האם אתם חוששים להפעיל טלפוניה ללא מרכזיה? "מיקור חוץ" בתקשורת נראה לכם רעיון טיפשי? הפתרון טמון בהבנת הצרכים של העסק מול הפתרון הטכנולוגי. בכל מקרה, זה הרבה יותר זול, גם במבט ראשון.
הקדמה
מנהלי תקשורת ומנהלי מערכות מידע רבים מתחבטים היום בשאלה באיזו חלופה טכנולוגית לבחור במעבר מטכנולוגיית ה- TDM הישנה שלהם, שרבים מהיצרנים הכריזו עליה כטכנולוגיית סוף דורEOL = END OF LIFE) ), ללא אפשרות מתן תמיכה ושירות שוטף וללא חלקי חילוף למרבית מרכיבי המרכזייה ולציוד הקצה.
פתרון ה- IP Centrex
חלופת יישום פתרון IP Centrex עולה היום על סדר היום, תוך שחרור העסקים מעלויות השקעה חד פעמית, עלויות אחזקה ותפעול שוטף באחזקת מערכת הטלפוניה וכמובן חיסכון בעלויות שדרוג המרכזייה בעתיד. למעשה, כולל הפתרון לשירות IP Centrex שירות מלא מקצה לקצה המקיף: תשתית, קווי חוץ, ציוד קצה, תחזוקה ותמיכה שוטפת.
לא רק חברת בזק משווקת את פתרון IP Centrex לעסקים. למעשה, 012-סמייל/אורנג' מציעה את פתרון ה- IP Centrex כבר למעלה מ 5 שנים, עם לא מעט התקנות בעסקים מכל המגזרים קטנים וגדולים כאחד. גם חברת 013 נטוויז'ן/סלקום משווקת מזה מספר שנים שירותי מרכזייה במיקור חוץ במודל Hosted IPT שנסקר בהרחבה וכמובן גם שירותי IP CENTREX.
השוק הזה יהפוך לתחרותי כמו כל שוק התקשורת העסקי.
לפני שמתחילים לבחון את השירות צריך להבין קודם מה כולל שירותIP Centrex
למעשה, מדובר במרכזייה חכמה ומתקדמת בטכנולוגיית IP שמהווה תחליף מלא למרכזייה בעסק, שמקנה יעילות עסקית ברמות שלא היו בעבר. שירות IP-Centrex מבטיח, שהמרכזייה והשירותים הנלווים סביבה, יהיו תמיד בקדמת הטכנולוגיה, עם מגוון תכונות, שמתאים לדרישות המתפתחות של העסק, בעלות חודשית קבועה וידועה מראש.
יתרונותIP Centrex:
• אין עלויות של ציוד לעסק. אין עלויות של תחזוקה בעסק. אין צורך באנשי טלפוניה בעסק.
• המחיר החודשי מאד נוח וזול. שיחות פנים ארגוניות, בכל אתר, סניף או שלוחה, הן ללא עלות ותלות במרחק ובמיקום) בשלב זה לא ניתן לבזק היתר לשיחות פנים ארגוניות חינם מאתרים שונים).
• הלקוח יכול להחליף חבילות חיבור בכל עת לפי צרכיו.
• יכולת גידול (או קיטון) ללא כל מגבלות.
• עלויות שדרוגים ועדכונים הן על הספק של השירות.
• הגירה מהירה וחלקה מהעולם הישן לעולם הIP- .
מגבלות IP Centrex :
• מגוון היכולות הקיימות של הטלפוניה יחסית מוגבל. היקף התכונות קטן יותר מול מרכזיות IP שמותקנת בתוך העסק.
• אמינות קווי התמסורת של כל הספקים מוגבלת ולכן קיימת סבירות גבוהה יחסית לתקלות. נפילת תמסורת משמעותה שאין טלפוניה, כך שנושא הגיבויים מאוד קריטי לעסקים, שתלויים בטלפוניה שלהם.
• תלות בספק שירות אחד ותופעת "החתונה הקתולית".
• לא כל הספקים נותנים SLA (הסכם רמת שירות) ברור עםQoS (איכות שירות מובטחת).
IP Centrex - סיכום
הדרך הנכונה והמומלצת על ידינו למעבר לשירותי מיקור חוץ בתקשורת טלפונית, ובפרט בשירותי IP Centrex, היא ללכת באופן מדורג. בתחילה, מוצע לנסות ולהתנסות בשירות בסניפים קטנים או מרוחקים. כשהשירות משביע רצון, ניתן לגשת להרחבה, או לחילופין להחליף ספק תקשורת (אם לא מרוצים). רק בשלב שני מוצע לבחון הכנסת השירות לסניפים המרכזיים והחלפת המרכזייה הארגונית בשירות מרוחק.
השגת התוצאה הכלכלית הטובה ביותר עבור העסק יכולה להיות פרי תכנון נכון של מהלכי הצטיידות, רכש וידע בתחום שבו עוסקים. מדובר בתהליך לא פשוט, כשייעוץ חיצוני איננו מילה מגונה, והוא בבחינת Must.
מכאן, הצורך בניהול מו"מ מקצועי, שימוש בכלים ממוחשבים לניתוח הוצאות התקשורת וטיפול מקצועי במערכות התקשורת, הפכו להיות חיוניים יותר מתמיד לכל עסק או ארגון, שרוצה לשלוט בהוצאות התקשורת שלו.