|
|
|
|
|
פיסול הבית
|
|
|
דווקא בערים החדשות, הנקיות והמתוכננות, בבתים המעוצבים בידי אדריכלים ומעצבי פנים ובהם רהיטים הנקנים באותן חנויות עיצוב ולהם גינות המטופחות על ידי גננים - האתגר של בניית בית עם אישיות אינדיווידואלית הופך להיות קשה יותר ויותר. ראינו הכל, נחשפנו לכל, קנינו הכל - והכל באותן חנויות.
ביתה של הפסלת והציירת רות אייל בשוהם עונה על האתגר הזה בדרך יוצאת דופן. קשה לעבור ברחוב הירדן בשוהם מבלי להבחין בבית. כל רצי הבוקר והצועדים המקדימים רגילים לראות אותה עובדת בחצר כבר מחמש לפנות בוקר: "קשה לי עדיין אחרי כל השנים האלה של עבודה לישון בלילה, מחשבות על מה שאעשה בבוקר, על איך להמשיך, זה סוג של מאוהבות שלא מפסיקה באומנות".(פיסול)(ציור)
פסלים מטפסים מתוך המרפסות, על הגדרות ונשפכים החוצה אל הרחוב. יש משהו נינוח בצורה שבה הפסלים מוצבים: לא תצוגה אלא תחושה של יצורים חיים בסביבתם הטבעית שהוקפאו לרגע על ידי מצלמה. עם זאת אין כאן תחושת גודש שקיימת לעתים בבתי אומנים, יש איזה איזון בין המרחב, הגינה והעבודות ואיזון זה נשמר גם בתוך הבית - אולי משום שהחללים גדולים.
|
|
|
רות עובדת במגוון עצום של טכניקות וחומרים והיא שאחראית לחלק גדול מפסלי החוצות בשוהם - ציפור המרובעת בכניסה, סלי הרימונים, הכבשים הצבעוניות ועוד. מאחוריה שנות הוראת אומנות רבות והיא יצרה בביתה חלל אישי, רגשי וייצרי מאוד. הגינה עוצבה כך שתהיה המשך וחלק בלתי נפרד מהבית והיא יוצרת הרמוניה ומתח בין הצמחיה והפיסול - על גבי גזעי העצים מפוסלים ראשים שקשה להבחין בינם לבין הגזע.(ימי כיף)
|
|
פסלים מבטון וגבס, מרשת ברזל ופוליסטרן מוקצף, עיסת נייר ורשת ברזל, מטפסים וזוחלים, יושבים ומלטפים מכל עבר. בשעות הלילה התאורה יוצרת תחושה של מקום חי ומלא תנועה. |
|
פנים הבית משדר נינוחות ומזמין את הניכנס. |
|
החלל הגדול והפתוח של המטבח והסלון מואר - חלונות ודלתות זכוכית רבות לחצר ולרחוב - מחולק לפינות ישיבה אינטימיות לא על ידי קירות ומחיצות אלא על ידי ריכוז מסביב למוטיבים צורניים וצבעים: "לעתים פסל עם נוכחות מסוגל ליצור ממש שדה מגנטי שונה ולהשרות אווירה אחרת סביבו כאילו בניית אוהל במרכז הסלון".
|
|
"אני חושבת בצבעים לא פחות משאני חושבת בצורות" אומרת רות, "אני צריכה את החום של החומים והאדומים והאוקר אבל זקוקה גם למרחב ולאווריריות של הכחולים והאפורים שמאפשרים מחשבות רחוקות. בית צריך גם הרמוניה וגם איזה מתח ותנועה, אחרת כמו בריכה סגורה הוא מתעפש". |
|
"את הרהיטים אספנו במשך במשך השנים בשוק הפישפשים, מאנשים שרצו להיפטר מרהיטים ישנים, קנייה מיד שניה, והרבה רהיטים שאביו של בעלי שהיה נגר הכין עבורנו לפני שנים. אני מעריכה את מה שהזמן עושה לחפצים. הזיכרון וההיסטוריה שלנו תלויים בצילומים ובחפצים, ואת זה אתה לא קונה מוכן באיקאה". |
|
המטבח משדר פונקצניוליות ויעילות: "המטבח נועד לשרת אותי - אין כאן מקום לקישוטים מיותרים. ובכל זאת את האווירה החמה והצבעונית יוצרים שורה של ציורים בצבעי זכוכית שקופים ומבריקים התלויים מעל לחלונות ומעט פסלי עיסת נייר צבעוניים המפוזרים בחלל.
