר במיצובו, הבעיות הכלכליות שלו, השיווק והמכירות, ויותר מכול המצאת העסק כול יום מחדש.
יש החושבים כי יועץ עסקי לעסקים קטנים או בכלל יועצים זה גיבנת שבטח העסק לא צריך בתחילת התפתחותו, ומכאן הטעות הגדולה. יש כאלה שנכנסים בדלת ואם הדלת סגורה פורצים אותה ונכנסים פנימה, ויש את אלה כאשר הדלת לא נפתחת הם נגשים לחלון ונכנסים משם. כזה הוא יועץ עסקי עם ניסיון בחיים העסקיים, בעבר, בהווה ובעתיד. ולכן החשיבה צריכה להגיע מכוון הכנסות לעסק ולא הוצאות