קידום מכירות מהווה דרך נפלאה לחשיפת העסק שלכם לקהל הרחב ודרך יעילה מאוד להגדיל את המכירות.
מאת:חביב שמעוני
יש הטוענים כי קידום מכירות הוא אקט של הטבות בזמן או לפני המכירה בצורה של קופונים, קנה אחד וקבל שני במתנה, קח לשבועיים ניסיון ללא התחייבות וכיוצא באלה, ואנשי מקצוע אחרים טוענים כי קידום מכירות הוא דבר הרבה יותר נגיש וישיר אשר כולל גם חלוקת מוצרי קידום, הצבת דגלונים בעסק או שליחת דיילות נאות לטעימות וחלוקת דוגמאות. האמת היא שגם אלה וגם אלה צודקים ומה שחשוב הוא מה שעובד בשבילכם .
קידום מכירות – להגדיל מכירות
קידום מכירות זו דרך יעילה ולא יקרה לחשוף את העסק והמוצרים או השירותים שלכם ללקוחות. למשל : מסעדה שרק נפתחת תעשה פעולות קידום מכירה בסגנון הבא : ערב פתיחה חגיגי בו מוגש האוכל חינם, הנחות משמעותיות בתקופה הראשונה ובימים או בשעות מיוחדות, חלוקת עלונים באזור המסעדה וכיוצא באלה. נכון שלא כל עסק יכול לקדם את עצמו בדרך זו, אבל זו רק דוגמה אחת מיני רבות למושג אשר נקרא : קידום מכירות .
כמה עקרונות של קידום מכירות
קידום מכירות הוא מושג אשר משתייך בין היתר להענקת ערך מוסף ללקוח בין אם מדובר על מוצרי קידום מכירות או בצורות אחרות. חביב שמעוני סבור כי כמה מעקרונות אלה הם :
עלות נמוכה – על מוצרי קידום מכירות להיות כמובן זולים עבור בעל העסק .
יעילות ללקוח – על הלקוח להיות מוכן לשמור את מוצרי קידום המכירות ולהשתמש בהם בעתיד, גם ללא שיוך אל העסק שלכם .
מוצרים עם שם העסק והלוגו – על המוצרים להיות כאלה אשר ניתן להדפיס על גביהם את שם העסק, הלוגו ופרטי התקשרות שונים. כך ייזכר בכם הלקוח בכל פעם שיעשה באותם מוצרים שימוש בעתיד .
מוצר איכותי לטווח ארוך – על מוצרי קידום מכירות להיות איכותיים ולהחזיק מעמד זמן ממושך. האיכות והזמן ישאירו אתכם בתודעת הלקוח למשך זמן רב .
נתינה עם חיוך – קידום מכירות נעשה עם חיוך. חלקו את המוצרים בכייף ועם חיוך גדול ותוכלו ליהנות מפידבק נפלא מהלקוחות אשר מקבלים את המוצרים מכם .
שמעוני חביב הוא יזם ואיש עסקים, מומחה מדיה ופרסום וממקימי עיתונות המגזין בישראל