|
|
|
|
|
למה חשוב לדעת מה זה תקשורת ניהולית
|
|
|
זה מכבר תרגמתי את ערך הוויקיפדיה של המושג תקשורת ניהולית(Communication Management) לעברית. אני סבורה כי היה זה הדבר הנכון לעשות,משום שבתחום פיתוח המנהלים בישראל רבים מדברים על המונח "תקשורת ניהולית",אך אין עליו הרבה מידע בשפה העברית – ואת עובדה זורציתי לשנות. כמובן,הוויקיפדיה היא מקום נהדר להתחיל בו. תקשורת ניהולית
חשוב לזכור כי לכל המנהלים חשוב מאוד להתעדכן בכל התורות הניהוליותהקיימות, על אחת כמה וכמה בכל החידושים האחרונים, ואני מאמינה כי במידעשתרגמתי יש מגוון רחב של פריטי מידע שיכולים לעזור למנהלים בפיתוחמיומנויות התקשורת בארגון ובאיתור חסמי התקשורות שבו. ישנם חומרים בעבריתהעוסקים בפסיכולוגיה הארגונית – אך מעט מאוד חומרים בעברית עוסקים בתקשורתהבין-אישית דה-פקטו שבין חברי הארגון.
הבדלי הסטנדרטים כמכשול
מניסיוני, אחת הבעיות הנפוצות ביותר בתחום התקשורת הניהולית בישראל היא שקיימים הבדלים תרבותיים מהותיים בין מה שמקובל במדינת ישראללבין מה שמקובל מחוצה לה. בסופו של יום ולמרבה הצער, תרבות הדיון היא לאמשהו שאנחנו מצטיינים בו, אך זהו רק מרכיב אחד של הבעיה. בנוסף, מנהליםרבים לא יודעים כיצד לתקשר באופן אפקטיבי הן בעל פה והן בכתב – מתי כדאילדבר, מתי כדאי לכתוב, מה להגיד, למי ואיך.
לשם המחשה, בעידן המטריציוני, מנהלים רבים לא יודעים כיצד להניע לפעולהאנשים שאינם תחת אחריותם הישירה. לחילופין, עם כניסתה של המדיה החברתיתלחיי הארגון, מנהלים רבים רוצים לדעת כיצד לנהל תקשורת מנהלים יעילה בעולם הוירטואלי. כל אלה הן שאלות חשובות מאין כמוהן שתחום התקשורת הניהולית שבו אני עוסקת מעניק לו מענה.
לבסוף, אני מאמינה בלב שלם כי הדרך הטובה ביותר לסייע למנהליםבפיתוח מיומנויות התקשורת הארגונית שלהם היא להעניק להם ארגז כלים מעשיופרקטי שיכין אותם להתמודדות עם מגוון רחב של תרחישים ריאליים. זוהי הדרךשלי, וזהו העיקרון המרכזי שלאורו אני פועלת ב-25 השנים האחרונות.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
אילת צורי – המכון להדרכה בכתיבה עסקית מפתחת שיטת צורי להדרכה בכתיבה שיווקית ועסקית. מגוון סדנאות בנושא. מלקוחותינו המרוצים- סלקום, בזק והראל ביטוח. לפרטים נוספים: http://www.ayeletz.co.il
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת אילת צורי
לפני כחודש עברתי ניתוח שיניים כואב ופולשני, שעד היום כשבוע לאחר מכן, אני מתאוששת ממנו. כשפי פעור, קשה לומר שיכולתי להציג עמדה כלשהי בפני מישהו, בטח לא בפני הרופא שלי, אבל יכולתי לצפות בפעולותיו וללמוד מהן כיצד להכין במהירות ובאפקטיביות פעולה אחרת – במקרה שלי, הצגת עמדה בכתב.
|
לא ניתן היה להישאר אדישים לידיעה שעלתה לכותרות בתחילת החודש עם חשיפתו של מסמך חוות הדעת של המורים על התלמידים בתיכון רבין בכפר-סבא. המסמך שהוכן בישיבת עבודה פנימית לקראת יציאתה המתוכננת של שכבת יא' אל המסע המסורתי לפולין, נשלח בשוגג על ידי מרכזת המסע אל אחד התלמידים – ומצא משם את דרכו אל חדשות ערוץ 2.
|
הבחירות לכנסת ה-19 לוו בסיסמאות רבות שהתמקדו בכמיהה ל"פוליטיקה החדשה" ולשינוי, ואכן תוצאותיהן הצביעו על כך שהעם חפץ בשינוי שכזה. 48 חברי כנסת חדשים נכנסו למשכן המחוקקים בשלהי ינואר כאשר מרביתם הגיעו משתי מפלגות – "יש עתיד" בראשותו של יאיר לפיד ומפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט.
|
לכנסת ה-19 אשר הושבעה זה מכבר נבחרו 48 חברי כנסת חדשים (!), מתוכם לא פחות מ-26 נשים. מספר שיא זה, בשני אופני הייצוג, הח"כים החדשים או מספר הנשים, דומה באופיו לחילופים המשמעותיים המתבצעים בארגון. אמנם זהותו של המנכ"ל לא השתנתה (נכון לעכשיו), אבל אין ספק שמדובר ברה-ארגון אמיתי בארגון המחוקקים הישראלי. במאמר שלפניכם אתייחס לטיפים העיקריים שאני יכולה לתת לחברי הכנסת החדשים בכל הנוגע להסתגלות מהירה לעבודה לאחר רה-ארגון רציני.
