במה נבחר? קידום אתרים אורגני או ממומן?
ישנם הרבה אנשים אשר מתחבטים בין שתי האופציות המבלבלות; קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן. לכל אחת משיטות הפרסום ישנם יתרונות וחסרונות אשר ניתן להתאים אותם אל המגמה הפרסומית שלנו על פי הצרכים השונים. אם אתם עדיין לא מבינים את ההבדל בין קידום אתרים אורגני (SEO) אל קידום אתרים ממומן (PPC) נעשה לכם סקירה קצרה.
קידום אתרים ממומן
ה-PPC קורא לגולשים לפרסם מודעות במנוע החיפוש, כך כשתקישו את מילות המפתח המתאימות שנקבעו מראש המודעה תעלה בראש העמוד. התמחור על המודעות הממומנות נעשה על ידי גוגל ונקבע על פי מספר פרמטרים שהעיקרי בינהם הוא התחרות במילים. ניתן לזהות את המודעות הממומנות בגוגל על ידי המסגרת הבהירה המקיפה את המודעות הללו והכותרת הקטנה שמעליהם, דבר כזה בהחלט מסגיר את העובדה שמישהו שילם בשביל להיות בראש העמוד.
יתרונות
1- ישנה תמיד ההבטחה שאתה מופיע בראש העמוד.
2- המודעה בולטת ומושכת את העין.
3- ניתן להתאים את הפירסומים לאתרים המעוניינים בפרסום קצר טווח, עונתי או למבצע תקופתי.
4- באופן מיידי ניתן להעלות את האתר לראש העמוד.
חסרונות
1- הגולשים והלקוחות כבר שבעים מפרסומות ומעוניינים להגיע אל אתר "נקי וטהור" שהגיע אל המיקומים הגבוהים במנוע החיפוש כיוון שהוא באמת טוב.
קידום אתרים אורגני
ה-SEO הינו קידום אתרים אשר מטרתו להביא אתרים לדירוגים גבוהים מבלי להעביר תשלום לגוגל. אותם אתרים אשר מופיעים בתוצאות החיפוש הם אתרים אשר ברובם עובדים על קידום אתרים אורגני מקצועי. הסיבה שלשמה קוראים לקידום זה "אורגני" זה משום שכביכול אותם אתרים הגיעו למיקומים שלהם באופן "טבעי".
יתרונות
כאשר דנים על יתרונות קידום אתרים אורגני ישנם מספר דברים מאוד חשובים שיש לציין;
1- אנשים רבים מעדיפים לפנות אל אותם אתרים אשר נמצאים במקומים הגבוהים בגוגל ולא שילמו על זה כסף. כמובן שהכל פסיכולוגי כי גם קידום אורגני הוא בתשלום אך במקרה הזה מי שלא נמצא בתחום הקידום אתרים אינו מודע לכך שגם האתר הזה שילם על מנת להגיע למקום גבוהה.
2- ניתן להגיע למקומות גבוהים ולהשאר שם תקופה ארוכה, מבלי לשלם עבור כל הקלקה כמו בקידום ממומן.
חסרונות
1- לא ניתן להתאים קידום אתרים אורגני לאתרים המעוניינים לפרסם מוצרים עונתיים או מבצעים לטווח קצר.
2- קידום אורגני לוקח מספר חודשים על מנת להגיע למקומות ראשונים.
3- לעיתים אתר יכול לרדת בדירוגים, אין הבטחה שתמיד ישאר במקומות גבוהים.
על כן, תמיד ניתן לעשות שילוב של שני סוגי הפירסומים, אם אתם מעט לחוצים על כך שהאתר שלכם יהיה במקומות הגבוהים נתן לעבוד עליו בקידום האתרים האורגני ובו זמנית לפרסם אותו בקישום אתרין הממומן. לאחר שהאתר יגיע למקומות גבוהים ניתן יהיה לוותר על הקידום הממומן.