"עיצוב בית במובנים רבים הוא כמו יצירת פסל או ציור. זו מערכת של יחסים בין גורמים המשפיעים זה על זה. כורסה מסוימת קוראת לאיזון ואת חייבת לשים לידה כתם צבע מסוג מסוים שירגיע אותה, אבל מערכת היחסים הזו צריכה לאפשר דינמיות ותנועה", אומרת רות .
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
אודות כותב המאמר:
זיו אייל,חוגי ציור ילדים נווער ומבוגרים
www.sadna4u.com פיסולhttp://www.sadna4u.com/page1.html
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מאמרים נוספים מאת זיו אייל
על הצורך בגבולות באומנות, ,על חרדת הדף הריק, למה אני הכי חופשייה כשאני קשורה ועוד
|
על סוסי הטרהקוטה הענקיים והסודיים של דרום מזרח הודו
|
על יצרתיות וגיל מבוגר ,על שאלות של מה עוצר ומה מניח לנו להמשיך להיות פוריים
|
על הפיסול של אילן אורבוך,על שאלות של כיצד זיכרון נוצר וכיצד הגיאוגרפיה מטעינה אותו במשמעויות.
|
טכניקות ליציקת חול,חומרי יציקה ושיטה.וגם טיפ אחד ללימוד ציור.
|
בטון הפך בשנים האחרונות לחומר שהאומנות השימושית עושה בו שימוש נרחב, בפיסול, כחומר לתבליטים, יצירת כדים וכלים שונים, ואפילו תכשיטי בטון. ישנן טכניקות רבות לעבודה עימו, חומר ציפוי, יציקה, גילוף,ועוד
|
על סוגים שונים של תערובות גבס לאומנות,תוספים וזיון המשטח.
|
מאמרים נוספים בנושא אמנות פלסטית
- מאמר זה עוסק בשילוב האמנות הפלסטית בגן הילדים ביחס לגישות החינוכיות שקיימות בחינוך לגיל הרך. מטרת המאמר הייתה להבין את חשיבות שילוב האמנות בגיל הגן ואת תרומתה הרבה להתפתחות הילד דרך תפיסותיהן החינוכיות של הגננות. המאמר נבע מתוך עבודה מקיפה אשר בדקה את התפיסות, הגישות והאמונות של מחנכות לגיל הרך בעניין שילוב אמנות פלסטית בגן הילדים במדינת ישראל ,וכן את מקומה של האמנות הפלסטית בהווי הגן, ושילובה בעשייה החינוכית אמנותית בגן. לאור זאת אתמקד במאמר בסוגיות המרכזיות הבאות: גישתן של המחנכות לאמנות הפלסטית בגן, בחירתה של הגישה החינוכית, שילובה בעבודת הגננות בנן, וכן האופנים ודרכי העבודה בהם מועברת האמנות הפלסטית בגן. המאמר מביא ממצאי מחקר משולב, בגישה האתנוגראפית, וכלל 50 גננות.
|
מכיוון שסוגיות של תכנון פרישה הן מקיפות למדי אנחנו ממליצים לכם בחום להשתמש בשירותים של אנשים שזאת ההתמחות
|
תמיד היה לנו חלום כל מטבח חדיש אך עם זאת גם ביתי, מעוצב ופרקטי, בעל הרבה מקום לאחסון אך עושה רושם קומפקטי ועוד כל מיני ניגודים שלא תמיד מתאימים. תמיד חלמנו על מטבח יפה ומרוהט, רחב ידיים ומעוצב בשעה שבפועל המטבח שלנו קטן ובנוסף אין לנו את סכום הכסף הדרוש לעצב אותו כרצוננו. אז מה יהיה?
|
על חופש הביטוי- על דימויים הנקברים בתוכנו כתל ארכאולוגי וירטואלי -על זכויות יוצרים.
על הרשות לדלות אסוציאציות חופשיות בזמן יצירה בעולם גדוש ומוצף דימויים ועל הרפרנס הבלתי אפשרי לתיעוד.
|
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12.
המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור .
במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש.
מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה.
הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.
|
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12.
המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור .
במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש.
מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה.
הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.
|
במקומות עבודה רבים אנשים נוטים להתלונן כי אף על פי שמקום העבודה הוא מושך ומרכזי, העבודה עצמה מרתקת ושעות העבודה מאוד נוחות, עדיין קשה להם במקום העבודה שלהם והם אינם מרוצים משום שהאנשים שעמם הם עובדים אינם לטעמם. כאשר בדקו את התלונות האלה לעומק, הסתבר כי אנשים מתלוננים על אנשים אחרים העובדים עמם משום שהם לא באמת מכירים אותם. השיחות בדרך כלל לא עוברות מעבר לענייני עבודה או פרטים סתמיים של יום חולין.
|
|
|
|
|