|
שני כשלים תקשורתיים עיקריים, שעליהם אתן את הדעת בפוסט זה: האחד נעוץ בהיבט המילוני-לשוני – ואילו השני טמון בהיבט התקשורתי-ארגוני.
|
ניתוח מקרה מבחן של תרבות ארגונית ב-CIA
הסרט ZERO DARK THIRTY שיצא לאקרנים רק לפני כשבועיים, הפך לאחד מסרטי הפעולה המדוברים של השנה; שכן, זהו הסרט הראשון המתעד את המצוד אחרי רב המחבלים אוסמה בין לאדן שחוסל בתחילת מאי 2011.
|
גם הנאום המפויס למדי של יושבת ראש מפלגת "העבודה" שלי יחימוביץ ביום שבו נחשפה רשימת המפלגה לכנסת ה-19 לא יכול היה להסתיר את הקצר בתקשורת שבין יושבת הראש למועמדת שנבחרה למקום ה-5 ברשימה – מרב מיכאלי. התקשורת, כור מחצבתן של שתי העיתונאיות, געשה בעקבות חילוקי הדעות ביניהן, וזאת נוכח ההצלחה הכבירה שקצרה מיכאלי בפריימריז של המפלגה שאליה הצטרפה רק שבועות בודדים לפני מועד הבחירות המקדימות.
|
מאמרים נוספים בנושא אימון לקריירה
מדוע נדרש להגדיר עבודה לחיילים משוחררים כנושא בפני עצמו, ומה מאפיין את תחום העבודה לחיילים משוחררים?
|
לגרום ללקוח לומר כן, איך לשתול מחשבה, לגרום ללקוח להסכים, איך יוצרים אמון, איך למכור נכון, איך לשכנע לקוח, קאוצינג, מטפל אישי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד שיטה איך אפשר לגרום למישהו לעשות את מה שרוצים שהוא יעשה, לצורך העניין נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות כן על שאלה מסוימת לדוגמא לשאלה "האם אתה רוצה לקנות את המוצר?" או לדוגמא נגיד רוצים לשכנע מישהו לענות לא על שאלה מסוימת לדוגמא "האם אתה רוצה לשנות איזה משהו בעסקה?" יכול להיות שרוצים לגרום לו להגיד לא. בקיצור עוד נוסיף ...
|
יסודות המכירה, ספק או וודאות, יסודות ההשפעה, גם או רק, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע, מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחד מהעקרונות החשובים ביותר בנושא של שכנוע, אם לא אולי אפילו החשוב ביותר שיש או אחד מהחשובים או אולי אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן ...
|
מעבר למקום עבודה חדש ולאזור מגורים חדש בו זמנית אינם החלטה קלה והתהליך דורש תכנון ובדיקה רבים. ארגון טוב ופנייה לחברות מקצועיות לשם עזרא בביצוע התהליך, תסייע לעבור את התקופה בקלות שתיהיה טובה עבור כל המשפחה.
|
בשורות הבאות נציג כמה מהאתגרים המורכבים הכרוכים בתהליך גיוס מנהלי מכירות ואנשי מכירות לארגון מסוים. במסגרת הצגה זו נעמוד על הטעויות הנפוצות בתחום, את דינאמיקת המכירות ובאיזה אופן היא משפיעה בצורה מכרעת על טיב הגיוס. ננסה להתמודד עם מספר שאלות כמו למשל מה הסיבה שבגינה לא מעט תהליכי גיוס מפספסים את מטרתם, מה הופך איש מכירות לטוב, מהו הסוג המבוקש והרמה הנדרשת ממנהלי המכירות, אילו תכונות מפתח נדרשות להצלחה מקסימאלית בהתאם לתפקיד שאותו יש לאייש, כיצד להגדיר כשורה את המיומנויות הנחוצות של המועמדים כד
|
למה לא לאתר את צרכי הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח, תחושת זרות עם לקוח, לקרוא את המחשבות של הלקוח, תחושת קרבה עם לקוח, מאמן עסקי מומלץ, קאוצינג: שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של בירור צורכי הלקוח, שכנוע לקוחות, מכירה ללקוחות וזה הולך ככה: כפי שכבר הוסבר, כפי שכבר הובן, הלקוח לא רוצה לקנות את המוצר שלך, הוא רוצה לפתור את הבעיה שלו. ואם אתה רוצה למכור ללקוח את המוצר שלך, אתה לא צריך להתמקד בכמה המוצר שלך טוב כמוצר, אלא בכמה הבעיות של הלקוח ...
|
האם לנסות לשכנע את הלקוח, למכור בלי לנסות למכור, כמה לנסות לשכנע את הלקוח, שכנוע סמוי, להצליח במכירות, שכנוע גלוי, ייעוץ טיפולי, ייעוץ פילוסופי: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחת מהטעויות של אנשי מכירות ומהגישה של מכירות והעניין הוא, האם בעצם צריך לנסות לשכנע את הלקוח לקנות כן או לא. יש הרבה אנשי מכירות מצליחים בעיניהם לפחות שהם אומרים "אתה יודע איך אני, מה השיטה שלי למכור? אני פשוט לא מנסה למכור, אני מי שאני ואני מוכר, לא מנסה למכור לא רוצה למכור" ויש הרבה אנשי מכירות ...
|
|
|
|
|