טויוטה יאריס החדשה מוצגת בשני דגמים: רגיל והיברידי. המכונית ההיברידית מבוססת על מנוע מפוצל, שחלקו עובד על בנזין, וחלקו על חשמל. שילוב של הפעלה חשמלית בחלק מהנסיעה מאפשר להגיע לחסכון משמעותי בדלק, וזהו היתרון המשמעותי ביותר של המכוניות ההיברידיות. על פי נתוני היצרן, טויוטה יאריס החדשה הרגילה יכולה לנסוע בממוצע 18.9 ק"מ לליטר בנזין, בעוד שאחותה ההברידית – 29 ק"מ לאותו ליטר. נכון להיום, טויוטה יאריס ההיברידית נחשבת המכונית ההברידית הזולה בארץ, מה שהופך אותה לאמצעי יעיל במיוחד להתמודדות של הצרכן עם מחירי הדלק.
מבחינה עיצובית, טויוטה יאריס ההיברידית כמעט זהה לגרסתה הקונבנציונלית, וההבדלים שישנם הם לזכות ההיברידת דווקא. פנסי הערפל הזוייתיים הועתקו בעדינות מהלקסוס הספורטיבית. תא הנוסעים מעוצב בשילוב גוונים נאה, לתחושה מסוגננת יותר. בנוסף, הוא מרווח הרבה יותר מאשר בגרסה הקודמת. ההתנעה מתבצעת ללא מפתח ולא גורמת לשום רעש, מכיוון שמנוע הבנזין יופעל רק בעת הצורך. ההנעה השקטה וההפלגה הרגועה מהחנייה על הכביש מצריכות מעט הסתגלות מהנהגים, אך מי שמתרגל לזה לא יכול כבר לחזור אחורה.
מנוע הבנזין יופעל רק לאחר שנגיע למהירות של 50 קמ"ש (אם הסוללה הייתה מלאה בתחילת הנסיעה). לאחר הפעלתו ניתן להאיץ או להתגבר על עלייה, תוך כדי טעינת הסוללה במקביל. המנוע גדול מעט בטויוטה יאריס ההיברידת ביחס לרגילה ( 1.5 ליטר במקום 1.3) . היחידה שפועלת על בנזין מפיקה 75 כוחות סוס, ואילו היחידה החשמלית – 74.
הנסיעה בטויוטה יאריס ההיברידת תהיה שקטה כל עוד מנוע הבנזין אינו נכנס לפעולה, או שפועל ללא מאמץ מוגבר. אם הוא נכנס לפעולה ברצינות, קולו נשמע היטב. נתוני ההאצה הם 11 שניות עד למהירות של 100 קמ"ש, כאשר המהירות המקסימלית היא 165 קמ"ש על פי נתוני היצרן. לא מדובר על נתונים מזהירים; יחד עם זאת, במציאות בה רוב הנסיעות הן עירוניות, והמהירות המותרת המירבית בכבישים היא 110 קמ"ש, לא נדרש יותר מזה.
לסיכום, אם בעבר המכוניות ההיברידיות היו נחשבות למכוניות יקרות ומשעממות לחנונים, אזי כיום מדובר במכונית שצוברת פופולריות גבוהה. טויוטה יאריס ההיברידית מציגה עיצוב נאה, ביצועים טובים, חסכון משמעותי בדלק ומחיר סביר. השילוב הזה הופך אותה למבוקשת יותר מתמיד.