אלגוריתם הפינגווין
ב- 28/4/2012 זה קרה, גוגל החליט לעשות עוד עידכונים באלגוריתם ולעשות רעידת אשמה בתוצאות החיפוש כמו שרק הוא יודע לעשות. הדובר הבלתי רשמי של גוגל, מאט קאטס, פרסם שני פוסטים חדשים בבלוג גוגל המעדכנים כי גוגל יצא באלגוריתם מעודכן יותר שיביא לפגיעה באתרים אשר לא עושים שימוש בקידום "שחור" (הכובע השחור). בעקבות שינוי האלגוריתם שנקרא כיום אלגוריתם פינגווים לא מעט אתרים נפגעו, ומנסים להתאושש חזרה.
קידום אתרים אורגני יכול להתבצע בכמה מישורים, ישנם המנסים לעשות קיצורי דרך אשר יכולים להביא לתוצאות מהירות אך גם לנפילות קשות במקרים של עידכוני גוגל. במידה ואותו מקדם אתרים עשה שימוש בכובע שחור או web spam סביר להניח שהאתר שלו יפול מהר יותר בעידכונים של גוגל,ואם הוא לא נפל בעידכון הזה הוא יפול בעידכון הבא. אין זה אומר שקידום אתרים אורגני שעשה שימוש בכובע לבן לא יוכל להפגע אך הוא בהחלט יוכל להתאושש מהר יותר ואפילו להתקדם בדירוגים.
קידום אתרים אורגני כובע שחור
מקדמי אתרים שעושים שימוש בכובע שחור יעשו שימוש בטקסט חבוי באתר, העלאת קישורים באופן מלאכותי מחוץ לאתר, כאילו אנשים רבים ממליצים עליו. הקידום אתרים האורגני עוסק בחלקו בשימוש בתוכנות אשר משכתבות מאמר אחד למספר מאמרים על ידי החלפת פיסקאות, שינויי מילים נפרדות ועוד. באמצעות התוכנות האלו מבצעים הפצה המונית של תוכן משוכתב וכך הם זוכים לקישורים רבים המצביעים לאתר שלהם. ישנם גם שיטות דומות המעלות את מספר ההצבעות של אותו עמוד בלייקים והצבעות בgoogle +.
קידום אתרים מקצועי כובע לבן
שיטת קידום זו בהחלט היא המועדפת והטובה ביותר ובהתאם לכך היא גם לוקחת זמן רב יותר אך התוצאות שמשיגים בסופו של דבר הן לאורך זמן רב יותר והן פחות פגיעות במקרים של שינויי אלגוריתמים בגוגל. קידום אתרים מסוג זה מגיע מתוך הרעיון של להביא לבוא לקראת הגולש ולהביא לו חווית גלישה טובה ומעניינת יותר. בקידום מסוג זה יש לעשות שימוש בתוכן איכותי, חדשותי ומעודכן בתוך האתר, חשוב להתאים את כותרות האתר לנושאי האתר וכך את התכנים שבאתר. חשוב שכל העמודים יהיו נגישים אחד לשני וניתן יהיה לדפדף בינהם בקלות. בבדיקת האתר כאשר מבצעים קידום אתרים מקצועי יש לבדוק את את זמן העלייה של האתר וסריקתו בדפדפנים שונים. בנוסף כמובן שאסור שיהיה תוכן כפול באתר ושכל התכניים יהיו מקוריים וכתובים בשפה גבוהה ברורה וקריאה לגולש.
כאשר עושים בחירה של מקדם אתרים יש לבחון את מקצועיותו ועבודתו בתחום, משום שעבודות קידום במחירים רצפתיים תריכים לעורר נורה אדומה. חשוב לזכור כי קידום אתרים אורגני ומקצועי דורש זמן רב ועבודה מרובה, על כן עבודות במחירים רצפתיים לעיתים לא כל כך הגיוניים.