טויוטה פריוס היא המכונית ההיברידית הראשונה בייצור המוני. הדור הראשון של טויוטה פריוס הושק עוד בשנת 1997, הדור השני – ב- 2004, ואילו טויוטה פריוס הדור השלישי נמכרת החל מ- 2009. חשוב לציין שהדור הראשון של טויוטה פריוס שווק ביפן בלבד ולא היה מיועד לשווקים הבינלאומיים בשלב הראשון. רק בשנת 2001, לאחר מספר עדכונים, יצאה הגרסה הבינלאומית של טויוטה פריוס.
טויוטה פריוס נחשבת למכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם, וכיום ניתן לרכוש טויוטה פריוס גם בישראל. למעשה, כבר החל משנת 2005 שווק בארץ הדור השני של טויוטה פריוס. בתחילת הדרך הצרכנים התייחסו אליה בחשדנות. יחד עם זאת, עם הזמן נוכחנו לדעת (גם בארץ וגם בעולם כולו) שמדובר במכונית איכותית ומיוחדת. נתונית המכירות שלה עברו את קו ה- 3 מיליון כבר בתחילת 2011, וניתן לומר שנהיגה בטויוטה פריוס הפכה לסימן היכר של אנשים בעלי מודעות סביבתית.
יחידת ההנעה עברה שיפורים משמעותיים בין דור לדור. בדור השלישי של טויוטה פריוס מורכב מנוע בנזין של 99 כוחות סוס ובעל נפח של 1.8 ליטר, לעומת מנוע של 77 כוחות סוס ו- 1.5 ליטר בדור הקודם. למרות הגדילה בנפחים ובעוצמה, היצרן מצהיר על שיפור בנתוני צריכת הדלק, כלומר טויוטה פריוס מהדור השלישי חסכונית יותר ביחס לקודמתה. שאר מאפייניה דומים מאוד למאפייני מכונית משפחתית איכותית.
לטויוטה פריוס מספר מתחרים. ראשית, יש לציין את המכוניות ההיברידיות האחרות: הונדה סיוויק ההיברדית, למשל. בנוסף לכך, גם מכוניות משפחתיות מרווחות ונוחות במיוחד יכולות להתחרות בה. כך, למשל, מחירה של טויוטה אוונסיס – מכונית מקטגוריה של רכבי מנהלים - גבוה בכ- 3% בלבד (כ- 5 אלף ש"ח) ממחירה של טויוטה פריוס. צרכן המבקש לרכוש מכונית נוחה, איכותי ומרווחת, יחשוב פעמים מה עדיף: מכונית משפחתית ירוקה, או מכונית רגילה יוקרתית.
לסיכום, טויוטה פריוס נחשבת לסיפור הצלחה בתחום המכוניות ההיברידיות. יחד עם זאת, נראה שיתרונותיה מצויים עדיין בתחום האידיאולוגי. החסכון בדלק המוצהר והמצופה אינו זהה תמיד לחסכון שבשטח, במיוחד בנסיעות עירוניות בארץ, והמחיר הגבוה של טויוטה פריוס מעודד צרכנים רבים לעבור לקטגוריית רכבים יוקרתית יותר.