עסקים, חברות,ארגונים,משרדי ממשלה, מקומות עבודה...כול המשותף למה שתארתי הינו כוח האדם השייך לאותו ארגון...מבלי משוא פנים, הסתרות, התחכמויות ואחרים בא נאמר את האמת...אין כמעט מקום עבודה אחד שאין בו שנאה,קנאה,ריכולים,קבוצות בעד וקבוצות נגד, רכילות מרושעת וכ"ד...לפעמים הדברים האלה קורים גם בתמיכתם המלאה של המנהלים של הארגון שחושבים שהדברים הטבעיים האלה טובים עבור הארגון מפחד שאם כול העובדים יהיו מאוחדים אזי זה יפעל כנגד ההנהלה או המנהל....למעשה מכאן נובעת טעות יסודית של מנהלי הארגון כלפי העובדים...נכון קשה מאד לאחד עובדים שיחידה אחת כי בסך הכול העובדים יצורים אנושיים הם ולכן לא ניתן לצפות מהם להיות מלאכים ולר בני אדם כפי שהם...מצד שני חובה על מנהלים להשקיט ולהרגיע כמה שיותר את סביבת העובדים באינטרגות או ביצירת מחנות ולהביא אותם לאחדות עד כמה שזה ניתן...כ-יועץ עסקי חשוב לי לתת מספר המלצות לארגונים,חברות ועסקים על מנת שיוכלו להפיק את המקסימום מהעובדים שלהם ובאותה מידה יוכלו העובדים להנות מסביבת עבודה טובה ופוריה שתתרום לארגון כפי שהוא....תנאי בסיסי ליצירת שקט בארגון הוא התנהלותם והתנהגותם של המנהלים...ידוע הוא כי גם מנהל הוא בן אנוש ויש לו את האנשים שהוא אוהב ואנשים שפחות...מנהל טוב חייב להפנים את הרגשות שלו במהלך העבודה וגם לאחר יום עבודה בשיחות טלפון שהוא מקיים עם חלק מהעובדים ולא ליצור שום חזית עם אחד מהעובדים או קבוצה של העובדים...כאשר העובד יראה כי המנהל שלו מתייחס שווה בין שווים אל מגוון העובדים כך גם תהיה ההתיחסות של העובדים או המוטיבציה שלהם לפתוח מחנה כנגד זה או אחר בהתאם להתנהגותו של המנהל...אלמט נוסף באי יצירה של קנאות אחד בשני הוא להנחיל הוראות שיוויון ואי יצירת מחנות לבעלי תפקידים שהם לא מנהלים בפועל כמו מזכירה הקרובה למנהל, עוזר אישי הקרוב למנהל, ונהג במידה ויש למנהל...כול עוד יוכל המנהל להטמיע את המושג של "כולם שווים" אזי גם אלה הכפופים לו ישירות ואשר שאר העובדים מודעים לישירות הזאת בין המנהל לעובדיו הקרובים גם אז לא יהיה בסיס של יצירת אנטגוניזים או מחנות בתוך הארגון...חשוב להטמיע...שלפעמים התעסקות ברכילות ובאינטריגות של עובדים במקום עבודתם צורכת הרבה מאד משאבים מצד העובדים הגורמים לירידה של תפוקה בפריון העבודה והעשייה...לאחר שהמנהל או עוזריו שווים בין שווים עם העובדים בהחלט ניתן לגשת לפעולות חיצוניות המגבשות את העובדים ויוצרים בינהם אמפטיה ואחווה...כ-יועץ עסקי אני יכול להמליץ על מספר דברים לא שגרתיים כמו: הזדהות עם עובד בבעיה פרטית שלו....הזמנה של עובד הנמצא בבעיה פרטית לארוחת ערב עם המנהל ועוד שני עובדים על מנת להראות אמפטיה והזדהות מתוך צורך לעזור לעובד...שהרי ברגע שהארגון פועל בצורה הזאת שאר העובדים לא תהיה להם סיבה ליצור מחנות ואינטריגות דבר שרק יגרום רווח לארגון ובטח לא בזבוז של משאבי זמן...זה היה על קצה המזלג בנושא כול כך חשוב לארגון