תחום השיווק של עד 2011 הוא לא התחום מ-2011 והילך.
לאחר שהציבור נחשף לערכי מספר המותגים המובילים בישראל, אלה אשר איתם הלך לאורך זמן, אך גילה שלמעשה "המותג" לטעמו הוליך אותו שולל, תובנה אשר מצריכה אותנו אנשי השיווק, אלה שמכתיבים תהליכי שיווק לנהוג אחרת עם ערכי מותג ופועל יוצא עם אסטרטגיה שיווקית.
כ-יועץ שיווק אפרט ואסביר:
אחת הטעויות הגדולות של המותגים הגדולים כמו שטראוס,תנובה,שופרסל,אורנג,בנק הפועלים,בנק לאומי ושאר התאגידים והמותגים הגדולים במשק הוא שאת התרומות שלהם לקהילה הם עושים בהסתר באמצעות חברות בת או קרנות כאלה ואחרות. הרי רק בנק הפועלים בסיוע שלו לנערים במצוקה, וחברות הסופרמרקטים בתרומות המזון שלהם לאכולוסיה חלשה, ועוד המון פעילויות של המותגים הגדולים למען הקהילה נעשים בהסתר שמי שיודע עליהם זה אלה שמקבלים את התמיכה והעזרה וקמץ קטן של אנשי עסקים המכירים את התופעה.
לדעתי כנראה שיועצים אסטרטגים לחברות האלה המליצו בפניהם שלא יוציאו את דבר תרומתם החוצה מפאת האמרה "מתן הוא בסתר" ועל מנת שלא להופיע בפני עם ועדה כלוקחים ביחד האחת וביד השניה נותנים בכדי לכסות על הלקיחה.
כ-יועץ אסטרטגי אני בז לחשיבה הזאת.
אם אחד מהתורמים הגדולים לקהילה וכן אני דווקא יציין את בנק הפועלים בהנהלתה של הגברת הריסון היו שוכרים אותי כיועץ האסטרטגי שלהם הייתי מבקש מהם ב-ר גלי לפרסם ולהאדיר את מפעלי החיים שהם עושים למען האזרחים ובפרט אלה הנזקקים.
שהרי כולנו בני אנוש. כולנו לא אוהבים לראות את השני סובל כי אז יש לנו רגשי אשמה, אני רוצה לצוטט איש עסקים מכובד שאמר השבוע כי "איך הוא יושב במסעדה ואוכל ארוחת פאר כאשר הוא יודע שיש אנשים באמת רעבים" אז אני באמת לא חושב כי כול העם צריך להיות עניים, ואני לא חושב שלא צריך להיות עניים ועשירים אבל דרך האדם היא הקושי לראות את השני סובל.
אם היו כול המותגים הגדולים שמיטיבים עם חלק מהעם משתפים את שאר האזרחים במידע שאכן הם דואגים לפשוטי ועניי העם מתוך רצון ולא מתוך חובה, מתוך רצון לנתינה אזי השפעת המותג הנותן תהיה הרבה יותר חזקה מול הלקוח מאשר כול סרטי הפרסומת והקמפיינים הנוצצים שבאמת כבר לא משפיעים עלינו.
כ-יועץ עסקי אשר חלק מההתמחות שלו היה במחקר המוח האנושי אני יכול לקבוע עובדה שאם המותג יבוא אל הלקוח הישראלי מכיוון הרגש והנתינה, מחיר המוצר לא יהווה בעייה והחיבור למותג רק יגבר.
חשבו על כך.