קידום אתרים מבוסס במידה ניכרת על תוכן איכותי. הכוונה כאן בראש ובראשונה לתוכן מילולי, כלומר לטקסטים המופיעים בדפים השונים של האתר. חשוב שטקסטים אלה יעברו את תהליך האופטימיזציה, כלומר תהליך של התאמה מיטבית לדרישות מנועי החיפוש – וזאת מבלי לאבד את העניין ואת הכתיבה הרהוטה שחשובה לגולשים שיבקרו באתר. חשוב שפעילות המכוונת לקידום אתרים לא תפגע באיכות התוכן.
אופטימיזציה של דפי האתר לצורך קידום אתרים מתחילה מהחלטה חשובה לגבי הדפים המקודמים. אחד מהם יהיה, כמובן, העמוד הראשי של האתר. הדפים האחרים יהיו הדפים אליהם יכולים להגיע הגולשים באופן ישיר (מבלי לעבור בעמוד הראשי). דפי האתר, אשר הגולשים מגיעים אליהם ישירות, נקראים startpoints. בדרך כלל, למעט הדף הראשי, חשוב לקדם גם את הדף בו ניתן להירשם לרשימת התפוצה של האתר, וגם הדפים הראשיים של הקטגוריות. בנוסף לכך, ניתן לקבוע כי דף המכיל מאמר בתת נושא ספציפי יקודם ויהווה נקודת כניסה עבור הגולשים המתעניינים בסוגיה המסוימת המוסברת בו.
לאחר שנקבעו נקודות הכניסה או ה- startpoints, יש לערוך רשימה של מילות מפתח המתאימות לכל אחד מהם. ננסה לראות איך עושים זאת בדף הראשי של חנות ירקות, למשל. לצורך הדוגמא נניח שמדובר בחנות לירקות אורגניים שגודלו בישראל (מוצר כחול-לבן). רשימת מילות המפתח לדף הראשי יכולה לכלול ביטויים כמו: ירקות טריים, ירקות אורגניים, ירקות העונה, ירקות תוצרת הארץ, הזמנת ירקות במשלוח, ירקות קפואים, וכדומה. בדיקה במנוע חיפוש תראה שהביטויים "ירקות אורגניים" ו"ירקות טריים" הם מבוקשים מאוד והתחרות בין האתרים השונים המכילים את הביטויים האלה תהיה גבוהה. לכן ניתן לבחור בביטוי משולב "ירקות אורגניים טריים" אשר מבוקש פחות, ובביטוי "ירקות אורגניים תוצרת הארץ".
בשלב הבא יש לכתוב את הטקסט של הדף הראשי לפי דרישות של קידום אתרים. הטקסט צריך להיות קצר יחסית – באורך של 300-500 מילים. מילות המפתח שנבחרו צריכות להופיע בו לפחות פעם אחת. ניתן לתגבר את המלל במילות מפתח על ידי מיקום תפריט ראשי של האתר בדף הראשי, בו הקטגוריות נושאות בשמן את מילות המפתח הדרושות. חלק מביטויי המפתח צריכים להופיע גם בכותרת הדף הראשי ובתת הכותרות.
לסיכום, על מנת לכתוב טקסט מוצלח לדף הראשי שיותאם לכללי הכתיבה הרהוטה וגם יתאים לדרישות של קידום אתרים היא משימה שדורשת מחקר מקדים. במקרים רבים משימה זאת מתחלקת לשני תפקידים המבוצעים על ידי שני אנשים שונים: מומחה לקידום אתרים קובע את מילות המפתח הדרושות ואת תדירות הופעתן, ואילו קופירייטר עוסק בכתיבה עצמה.