תהליך העבודה במשרדי פרסום מרתק ומושך רבים לעבוד בתחום זה. מצד אחד נדרשת יצירתיות בלתי נלאית לכל לקוח ולכל קמפיין ומצד שני נדרשת עבודת ביצוע וניהול מעולים, לוגיסטיקה ברמה גבוהה ויכולות כלכליות גבוהות. כשאתם נתקלים בפרסומת בטלויזיה או ברדיו ורואים את הקמפיין גם בשלטי חוצות ובתוך מסכי האינטרנט שלכם יש מי שמושך בחוטים ומארגן לכם את הכל כדי שתהיו בעניינים. תפקידו של משרד הפרסום הוא בדיוק זה – להמציא, לארגן ולהפיץ את הקמפיין הפרסומי.
מאת: חביב שמעוני
כיצד משרד פרסום בנוי
בראש משרד פרסום יושבים שני אנשים חשובים – המנהל הקריאטיבי והמנהל המסחרי. שני אנשים אלה הם בדרך כלל שותפים בכירים במשרד ומשלימים זה את זה בדיוק במקום הנכון. החיבור בין הרעיון למכירתו. מתחת לשני אנשים אלה יש חמש מחלקות עיקריות:
מחלקת הקריאטיב – זו המחלקה העוסקת בתכנים המילוליים, הויזואלים והקוליים של קמפיין הפרסום הרצוי. זו המחלקה שבה ממציאים בכל יום דבר מה חדש. מחלקת הקריאיטיב מעסיקה קופירייטרים, גרפיקאים, מוסיקאים, במאים, תסריטאים וכדומה. אנשי הקריאיטיב מוציאים לפועל את הקמפיין מכל הבחינות.
מחלקת התקציבאות – מחלקה זו מקיימת את הקשר עם הלקוחות ובה מנהלים את תקציב הקמפיין מול הלקוח.
מחלקת פלנינג – מחלקה זו עוסקת במחקרי שוק שונים לפני היציאה לקמפיין.
מחלקת מדיה – מחלקה זו רוכשת את המדיה הנחוצה לצרכי הקמפיין – טלויזיה, רדיו, אינטרנט, שלטי חוצות וכדומה.
מחלקת אינטראקטיב – מחלקה זו מתמחה בפרסום באינטרנט.
צוות העובד על קמפיין מסויים יכלול אנשים מכל המחלקות הללו כדי להגיע לאפשרות התנהלות טובה ויעילה יותר.
התנהלות קמפיין פרסומי
בשלב הראשון עושים תחקיר, בשלב השני קובעים את אופי הקמפיין ומוסרים זאת למחלקה הקריאטיבית ובשלב השלישי מנתבים את התוצרים למדיות השונות בתזמון הנכון על פי צרכי הלקוח.
חביב שמעוני הוא יזם ואיש עסקים, מומחה מדיה ופרסום וממקימי עיתונות המגזין בישראל