כמה פעמים אמרתם לעצמכם כי בפגישת העסקים הבאה שלכם עם לקוח תקפידו על האופן בו אתם מתלבשים, תהיו מסורקים או מאופרים כמו שצריך, תפגינו חביבות יחד עם הנחישות הטבעית שלכם וכדומה? וכמה פעמים לא עמדתם במשימה, ויכול להיות שהפסדתם לקוח בגלל שטויות של חזות והופעה, סגנון דיבור או עייפות מוזרה. כמו המשפט השגור "לעולם לא ניתנה לאדם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני", שמתייחס בדרך כלל ליחסים שבין בין אדם בכלל הוא מתאים ובגדול גם בעסקים ובפרסום.
רושם ראשוני אישי
אין ספק כי המוצר שלכם ואיכותו חשובים למכירתו יותר מהכל, אבל העטיפה שהיא הפרסום שלכם או הופעתכם הפיזית בפגישות יכולים לחולל פלאים לעסקים או לרסק אותם, כשלא מקפידים ומחפפים. פגישה ראשונה עם לקוח צריכה להיות מתוכננת בקפידה למן ההופעה שלכם ועד בדיקה יסודית אודות הלקוח, מה הוא אוהב, איזה אופי יש לו וכדומה. כל מידע כזה צריך להיות מתורגם למעשים. פתיחת שיחה בנושא האהוב על הלקוח שלכם תפתח לכם את הדלת לליבו והזמנתו למסעדה בולגרית, כי זה סוג האוכל שהוא אוהב תסלול את הדרך שלכם לכיסו.
כמה צעדים קלים לרושם ראשוני מעולה
הופעה – יש להופיע בלבוש ההולם את מקום הפגישה, ואת המעמד שלכם בחברה.
הבעות פנים – יש להקרין נחמדות (לא באופן מאוס), לחייך ולצחוק במקומות הנכונים, אבל להיות גם נחושים ומאד מקצועיים.
שפת גוף חיובית – שבו בנוחות, אל תכווצו את השרירים או את הכתפיים. היו משוחררים ואל תשחקו עם הכלים שעל השולחן וגם אל תיישרו את הניירות שלכם כל הזמן. תנו הרגשת נינוחות של בין ארוחת ערב לא רישמית ובין ישיבת הנהלה בחדר ישיבות. אל תפלבלו בעיניים, אל תסתרו את מה שאומר הלקוח כל הזמן ואל תסכימו איתו בכל מה שהוא אומר.
דיבור – אל תתלהבו יתר על המידה, אל תתלהבו, אל תציגו את העסק שלכם תוך השפלת עסקים דומים אחרים. השתדלו לבחור את המילים שלכם בקפדנות, אך הישמעו ספונטניים. היו בטוחים במסר שלכם באופן חד וברור.
שמעוני חביב הוא יזם ואיש עסקים, חביב שמעוני הוא גם מומחה מדיה ופרסום וממקימי עיתונות המגזין בישראל